• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Cia80

Åh, vad tråkigt för er som det inte har gått bra för. *kramar om*

Idag är jag hur matt som helst, förstår inte hur jag ska orka jobba.

• MissT
    Mysgrodan skrev 2011-05-20 10:54:09 följande:
    Ursch!! Gråter en skvätt för både dig och Majskorn!! Gråter

Men blödde du eller hade några andra symptom som pekade på att det var en "ofostrig graviditet" ?? Har aldrig hör talas om det förut?
    Tack.
    Hade inga tecken eller funderingar på att det skulle gå åt skogen. Magen har vuxit lite, jag mår illa, har molvärk, är trött osv så det kom som en chock. Inga blödningar. Gjorde vul för att jag haft ma tidigare och för att jag åt pergotime och skulle följa upp om det var en eller flera därinne.
  • Mysgrodan
    MissT skrev 2011-05-20 11:15:09 följande:
    Tack.
    Hade inga tecken eller funderingar på att det skulle gå åt skogen. Magen har vuxit lite, jag mår illa, har molvärk, är trött osv så det kom som en chock. Inga blödningar. Gjorde vul för att jag haft ma tidigare och för att jag åt pergotime och skulle följa upp om det var en eller flera därinne.
    Ursch så hemskt då man inte ens är misstänker att nåt är fel. Måste ha kommit som en chock!! Jag trodde att man inte behövde oroa sig så länge man inte blöder men nu blev jag ännu mer oroad! Rynkar på näsan 
    Skulle oxå vilja fara på ett tidigt VUL. Kan man få det fastän man inte haft besvär av nåt slag. Vi påbörjade iofs en utredning just innan vi blev gravida. Kan det var ett skäl att få tidigt VUL?
  • TyckOmMig

Vad tråkigt det har gått för några av er-sänder styrkekramar till er och önskar er alla en så bra helg som möjligt!

• TyckOmMig

Kissekatten-har en dotter född 23/5 2010 och samma här vad det gäller burkmaten-lukten får mig att vilja kräkas!!!Har varit förskonad ett tag innan då jag varit extremt förkyld nästan bihålsinflammation men lyckats krya på mig med hjälp av Rhinecort Nässpray då för ett tag kände jag ingen lukt alls kan vara att föredra då man är så luktkänslig i början av graviditeten!Har bara lyckats bli lite mer tonåring med lite finnar men det verkar oxså höra till!Snyggt...Nåja bara liten mår bra så!!!

• Syoss
    Majskorn och MissT: Jag är verkligen ledsen för er skull Rynkar på näsan skänker en massa kramar till er båda!
  • Syoss
    Missoctober88 skrev 2011-05-19 23:00:54 följande:
    Jag har cravings.. Jag har varit sugen på pizza massor med dagar nu.. Imorgon ska jag unna mig en :)
    Jag är sugen på sallad hela tiden! Härlig, färsk, krispig och saftig sallad - med en massa Rhode Island dressing på :P
  • curiosa

första måste ha har nu kommit!
    Fruktcocktail, sån i burk med typ juice i! Har längtat som en tok sen igår och idag äntligen fick jag köpt det.
    Hoppas att denna craving är ett tecken på att allt står bra till i magen ändå

• minneli

Jag beklagar igen då... herregud vad mkt trista saker det händer i den här tråden... eller så är det för vi är så många kanske. Men jag hade ju helst inte läst om det vul:et då det inte ens märkts ngt innan... Man tänker ju att iaf man inte blöder så är det rätt lungt men icke. Och jag fortsätter läsa tråden ändå!

Jag är inte sugen på feta saker.. skulle typ kunna spy på en pizza. Är inte så sugen på ngt egentligen men är hungrig hela tiden.. hur nu det går ihop. Youghurt och kräm har jag prövat med och så saltade nachos.

• KathleenH

Jag var bara sugen på fet mat förra graviditeten.. tyvärr syns det fortfarande på vågen och det är inte alls kul! Den här graviditeten ska jag försöka att motstå sånna sug och bara äta nyttigt.. lycka till.. Obestämd

Svar på tråden Januaribebis 2012