• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minjalin

Känner igen det där med att dom inte är konsekventa. Förra gången jag var gravid fick min kollega full havandeskapspenning medan jag fick 1/4 som jag tjatade mig till av handläggaren. Denna gången fick jag full beviljad fast jag jobbar kvar på samma ställe och fick dessutom min halvtidssjukskrivning från v 22+ beviljad utan några problem. Jag som förberett mig på att slåss med näbbar och klor och så gick allt bar ahur lätt som helst helt plötsligt! Min sons förskolelärare fick inte sin beviljad förra grav fast alla hennes kollegor fick det (och hon fick avslag på alla överklaganden också) men denna gången fick hon beviljat. Sjukt att det ska behöva vara så =/

• Syoss
    roxylady skrev 2011-12-15 13:34:33 följande:
    Detta är ju allvarligt.. väldigt väldigt dåligt gjort av dem. Har du frågat varför de inte godkände din men andras som arbetar på samma företag? Nyfiken på vad de har för tankar kring det. Ja men precis! Gud att stressa med ett barn i magen är dessutom inte hälsosamt.. Fy vad orättvist!! Förstår att du är arg och ledsen över detta. Man blir ju alldeles upprörd över att höra detta

Jag har mått dåligt över detta, varit enormt ledsen och hade jag inte blivit sjukskriven så hade jag konfronterat dom men nu orkar jag inte, nu är jag bara glad för att jag inte behöver jobba.
  • Syoss
    Kajsa84 skrev 2011-12-15 13:02:30 följande:

Vad olika det är. Jobbar också inom hamburgeri restaurang. Blev beviljad GP 2 månader innan eftersom den ansågs vara alldeles för tungt och påfrestande. Himla tråkigt att det kan bli så olika men nu är du hemma i alla fall

Skönt att du fick din beviljad utan problem :)
    Man kan ju undra hur dom tänker egentligen. Dom måste ju själva vara medvetna om att dom gör såna här fel..
  • Frökenolson

Jag fortsätter med lite gnällande, kanske är något i luften idag..
    Jag känner som jag ska spy, rapar hela tiden. Ryggen värken, mensvärk, hela kroppen känns ännu tyngre än vanligt. Är dessutom fökyld, känn som jag har feber och jag MÅSTE vara på jobbet idag och vara alert. (har ju gp men idag har jag ett möte jag måste vara med på..)

Känns helt ärligt som förlossningen är mycket nära, vi får väl se de närmaste dagarna om min intution är stämmer.

Hoppas ni mår bättre än mej tjejer, kram   

• fabler

Jag fick sova i 50min och de gjorde mycket. Men jag hann inte sminka mig innan jag hämtade sonen från dagis så nu har jag satt han vid hans pappas dator och spela lite bolibompa så ska jag passa på att sminka mig. om 45min kommer han morfar och ska va barnvakt och jag ska bege mig till julbordet... borde nog skriva ut en vägbeskrivning först också så jag inte kör vilse i skogen.

elias är världens sötaste!!!
  • fair

Jag har sovit helkasst senaste två-tre månaderna men extremt dåligt senaste nätterna. Ringde min bm och frågade om jag inte kunde få en extra tid inbokad just efter nyår för en hinnsvepning eller annat. Men hon sa att om jag fortsätter sova dåligt och har det likadant på nästa bm besök (30/12) så skulle hon skicka en remiss till specmvc för att prata om en eventuell igångsättning. Känns ju skönt att hon tar en på allvar, men hoppas såklart att allt ska ha sin egen gång.

• MissT
    roxylady skrev 2011-12-15 12:09:32 följande:
    Ursch vad jobbigt.. vad tar du för smärtstillande mot detta? Eller är det något du fått utskrivet? Ja.. bebisen sparkar dock på mitt.. kreverar varje gång han gör det när han väl börjat göra så att det ömmar såhär hemskt!
    Äter bara panodil (2 tabletter upp till 4 gånger/dygn) och det hjälper inte direkt så mycket men lite i alla fall.
    Sjukvårdsupplysningen tyckte att jag skulle ta kontakt med VC och få något annat utskrivet men jag vill
    helst inte behöva ta något starkare så jag försöker härda ut. Äter även antibiotika mot mycoplasma och vill inte ta mer tabletter än nödvändigt.
    Hoppas din lille slutar sparka mot dina revben snart...det är ju en plåga att ha ont där.
  • Wicky81
    Syoss skrev 2011-12-15 12:10:12 följande:
    Jag jobbar på en Burger King-restaurang. Både jag och chefen skrev ner väldigt detaljerat hur mycket stå, gå, lyft, böjningar, jobb på trånga ytor, ensidiga rörelser som jobbet innebär. Och även att rasterna ofta uteblir för att det är för mycket att göra. Men icke. Inte ens 1/4 nedsatt arbetsförmåga ville dom godkänna.
    Så jag är glad för att jag är sjukskriven istället, hade aldrig orkat med att jobba :/
    Vad jobbar du med?  
    Ja fy att jobba inom den branchen kan ju inte vara lätt heller som gravid :o Jag som kund ser ju till och med hur alla springer där bakom....Kan bara tänka mig hur jag skulle se ut om jag jobbade så med tanke på att jag inte kan stå upp i mer än 5 minuter, snyggt mottagande av kund av nån som lixom hänger över kassan och flåsar fram ett "vad får det lov att vara"

Själv jobbar jag inom vården ca 80% och jag antar att dom flesta är insatta i hur det är (nej ryktet om att vi personal bara sitter och fikar stämmer inte :P Åtminstone inte där jag jobbar)
    Och jag har ALDRIG hört eller varit med om att någon inom detta yrke blivit nekad så jag var ju jättestöddig först och trodde att det inte skulle vara några som helst konstigheter.....shi fick jag!

Det är ju helt sjukt som ni alla berättar att andra inom era yrken blivit beviljad men inte ni.

MEN jag har för mig att jag läst nånstans att dom godkänner bara en viss %....men detta får man ta med en nypa salt då jag inte minns vart jag läste det och kan hänvisa till en källa. Men jag har i bakhuvet att jag läste det nånstans och att jag då sa högt att jag fick väl hoppas att någon annan som behövde det fick sin ansökan beviljad i stället för mig :P
  • Alltochinget

Min syn blir bara sämre och sämre på ena ögat. Börjar bli lite orolig! Ska till BM 22/12 och ska höra med henne om det.

Ser att ni pratat om sömnbrist. Här är det tvärtom, kan sova hur mycket som helst.

• Alltochinget

Jag fattar ingenting av försäkringskassans djungel! Min sambo måste ju skicka in ett anställningsintyg. Men vad ska stå där egentligen?