• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Moniqe1979
    Alltochinget skrev 2011-12-15 18:39:51 följande:
    Jag fattar ingenting av försäkringskassans djungel! Min sambo måste ju skicka in ett anställningsintyg. Men vad ska stå där egentligen?
    Min man ringde fk och s att han ville ha ut de blanketter som behövs för att lämna in inkomst uppgifter för föräldraledighet. då fick han ut ett papper som hans arbetsgivare skulle fylla i. annars kontaktar man sin arbetsgivare7löönekontor och säger just det att man behöver ett anställningsintyg de BÖR veta hur ett sådnt skall vara utformat.
  • Liina87

På tal om något positivt i dagens tråd;) skämt o sido:) då har jag nu packat bb-väskan och oj det blev en hel del grejer, packade en väska till mig och en till lillsessan, kan säga att det var riktigt mysigt att sitta i sängen och titta och lägga ner alla sakerna snyggt och prydligt i väskan:)

• Bebben86

Jag tänkte packa väskan nästa vecka eller så tror jag. Den 4:e jan smäller det! Men jag måste först komma ihåg att inhandla några småsaker bara.. Trosor åt mig (äger bara string, funkar inte så bra med tanke på avslaget..), en varmare mössa inför hemfärden till bebis, våtservetter, trosskydd och en sportbehå (Tuttarna har växt ur alla vanliga nu :p)

I mellandagarna ska vi köpa det sista åt bebis också, vi behöver fortfarande madrass plus sängkläder samt ersättning och några fler nappflaskor.

• PrickenoGrodan
    riparbella skrev 2011-12-15 20:26:08 följande:
    Någon som vet hur det har gårr för Yrla som åkte in til förlossningen härom natten?
    Undrar också! Håller tummarna för att allt är bra.
  • fabler
    Bebben86 skrev 2011-12-15 20:30:43 följande:
    Jag tänkte packa väskan nästa vecka eller så tror jag. Den 4:e jan smäller det! Men jag måste först komma ihåg att inhandla några småsaker bara.. Trosor åt mig (äger bara string, funkar inte så bra med tanke på avslaget..), en varmare mössa inför hemfärden till bebis, våtservetter, trosskydd och en sportbehå (Tuttarna har växt ur alla vanliga nu :p)

I mellandagarna ska vi köpa det sista åt bebis också, vi behöver fortfarande madrass plus sängkläder samt ersättning och några fler nappflaskor.
    har du bestämt dig för att inte amma? *nyfiken*
    Jag har nämligen stått och hållt i ersättning då min amning inte ville som jag ville förra gången. Men jag har låtit bli och tänker att de får vi inhandla om de inte funkar då får sambon ut och handla även nappflaskor.

Jag har börjat packa bb-väskorna men de som inte är packat står på en lista så blir de dags så får sambon kika på listan och slänga ner de sista.
    elias är världens sötaste!!!
  • PrickenoGrodan
    fabler skrev 2011-12-15 21:06:13 följande:
    har du bestämt dig för att inte amma? *nyfiken*
    Jag har nämligen stått och hållt i ersättning då min amning inte ville som jag ville förra gången. Men jag har låtit bli och tänker att de får vi inhandla om de inte funkar då får sambon ut och handla även nappflaskor.

Jag har börjat packa bb-väskorna men de som inte är packat står på en lista så blir de dags så får sambon kika på listan och slänga ner de sista.
    Har också en lista för det sista.
  • curiosa
    Någon som vet hur det har gårr för Yrla som åkte in til förlossningen härom natten?
    Kollar här flera gånger per dag för att se om hon skrivit ngt men än så har det väl varit tyst.
    Håller tummarna.
  • Haanky

Hej hej allihopa!!

Hoppas att allt gått bra med er Yrla!

Nu kommer ett gnällinlägg :) varning!! :)

Har så himla ont i ryggen på eftermiddagen!!! värker när jag sitter! gör mest ont på ena sidan som kramp ungefär... speciellt om jag åker bil eller sitter och äter vid köksbordet!
    Idag fick jag yrsel attacker eller vad man kan kalla det.. va jääte yr och livrädd för att jag skulle spy! höll också på att rapa och rapa... sen släppte det efter ca 1 timme när jag stoppade i mig mat... och nu är det bra fortfarande!!!

har också mensvärk och va rädd att fl skulle börja men då förstår jag när fler av er också hade så att det kanske e bebis som borrar ner sig :)

är så trött på att inte kunna andas, sova ordentligt och att ha ont hela tiden!!! sen vill man ju inte låta som en tjurkärring heller... är ju jätte glad åt att ha en bebis i magen! fast det känns bättre att få klaga lite och det tänker jag fortsätta med hihihih               

• Wicky81
    Tyvärr inte....
    Vi mejlade här på FL en tag men sen har jag inte hört nått.
    Hoppas inget allvarligt har hänt och att alla mår bra...
    Hon åkte in med SD och blödning va?