• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    MissT skrev 2011-12-15 11:59:09 följande:
    Jag känner igen det där.......Jag har också ruskigt ont i revbenen fast mitt beror på att jag hostat "sönder" dem. Gör ruskigt ont och för att kunna sova måste jag ta smärtstillande och så får jag ligga i soffan uppbullad med massa kuddar överallt. Som tur är sparkar min bebis inte på revbenen för då vet jag inte vad jag skulle tagit mig till. ......
    Ursch vad jobbigt.. vad tar du för smärtstillande mot detta? Eller är det något du fått utskrivet? Ja.. bebisen sparkar dock på mitt.. kreverar varje gång han gör det när han väl börjat göra så att det ömmar såhär hemskt!
  • Syoss
    Wicky81 skrev 2011-12-14 19:21:44 följande:
    Ja jag fattar inte hur dom kan ha sånt system!
    Jasså du blev oxå nekad? Vad jobbar du med å så då`? Å två gånger avslag...jag hade varit vansinnig....
    Men som sagt...tack och lov att det löser sig endå :D
    För jag hade gått in i väggen eller nått om jag skulle behöva fortsätta jobba

Jag jobbar på en Burger King-restaurang. Både jag och chefen skrev ner väldigt detaljerat hur mycket stå, gå, lyft, böjningar, jobb på trånga ytor, ensidiga rörelser som jobbet innebär. Och även att rasterna ofta uteblir för att det är för mycket att göra. Men icke. Inte ens 1/4 nedsatt arbetsförmåga ville dom godkänna.
    Så jag är glad för att jag är sjukskriven istället, hade aldrig orkat med att jobba :/
    Vad jobbar du med?  
  • roxylady
    Syoss skrev 2011-12-15 12:10:12 följande:
    Jag jobbar på en Burger King-restaurang. Både jag och chefen skrev ner väldigt detaljerat hur mycket stå, gå, lyft, böjningar, jobb på trånga ytor, ensidiga rörelser som jobbet innebär. Och även att rasterna ofta uteblir för att det är för mycket att göra. Men icke. Inte ens 1/4 nedsatt arbetsförmåga ville dom godkänna.
    Så jag är glad för att jag är sjukskriven istället, hade aldrig orkat med att jobba :/
    Vad jobbar du med?  
    Men gud!! Hur kunde dom neka dig det? Det är ju ett jättestressigt och tungt jobb Dåligt att de gjorde det!! Skönt att du kunde sjukskriva dig. Jag hade aldrig pallat med att jobba på ett sådant jobb nu jag heller!
  • mabuse

Trodde inte sömnproblemen kunde bli värre (vaknar av mannens andning, det går inte att ligga på något bekvämt sätt, är konstant kissnödig et c), men jag har de senaste kvällarna drabbats av hypnagoga hallucinationer(!). Undrar om det är graviditetsrelaterat, någon mer som drabbats?

Visste inte att det fanns något så fasansfullt - t ex i går kväll när jag precis skulle somna hörde jag plötsligt ett högt skrik/vrål från väggen bakom sängen, det var som att det kom från en djävul och det kom några gånger till, men liksom längre och längre bort. Fick iskalla kårar och blev förstås livrädd. När det tystnat frågade jag mannen som inte somnat än, vad sjutton det var, men han förstod inte vad jag pratade om, han hade inte hört någonting.

Det ska tydligen inte ha något med psykisk ohälsa att göra och det finns inget "botemedel". Men nu börjar jag på riktigt gräma mig för att gå och lägga mig. Hoppas verkligen att det slutar när bebis kikat ut och att det blir snart! Vore skönt att veta att man inte är ensam, men jag har aldrig hört talas om det förut ens...

• jinxez
    Vad jobbar du med?  
    Jag jobbar också på bk, men jag fick beviljat! Hmm, vad jobbar du som?

• Syoss
    roxylady skrev 2011-12-15 12:15:16 följande:
    Men gud!! Hur kunde dom neka dig det? Det är ju ett jättestressigt och tungt jobb Dåligt att de gjorde det!! Skönt att du kunde sjukskriva dig. Jag hade aldrig pallat med att jobba på ett sådant jobb nu jag heller!

Även min överklagan blev nekad. Och dom är inte konsekventa heller. En kollega på en annan restaurang i närheten fick sin GP beviljad.
    Högsäsongen börjar dessutom dra igång nu, då kommer det busslast efter busslast och strömmar in genom dörrarna, hinner man få sin rast så ska man vara glad. Nej, usch för FK :/
  • Syoss
    jinxez skrev 2011-12-15 12:26:47 följande:
    Jag jobbar också på bk, men jag fick beviljat! Hmm, vad jobbar du som?

Jag vet flera inom BK som fått sin GP beviljad, och även dom som inte fått det. Sen finns det dom som "lånat" en besvkrivning av en annan som fått sin beviljad men som i sin tur inte fick det bevijlat. Dom kan ju vara konsekventa iaf :/
    Skönt att du fick beviljat iaf :) 
    Jag jobbar mest i kassa/dt men är även lite överallt när det behövs.
  • jinxez
    Syoss skrev 2011-12-15 12:53:18 följande:
    Jag vet flera inom BK som fått sin GP beviljad, och även dom som inte fått det. Sen finns det dom som "lånat" en besvkrivning av en annan som fått sin beviljad men som i sin tur inte fick det bevijlat. Dom kan ju vara konsekventa iaf :/
    Skönt att du fick beviljat iaf :) 
    Jag jobbar mest i kassa/dt men är även lite överallt när det behövs.
    Usch, nej jag förstår dig! 
    Nej det handlar nog mycket om vilken handläggare man får tror jag, vissa handläggare borde inte jobba där utan skaffa sig ett annat arbete...

Okej, nej det är verkligen inte lätt. Speciellt inte om det är en stressig rest.
    Jag jobbar mitt i göteborg och vi har nästan aldrig en lugn stund.
    Jag jobbar som al så jag kan heller inte gå ifrån och sätta mig ned en stund utan måste vara med hela tiden överallt... 
  • Kajsa84

Vad jobbar du med?  

Vad olika det är. Jobbar också inom hamburgeri restaurang. Blev beviljad GP 2 månader innan eftersom den ansågs vara alldeles för tungt och påfrestande. Himla tråkigt att det kan bli så olika men nu är du hemma i alla fall
  • roxylady
    Syoss skrev 2011-12-15 12:48:10 följande:
    Även min överklagan blev nekad. Och dom är inte konsekventa heller. En kollega på en annan restaurang i närheten fick sin GP beviljad.
    Högsäsongen börjar dessutom dra igång nu, då kommer det busslast efter busslast och strömmar in genom dörrarna, hinner man få sin rast så ska man vara glad. Nej, usch för FK :/
    Detta är ju allvarligt.. väldigt väldigt dåligt gjort av dem. Har du frågat varför de inte godkände din men andras som arbetar på samma företag? Nyfiken på vad de har för tankar kring det. Ja men precis! Gud att stressa med ett barn i magen är dessutom inte hälsosamt.. Fy vad orättvist!! Förstår att du är arg och ledsen över detta. Man blir ju alldeles upprörd över att höra detta