KathleenH skrev 2011-05-22 13:50:19 följande:
Det här blir mitt första barn om det går vägen. Vi fick göra abort nu i februari och jag var då i v.21, fostret hade ett allvarligt hjärtfel. Så jag har ju gått en halv graviditet och har erfarenhet av symptom så långt. Men jag känner precis som du att jag vill bara komma över v.12 nu så missfallsrisken minskar. Känner mej inte så orolig över att det ska upptäckas något fel på UL i v19 som det gjorde sist, för det känns så osannolikt att man ska ha sån otur två gånger.
Jag är också 82:a, för jag gissar att det är det ditt anv.namn betyder :) Tror du förresten att du kan vänta med att berätta till v.12? Har ni inte sagt till nån? Jag har redan berättat för mamma eftersom jag inte alls kunde hålla med tills i midsommar som jag först hade tänkt. Min sambos föräldrar vet också.
Japp 82:a. Vi har försökt i ett år. Jag trodde ju att det skulle gå mkt fortare! Vill så gärna att det ska gå vägen. Min syster vet. Hon har barn så det är skönt att ha någon närstående att fråga och bolla funderingar med. Målet är att jag ska vänta till efter v. 12 att berätta men jag är väldigt tveksam om det kommer gå. Vill ju berätta för familjen. Ska iaf vänta till efter 1 ul. Har tid i v. 10.
Astrogirl skrev 2011-05-22 15:01:50 följande:
KathleenH skrev 2011-05-22 13:25:16 följande:
Jag har inte heller speciellt mycket sympton, är i v.5+0 idag. Jag är mer kissnödig än innan och det sticker och drar lite i äggstockarna och runt där omkring, men inget illamående elelr ömma bröst eller sånt.. Jag tror bara sånt där är väldigt olika för alla.
Jag är i v 5+0 också, första barnet, och har inga direkta symptom. Hade ont i bröstvårtorna och vita flytningar innan BIM, men nu har allt avtagit. Grav.testet med veckoindikator visar iaf Gravid 2-3 veckor, så det verkar ju som hcg-nivån stämmer iaf.
Fick MA i januari i år så jag är lite nojig, men samtidigt så hade jag inga direkta symptom i v 5 förra gången heller mer än lite molvärk i livmodern på kvällarna i slutet av v 5 och lite spända bröst. Fostret dog den gången i v 6+4 och fram tills dess hade jag knappt några symptom alls, så jag tror att det kan vara helt normalt att inte känna så mycket i v 5. Symptomen varierar mycket från person till person. En del får inga symptom alls direkt under de första 12 veckorna, medan andra får massor.
MA är min stora noja. Får man missfall så blöder man ju men vid MA verkar det inte vara så. Ledsen för din skull Astrogirl. Nu hoppas vi bara att de 12 v går fort och att vi snart får se ett hjärtljud. Min BM sa att ser man hjärtljudet vid v. 10 är det minimal risk att något ska gå snett efter det.