• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Jessica82

har fortfarande inte klivit upp ur sängen fast jag vaknat runt 8, mår så fruktansvärt illa idag :( har inte gjort det med mina 2 killar så detta är nånting helt nytt för mig.... fy fy fy.. mannen fick komma med frukost till sängen åt mig så det var ju mys :) v 7+0 idag :)

• Syoss

Jag är väldigt illamående men har lyckats hållit mig från att kräkas. Än så länge. Ibland vaknar jag och måste ligga helt stila, annars kräks jag, ungefär som när man vaknar och är megabakis haha.
    Jag brukar vakna till killen går upp 06.30 på vardagarna och kan sen inte somna om. Går upp och äter frukost, sen måste jag gå och lägga mig igen kring 9.30 och sover till 12.00. Lyxigt men bäst att passa på så länge man kan :P
    Måste investera i ett par jeans med resår i midjan, för mina vanliga går knappt att ha på. Det går väl bra i korta stunder men inte annars.

• Butikslager
    Shirin85 skrev 2011-05-21 22:42:16 följande:
    Har också en son född i April-10.
    När är du beräknad i Januari då?Glad
    Typ 24de tror jag det blir beräknat..
    Sonen är född 15de april :)

Fast jag hoppas inte på för mycket. Känner mig rätt likgiltig än så länge.
    Speciellt efter senaste MF:et som var så sent.
  • Stellan

Här har ni ännu en nattkissare! Tycker det är ett harmlöst symptom på att lille bebisen växer : )

• vinterbarn2012

Jag behöver gå på toa jämt känns det som haha.. Har ni haft typ stickningar precis ovanför livmodern?

• shadowstorm

Jag lider  med er som mår jätte illa, så hade jag med sonen och ÄN har jag inte haft det med denna. Jag kan känna av lite illamående när jag inte käkat på någon timma och igår när jag vakna på morgonen men det gick ganska fort över.

Men jag ropar ej heej än! Börja på som sämst när jag var i vecka 8-9 med gossen min. Men jag lever på hoppet :D

• Oa82

Jag är orolig över att jag inte känner så mkt symtom (v.5+1). Är lite trött, mer hungrig och lite lite småillamående (om jag känner efter) har också en konstig dygnsrytm vaknar vid 4-5. 

Ni andra verkar känna hur mycket som helst! Borde jag inte ha molvärk och ömma bröst? När började ert illamående?

• vinterbarn2012

Nej det finns många gravida som inte känner speciellt mkt alls och som mår super bra under hela graviditeten. Symtomen är så olika person till person och alla får inte alla symtom. Jag har tex inget illamående alls men lite molvärk och väldigt ömma bröst

• Oa82
    vinterbarn2012 skrev 2011-05-22 12:52:28 följande:
    Nej det finns många gravida som inte känner speciellt mkt alls och som mår super bra under hela graviditeten. Symtomen är så olika person till person och alla får inte alla symtom. Jag har tex inget illamående alls men lite molvärk och väldigt ömma bröst
    Skönt att höra. Men det är svårt att slappna av, känns mer verkligt om man har en massa symtom. Vilken vecka är du i?
  • Frökenolson

Hej tjejer,
    har haft en lång jobbvecka och är jättetrött, igår var det mycket stress på jobbet och jag kände att det inte var bra för bebisen. Jag tycker inte jag känner lika mycket symptom längre, vet inte om det är så kanske är innbillning.
    Ska på VUL imorgon och känner att jag börjar bli riktigt nervös, kanske inte allt står rätt till denna gången heller..?
    Försöker tänka positivt för det mesta, mamma erbjöd sej att följa med då jag inte vill gå ensam om något är fel..
    Håll tummarna för mej imorgon, är veckan 7+5 hoppas de säger samma sak..

Svar på tråden Januaribebis 2012