• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LoboSonora
    bumbi 84 skrev 2011-05-22 21:32:03 följande:
    haft 4 mf så det har varierat mellan att det tagit sig direkt och 3 försök.
    okej beklagar det:(
  • LoboSonora
    Mysgosmys skrev 2011-05-22 21:40:30 följande:
    Jag också! Började blöda i torsdags som sagt, o ingen smärta.. Men folk säger att man inte kan ha missfall utan smärta, å ändå finns det de som fått de! Kom det någon klump eller så för dig? Det gjorde det för mig idag... Har inte åkt till akuten dock... Vilken vecka var du i?
    Ja jag har oxå hört att det ska göra j*vligt ont men alltså jag har på min höjd haft lite mensverk bara. Men jag förstod nästan att det var missfall när det kom rätt mkt blod idag och det vr lixom mörkrött. Nja nä jag skulle nog inte kalla de klumpar men det var lite mer blod på vissa ställen , isf pyttepytte klumpar, inget jag reagera över iaf, och det kom nu ikväll efter jag vart på akuten och allt e redan ute så har ingen aning vad det är för nått..
    Jag var i vecka 6 (5+4) .

Hoppas så innerligt att det inte är missfall för dig ! Det behöver ju verkligen inte vara så. Sist jag var gravid, med min son, så blödde jag jätte mycket i vecka 13, det var så mycket att jag fick ha en dubbelvikt handduk i min killes kalsonger och jag blödde igenom, och då åkte vi till akuten o det var lungt :) Så ta inte ut nått i förskott.. Ring gyn imorgon så får du komma på en kontroll.

Till mig sa dom först att jag skulle avvakta en vecka och sen ringa tillbaka till gyn men sen ändra dom sig och ringde upp mig så jag fick komma in, och det var ju skönt så man inte går o tror att man e gravid så är man inte det..

Håller tummarna för dig !
  • Butikslager
    LoboSonora skrev 2011-05-22 21:08:23 följande:
    Fick missfall idag =/ har blödigt sen i onsdags och idag kom det klarrött blod men jag har inte haft ont eller nånting men fick åka till akuten ändå o kika o det var missfall. Tråkigt men sånt som händer så vi får ta nya tag !

Ska man vänta tills nästa mens innan man försöker igen ? Det är mitt första missfall och jag har ingen aning..

Håller mina tummar för alla er andra som blöder att det inte är någon fara ! Det är ju väldigt vanligt..

Det känns lite jobbigt men jag tänker att det förmodligen var något som var fel med fostret, då känner det lite bättre.. :) Kram till er
    Beklagar verkligen!

Mitt första MF i vecka 7 gjorde inte ont.. Som vanlig mensvärk bara. Men nu sist i vecka 14 hade jag riktiga värkar i flera timmar.

Vi har kört på direkt båda gångerna. Efter första mf:et tog det 5månader innan sonen blev till och nu har jag haft en mens mellan.

Var hos gyn veckan efter MF:et, eftersom vi bor i liten stad och jag började blöda en lördag och akuten inte har någon UL-maskin så fick jag helt enkelt vänta till måndagen innan jag kunde få tag i en BM. Då fick jag bokat tid till gyn veckan efter och läkaren sa att det bara var att köra igen eftersom allt såg bra ut!

Jag tror inte kroppen blir gravid igen förrän den är redo.

Och som sagt så är det något fel med fostret när det blir ett MF. Oftast kromsomfel av något slag och barnet hade inte klarat av att leva utanför livmodern.

Lycka till nu! Massa kramar!
  • jessielarsson

Tråigt med alla som fått missall, har själv fått ett tidigt missfall så jag vet hur det känns.

Idag har det varit en jobbig dag, min son slängde ut mig ur sitt rum genom att kasta bilar på mig, han ville elka med sin pappa själv. Tårarna var nära, kännt idag att känslorna hänger utanpå kroppen.
    Började även må illa på jobbet ikväll, kunde inte äta någon kvällsmat. Hade iofs ätit två stora bitar med sockerkaka två timmar inann så det kan vara det. Tog iaf en tablett, men det hjälpte inte så mycket. Gick sen på toa och efter det så släppte illamåendet. Magen är verkligen helt upp och ner. Måste nog börja äta lite katrinplommon. Vet att det hjälpte mig förra gången. Och magen kommer ju inte att bli bättre när man börjar äta järntabletter. Usch, vill inte!!

Är så förbannat trött nästan hela dagarna, men värst är det på eftermiddagarna och kvällarna. Skulle behöva vila lite middag. Men det är ju bara att hålla ut, det kommer ju att vända.

• LoboSonora
    Butikslager skrev 2011-05-22 21:53:28 följande:
    Beklagar verkligen!

Mitt första MF i vecka 7 gjorde inte ont.. Som vanlig mensvärk bara. Men nu sist i vecka 14 hade jag riktiga värkar i flera timmar.

Vi har kört på direkt båda gångerna. Efter första mf:et tog det 5månader innan sonen blev till och nu har jag haft en mens mellan.

Var hos gyn veckan efter MF:et, eftersom vi bor i liten stad och jag började blöda en lördag och akuten inte har någon UL-maskin så fick jag helt enkelt vänta till måndagen innan jag kunde få tag i en BM. Då fick jag bokat tid till gyn veckan efter och läkaren sa att det bara var att köra igen eftersom allt såg bra ut!

Jag tror inte kroppen blir gravid igen förrän den är redo.

Och som sagt så är det något fel med fostret när det blir ett MF. Oftast kromsomfel av något slag och barnet hade inte klarat av att leva utanför livmodern.

Lycka till nu! Massa kramar!
    Tack så hemskt mycket:) Okej jaha ja de är tydligen annorlunda.. känns som att om man gått längre så gör det ondare, på det sätter var det skönt att de kom nu och inte senare (va i vecka ).

Okej jag kollade på äl-koll här på familjeliv och där står de att jag ska ha äl runt 25e o de e ju snart hehe. får se hur vi gör, de e väl inte säkert att man har äl nu heller.

Håller med dig om att kroppen blir gravid när den är redo, hoppas vi slipper vänta så länge bara :)
    Tack igen !!!:) kramar tillbaka!
  • Mysgosmys
    LoboSonora skrev 2011-05-22 21:51:45 följande:
    Ja jag har oxå hört att det ska göra j*vligt ont men alltså jag har på min höjd haft lite mensverk bara. Men jag förstod nästan att det var missfall när det kom rätt mkt blod idag och det vr lixom mörkrött. Nja nä jag skulle nog inte kalla de klumpar men det var lite mer blod på vissa ställen , isf pyttepytte klumpar, inget jag reagera över iaf, och det kom nu ikväll efter jag vart på akuten och allt e redan ute så har ingen aning vad det är för nått..
    Jag var i vecka 6 (5+4) .

Hoppas så innerligt att det inte är missfall för dig ! Det behöver ju verkligen inte vara så. Sist jag var gravid, med min son, så blödde jag jätte mycket i vecka 13, det var så mycket att jag fick ha en dubbelvikt handduk i min killes kalsonger och jag blödde igenom, och då åkte vi till akuten o det var lungt :) Så ta inte ut nått i förskott.. Ring gyn imorgon så får du komma på en kontroll.

Till mig sa dom först att jag skulle avvakta en vecka och sen ringa tillbaka till gyn men sen ändra dom sig och ringde upp mig så jag fick komma in, och det var ju skönt så man inte går o tror att man e gravid så är man inte det..

Håller tummarna för dig !
    Hmm ok.. Ja då var det ju ett väldigt tidigt MF, så då har jag hört att det kan kännas som vanlig mensvärk... Men efter vecka 8 bör det göra ondare vad jag har förstått... Men jag tog en alvedon igår kväll innan jag la mig för säkerhetsskull, kansk hade jätteont i sömnen utan att märka av det och sen blödde ut klumpen imorse... :S

Hoppas inte heller att det är missfall, men det känns rätt så kört faktiskt... =(
    Ska se vad bm säger imorgon, om jag kan få en tid till ul...

Det är ju nästan värre om man går och tror att man inte är gravid och så är man det, man kan ju stoppa i sig konstigheter! 
  • partouze

Usch ja mår sjukt illa hela dagarna . Så illa att ja inte ens kan få i mig mat utan å tvinga i mig de . Åt precis en macka och de tog mig en halvtimme minst .. Borde köpa något mot illamåendet imon :(

• Haanky
    partouze skrev 2011-05-23 00:24:54 följande:
    Usch ja mår sjukt illa hela dagarna . Så illa att ja inte ens kan få i mig mat utan å tvinga i mig de . Åt precis en macka och de tog mig en halvtimme minst .. Borde köpa något mot illamåendet imon :(
    Fy jag med.. men jag får iaf i mig mat.. magen blir proppmätt på pytte lite men munnen är hungrig.. nu är illamåendet värst på morgon och kväll men har endå konstant illamående... postafen har hjälpt mig lite grann men man blir ju så trött av den... som man inte redan är trött nog nu???
  • Amelie85

I dag ska vi på ultraljus!! Så spännande! Undra hur många det är? Flört

• Astrogirl
    LoboSonora skrev 2011-05-22 21:08:23 följande:
    Fick missfall idag =/ har blödigt sen i onsdags och idag kom det klarrött blod men jag har inte haft ont eller nånting men fick åka till akuten ändå o kika o det var missfall. Tråkigt men sånt som händer så vi får ta nya tag !

Ska man vänta tills nästa mens innan man försöker igen ? Det är mitt första missfall och jag har ingen aning..

Håller mina tummar för alla er andra som blöder att det inte är någon fara ! Det är ju väldigt vanligt..

Det känns lite jobbigt men jag tänker att det förmodligen var något som var fel med fostret, då känner det lite bättre.. :) Kram till er
    Jättejobbigt med MF. Jag fick MA i januari. Jag var helt förstörd i några dagar, men sen kom hoppet tillbaka igen. Jag tänkte att det är ju skönt att veta att man kan bli gravid på normal väg iaf och som du säger att det troligtvis var något fel på fostret så det var därför det hände.  Min bm rekommenderade mig att vänta med att försöka bli gravid igen till efter jag fått första mensen efter MA. Tog ca 6 veckor innan jag fick min första riktiga mens därefter. Sedan tog sig på andra försöket efter MA-t.

Gråt och låt det hela ta sin tid. Sedan hoppas vi du också blir gravid snart igen. Styrkekramar!
Svar på tråden Januaribebis 2012