• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • 2become3

Hej Hej!

Har bara skummat igenom det sista skrivna. Cessilia@ har med genomgått en sen abort, inte lika sen men nog lika jobbig för det. Inte alls kul.
    Annars hoppas jag att få lära känna alla er andra. Träffat fina vänner genom förra tråden ( första graviditeten ).

Jag bor i sthlm, 29 år fyllda och väntar andra barnet. Har en liten på 8.5 mån hemma.

Jag är beräknad till den 28 jan. Som några av er andra har jag inga andra symptom förutom ett jävla humör.
    Tror inte riktigt på att jag är gravid då jag alltid har fått en massa symptom på dom två innan. Tidigt dessutom.
    Jag avvaktar någon vecka till.....

Någon som har ett helskotta humör?

• Kattepuffen

Usch o fy va less jag blir på illamåendet! Iblan bara sköljer det över en o det känns som jag ska spy..sen försvinner det..min molvärk har börjat lugna ner sig, vilket är skönt..Märker oxå att jag måste gå på toa mer nu än förut..

• anmaelli

Hej tjejer,
    Här är en till som plussade i fredags och är beräknad till januari 2012. Första barnet för oss, och vi har blivit gravida genom IVF. Hoppas nu så innerligt att detta ska gå vägen, vill inte gå igenom en IVF igen.

• Zaarah1984
    Kattepuffen skrev 2011-05-22 16:06:08 följande:

Usch o fy va less jag blir på illamåendet! Iblan bara sköljer det över en o det känns som jag ska spy..sen försvinner det..min molvärk har börjat lugna ner sig, vilket är skönt..Märker oxå att jag måste gå på toa mer nu än förut..

Känner igen det där med illamåendet. Mådde inte illa i början men de senaste dagarna har det börja komma mycket mer och idag är det värdelöst. Jobbar dessutom på ett jobb där man rör sig mycket och träffar folk och känslan av att man ska spy i knäet på en kund är inte så trevlig. Tror jag får köpa något mot illamåendet så det blir lite bättre imorgon på jobbet.
  • Butikslager
    Shirin85 skrev 2011-05-22 15:47:34 följande:
    Vad tråkigt med missfall, hoppas det går vägen denna gången!
    Har en son född 1 April 2010, BF för denna blir 7 JanuariGlad
    Tycker du det känns som att det blir tätt mellan dina barn?
    För jag fick den känslan först men har börjat vänja mig, de kommer ha stor nytta av varandra i livet tror jag.
    Först när jag blev gravid där när sonen var 9månader, då var jag först i chocktillstånd och undrade hur fan det skulle gå, men vi hann vänja oss och började se fram emot syskon jättemycket. Och då fick vi MF.

Så nu känns det bara roligt. Dom kommer ha jätteroligt med varandra i framtiden! Kanske första året är lite jobbigt, men sen blir det nog bara bättre.
    Mirakelbäret skrev 2011-05-22 15:42:32 följande:
    Jag har en dotter som är född i april 2010 och har precis plussat med nummer två! Beräknad till den 24:e jag med =)
    Vad roligt! :) Grattis! ;D
  • Shirin85

Gick förövrigt in i v.8 idag (7+0)Skrattande
    "Embryot är nu en centimeter långt. Handled och fingrar skapas och händer och fötter kan urskiljas som små paddlar. Ansiktet börjar ta form och ögonen kan ses som små fördjupningar.
    Fingrar och tår kan ses tydligt men är fortfarande täckta med simhud.
    Överläppen skapas samt nästippen."

Butikslager skrev 2011-05-22 18:59:43 följande:
    Först när jag blev gravid där när sonen var 9månader, då var jag först i chocktillstånd och undrade hur fan det skulle gå, men vi hann vänja oss och började se fram emot syskon jättemycket. Och då fick vi MF.

Så nu känns det bara roligt. Dom kommer ha jätteroligt med varandra i framtiden! Kanske första året är lite jobbigt, men sen blir det nog bara bättre.
    Beklagar, saker blir inte alltid som man hade tänkt sigRynkar på näsan
    Men din son kommer ha mycket glädje över detta syskon.
    Ja första året kommer bli jobbigt, kommer ha en sexåring, en (nästan) fyraåring och en (nästan) tvååring när Januaribarnet kommer. Ser konstigt nog fram emot detFörvånad

♥Leila -05, Minah -08, Jamil -10♥
  • Butikslager
    Shirin85 skrev 2011-05-22 20:12:52 följande:
    Beklagar, saker blir inte alltid som man hade tänkt sigRynkar på näsan
    Men din son kommer ha mycket glädje över detta syskon.
    Ja första året kommer bli jobbigt, kommer ha en sexåring, en (nästan) fyraåring och en (nästan) tvååring när Januaribarnet kommer. Ser konstigt nog fram emot detFörvånad
    Nää, dom blir ju inte det! Vi hade ett MF innan sonen också, men då var det i vecka 7.
    Nu senast tog det ganska hårt eftersom det var så sent och vi hade redan hunnit berätta för alla, inklusive chefen. Vi hade börjat titta på syskonvagn och börjat planera på riktigt.

Men det är bara att blicka framåt och hoppas på det bästa.

Du har barn tätt! :) Roligt!
    Och vad härligt att du ser fram emot det! :)
  • Butikslager

Här är i alla fall min mage idag.
    Vecka 5. (4+5)

Magen är oerhört svullen!
    Förra graviditeten (den som slutade i MF vecka 14) så hade livmodern växt sig upp till strax under naveln redan i vecka 12. Det verkar gå snabbt med andra barnet!

Svar på tråden Januaribebis 2012