• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minjalin
    87ida skrev 2011-12-19 12:48:57 följande:
    En fråga till er som redan har barn.. någon av er som hade stort SF-mått men ut kom ändå en normalviktig bebis? Mitt mått låg nu på 38 i v.37+0..
    Jag hade 39 cm i v 38+ nånting (hann aldrig göra nån mer mätning då jag var sjuk nästa besök och sen kom bebis på BF och och jag hade tid dan efter men skulle väl tippa på att jag landade på 40 cm till slut. Han var 51 cm lång och vägde 3785. En kompis hade 44 cm i SF-mått när hennes föddes 2 veckor efter BF och han var mindre än min bebis så man kan inte gå så mycket på det. Är du lång får du ju ofta ett mindre SF-mått och större om du är kort. Sen beror det på hur bebisen ligger och hur mycket fostervatten du har. Jag kan tillägga att jag hade 37 cm i v 34+ men sen lugnade det sig och växte jättelångsamt. Denna gången hade jag 36 cm i v 35+4 och det återståre att se vad det ligger på nästa besök.
  • Sapato

Nu har jag varit hemma och slöat, varit på toa X antal ggr och duschat länge och varmt så nu känns kroppen bättre igen

Hoppas det är helt bra tills onsdag för då ska sonen på operation och uppvaket är inte skönt att sitta på i ett par timmar.. Är kontroll människa annars skulle jag låta sambon åka själv med sonen men skulle gå sönder om jag inte var där då min oro skulle vara trippelstor!

• 87ida
    minjalin skrev 2011-12-19 20:38:09 följande:
    Jag hade 39 cm i v 38+ nånting (hann aldrig göra nån mer mätning då jag var sjuk nästa besök och sen kom bebis på BF och och jag hade tid dan efter men skulle väl tippa på att jag landade på 40 cm till slut. Han var 51 cm lång och vägde 3785. En kompis hade 44 cm i SF-mått när hennes föddes 2 veckor efter BF och han var mindre än min bebis så man kan inte gå så mycket på det. Är du lång får du ju ofta ett mindre SF-mått och större om du är kort. Sen beror det på hur bebisen ligger och hur mycket fostervatten du har. Jag kan tillägga att jag hade 37 cm i v 34+ men sen lugnade det sig och växte jättelångsamt. Denna gången hade jag 36 cm i v 35+4 och det återståre att se vad det ligger på nästa besök.
    Okej, nä då verkar det ju inte som att sf-måttet har så stor betydelse.. är ju också ganska kort (1,63) så förhoppningsvis är det inte en jättebebis :) Sambon vägde dock 4700 då han föddes men jag vägde bara 3200. Barnmorskan min tippar på ca 4 kg om jag går tiden ut, vi får väl se :)

Tack för ditt svar iaf, du fick mig lugn :)
  • minjalin
    87ida skrev 2011-12-19 20:48:59 följande:
    Okej, nä då verkar det ju inte som att sf-måttet har så stor betydelse.. är ju också ganska kort (1,63) så förhoppningsvis är det inte en jättebebis :) Sambon vägde dock 4700 då han föddes men jag vägde bara 3200. Barnmorskan min tippar på ca 4 kg om jag går tiden ut, vi får väl se :)

Tack för ditt svar iaf, du fick mig lugn :)
    Okej, jag är 1,65 så då är vi nästan lika långa (eller korta) ;) Min sambo vägde 4,5 och min bror strax över 4 (jag själv vägde 3,6) så jag var också jättenervös med första. Tror det är välfyllt den här gången också men samtidigt är det ju egentligen huvudmåttet som spelar störst roll ;) Men går jag över massa blir jag nog nervös med den här för jag tror den här kommer ligg apå runt 4 kg på BF (sonen kom på BF) men det återstår att se :p Ut ska dom ju på nåt sätt i alla fall xD Skönt att du blev lugnare :)
  • kikidil
    elinson skrev 2011-12-19 16:35:10 följande:
    ja jag bor i Bodö. Trivs som fisken i vattnet och har cravings på brunost ;)
    Haha, och jag har hela tiden läst "I Bruno Stens land"! Skrattande  Tänkte att jag måste googla vem egentligen den där Bruno Sten är! Drömmer Hur korkad kan man vara??? Skrattande Men till mitt försvar måste jag säga att jag aldrig hört talas om brunost.
  • Empa86
    kikidil skrev 2011-12-19 21:18:32 följande:
    Haha, och jag har hela tiden läst "I Bruno Stens land"! Skrattande  Tänkte att jag måste googla vem egentligen den där Bruno Sten är! Drömmer Hur korkad kan man vara??? Skrattande Men till mitt försvar måste jag säga att jag aldrig hört talas om brunost.
  • ccecy

Vet inte om ja ska va glad eller ledsen  :p Tänkte på att jag provar och ser om ja får på mina jeans som ja använde före gravditeten, och jovisst dom gick på! kanske lite tajtare än dom brukar men inte mycket! var tydligen mycket större än ja trodde före ja blev gravid o nu är ja tydligen ännu större! men känns endå skönt då vet ja ju att ja antagligen inte har problem med att börja använda mina vanliga kläder ganska snabbt efter förlossning :P

• elinson
    Hahahaha! Underbart !!
  • missable
    Haha, och jag har hela tiden läst "I Bruno Stens land"!   Tänkte att jag måste googla vem egentligen den där Bruno Sten är!  Hur korkad kan man vara???  Men till mitt försvar måste jag säga att jag aldrig hört talas om brunost.

haha jag med!!!! Var tvungen och googla brunost, aldrig hört talas om det

apropå mjölk så drack jag och maken upp 1,5 l till middgen, så det var bara att åka och köpa mer

men samlar man inte på sig vatten när man dricker så mycket???