• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Butikslager

Jag har försökt se första mensen efter ett MF som något positivt.
    Det betyder ju att kroppen fungerar igen!

Sen kan det ju ta lite längre tid att få ÄL och mens efter ett MF. Alltså inte som en vanlig cykel. Tänk på det. Nu senast hade jag 35dagar mellan första blödningsdag (MF) till mensen kom igen.

Jag funderar på när jag ska ringa till BM och be om VUL. Kanske nästa vecka, eller veckan efter.
    Jag tänker säga att jag vägrar gå på inskrivning om jag inte fått göra ett UL så jag får se att bebisen lever. Sist var jag på inskrivning.

• Butikslager
    Amelie85 skrev 2011-05-23 08:06:02 följande:
    I dag ska vi på ultraljus!! Så spännande! Undra hur många det är? Flört
    Tror du det är fler än en? :)
  • Haanky
    Ååh vad kul!! berätta med en gång efter!! är så nyfiken!!! Nalle
  • Hallonmusen83
    spännande
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • Amelie85

Nee jag tror det inte är fler än en! Elelr jag hoppas inte de iaf! Flört
    Det räcker gått och väl med 1!

Har ni nå bra tips på mammabloggar? Om livet som gravid/förälder, och en massa shopping??
    Skriv gärna de här http://ihuvudetpaamelie.blogg.se

• 79a

Idag känner jag mig otroligt nere...
    Barnen åker till sin andra förälder och det är alltid en jobbig dag.

Jag känner också att jag saknar den intima närheten till min sambo,  sexlusten är inte riktigt där och jag kan förstå att han inte blir så gossugen heller när jag mest är gnällig. Dessutom vill man gärna hitta egentid när man har tre ungar och då blir det att jag sitter vid TV.n och han vid datorn efter att barnen gått och lagt sig. Det är himla svårt att få till det så att man är nöjd på alla fronter

Dessutom undrar jag vem som ska orka städa hemmet  

• RaraS

Jag blev väldigt intresserad av Angelsound! Jag tror jag ska beställa en!

MEN...funderar på om de är farliga? ...den borde ju inte vara lika "stark" som den de använder i sjukvården? Hur har ni resonerat, ni som har använt en? Om jag köper en och endast lyssnar en gång per vecka...och om jag blir orolig....typ om jag börjar blöda eller senare, om bebisen inte rör sig... Då borde det väl inte vara någon fara?

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Butikslager
    RaraS skrev 2011-05-23 09:18:32 följande:
    Jag blev väldigt intresserad av Angelsound! Jag tror jag ska beställa en!

MEN...funderar på om de är farliga? ...den borde ju inte vara lika "stark" som den de använder i sjukvården? Hur har ni resonerat, ni som har använt en? Om jag köper en och endast lyssnar en gång per vecka...och om jag blir orolig....typ om jag börjar blöda eller senare, om bebisen inte rör sig... Då borde det väl inte vara någon fara?
    Tänk på att du inte kan lyssna förrän senare. Min BM ville knappt leta hjärtljuden i vecka 19 för att det var svårt att hitta, så vi inte skulle bli oroliga om hon inte hittade. Sen börjar man ju känna av bebisen och då är det ju bara att puffa på magen/dricka kallt så den vaknar och rör sig, om man är orolig.

Är det värt att köpa ett angelsound?
    Om du skulle försöka hitta hjärtljuden och inte hittade, vad hade du gjort då?  Speciellt med tanke på att det är svårt att hitta och speciellt om det är tidigt.
  • RaraS
    Butikslager skrev 2011-05-23 09:22:52 följande:
    Tänk på att du inte kan lyssna förrän senare. Min BM ville knappt leta hjärtljuden i vecka 19 för att det var svårt att hitta, så vi inte skulle bli oroliga om hon inte hittade. Sen börjar man ju känna av bebisen och då är det ju bara att puffa på magen/dricka kallt så den vaknar och rör sig, om man är orolig.

Är det värt att köpa ett angelsound?
    Om du skulle försöka hitta hjärtljuden och inte hittade, vad hade du gjort då?  Speciellt med tanke på att det är svårt att hitta och speciellt om det är tidigt.
    Tack-tack för åsikten! Jo, jag ska fundera lite till.

Just nu ser det ut som att min man ska åka utomlands på ett jobb från när jag är i vecka 13 och i tre månader. Han är inte så nöjd med att lämna mig ensam typ hela andra trimestern men vad ska man göra när chefen kallar och det är dessutom en superbra erfarenhet för honom och dretans bra betalt...svårt att tacka nej och det jag tänker att det kanske bra att klara av sådant innan vi har barn...även om jag är gravid...

Tänkte att en Angelsound kan vara bra när jag är ensam hemma med min oro...men ska fundera lite till!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
Svar på tråden Januaribebis 2012