• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Kissekatten
    Frökenolson skrev 2011-12-27 10:26:41 följande:
    så tänkte vi med, men vad ska man göra. Funkar ju inte att knipa direkt... =)

Hoppas det går för er att hålla tätt dock! 

Nä precis. Vad ska man göra. Jag har intalat ni själv att det inte gör något om han kommer nu. Det är ju bara ett datum egentligen. Är dessutom så jävla trött på att vara gravid! Vill ha min kropp tillbaka.

Men så tycker ju alla andra att det vore sååå bra om vi gick över till januari. Men de fattar väl inte att deras önskemål lägger sig som tunga stenblock på mina axlar.
    Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • C R

Bebis verkar ligga som den ska igen. Ville nog bara luras. Jag har sammandragningar hela tiden, mensvärk o ont i ryggen. Hoppas det inte är dags än. Natten har varit riktigt jobbig. Dels ont o sen har sonen varit vaken mellan 3-7. Han kunde inte sova för det blåste så. Idag hoppas jag att han vill ha en mysdag i soffan.

• bebismys2011

Börjar blir lite less, vissa dagar (typ 3 dagar i veckan kanske) är jag så oerhört trött. Kliver upp, vaknar aldrig till liv riktigt. Lägger mig på soffan där jag sover å sover å sover.. Finns som inget stopp. Blir aldrig pigg heller. Känns som man har narkolepsi. Är detta verkligen normalt?!?!?!!? Jag blir tokig. Känns ju inte så bra att ligga/sitta hela tiden heller. Å mat, går knappt att tänka på i denna sjuklighet av trötthet. 

• Moniqe1979
    bebismys2011 skrev 2011-12-27 11:08:07 följande:

Börjar blir lite less, vissa dagar (typ 3 dagar i veckan kanske) är jag så oerhört trött. Kliver upp, vaknar aldrig till liv riktigt. Lägger mig på soffan där jag sover å sover å sover.. Finns som inget stopp. Blir aldrig pigg heller. Känns som man har narkolepsi. Är detta verkligen normalt?!?!?!!? Jag blir tokig. Känns ju inte så bra att ligga/sitta hela tiden heller. Å mat, går knappt att tänka på i denna sjuklighet av trötthet. 

Normalt att vara tröttare och behöva mer sömn men kan ju även bli extremt trött om man har dåliga järnvärden...
  • bebismys2011

Det är det som är så lustigt, har iofs inte kollat järnvärdet men hade ibörjan av graviditeten 110 i HB, har nu 140 i HB så det förklarar ju inte  tröttheten :)

• Velociped

Jag har också dagar där hela kroppen känns nästintill omöjlig att röra och hjärnan känns grötig. I mitt fall verkar det vara kopplat till om jag gjort något väldigt psykiskt ansträngande 1-2 dagar innan och/eller om jag sovit riktigt dåligt.

Har en sådan dag idag, antagligen pga juldagens stora firande och att jag sovit riktigt uselt inatt. Dålig tajming med tanke på att jag verkligen behöver plugga. :/

• Noras

Har nyss varit ute och gett hästarna lunchmat och ordnat stallet. Är nu totalt slut i kroppen och knoppen och värken är näst intill outhärdlig. Skulle helst av allt bara gå och sova, men nu fortsätter jobbet här inne med tvätt och städning samt att äldsta barnet har kompis här så det är full rulle Rynkar på näsan Åhh, det ska bli så härligt då man får tillbaka den kropp man är van vid, och då man får börja vakna på nätterna av barnet istället för av värken Skrikandes
    Skulle behöva äta något också, men då jag blir så illamående av bara tanken på att stoppa i mig något. Blää! Vill inte alls ha Kräks

• ccecy

Blev tillbedd av dom på FL inatt att ta kontakt med rådgivningen idag så jag skulle få inbokad tid till imorgon. nu har ja försökt nå hon som jobbar där i 2 timmar, via hennes tjänstetelefon som är avstängd. och via själva rådgivningen, som försöker koppla mig till henne, fast nu kom jag tydligen till centrallagret iställe, antagligen stormen som bråkar ännu! vad jag blir irriterad. :(

• fair

Huvudvärk idag med.. Usch så less jag börjar bli på det här! Vill ju helst inte äta alvedon vareviga dag heller...

Vet inte om jag fått tillbaka svampinfektionen som jag hade tidigare eller om det är smådelar av slemproppen som släpper. Har haft färgade, slemmiga flytningar senaste två veckorna men det har aldrig luktat något, inte heller nu. Och idag är det som små, små klumpar i flytningarna. Men inget kli eller ömhet. Ursäkta infon!!

Har tid hos bm på fredag så får väl ta upp det med henne då. Hon borde ju kunna titta på det?

• Wicky81

En liten allmän fråga:
    Är det bara jag som har BF i februari eller är det någon mer?

Börjar bli så avundsjuk på er som har så nära nu och på er som fått era små Hjärta
    Känns som en evighet innan det blir min tur.....minst en månad till lixom....Men på ett vis tycker jag det går fort men sååå långsamt endå...
    Min lillasyster ska få en liten den 18e jan så jag väntar med spänning.

Sen verkar det som om vi äntligen har enats om ett namn till lillkillen där inne :D