• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fair

Okej. Jag var ju inne på FL igår och mätte blodtryck. Då hade jag 160/100 vid första mätningen och 150/80 vid andra. Men jag hade ingenting på urinen och blodproverna var som de skulle, även CTG:n. Men jag har konstant huvudvärk, varje dag och brukar även känna av hjärtklappning och vara andfådd. Men det verkar inte som att det finns så mycket att göra för min del eftersom blodproverna var bra. Har du fått ta några blodprover? Vilken vecka är du i?

• Frökenolson
    Junies mamma skrev 2011-12-27 13:04:40 följande:
    Jaha då blev man inlagd på NÄL ett dygn nu då, hoppas ja får åka hem i morgon

Jag fick åka hem igen, har fått tid för igångsättning imorgon kl.8.00 om det inte drar igång innan... Har en tjurig sambo hemma, som tjötar om att alla andra går över, men inte vi, åsså imorgon, värnlösa barnens dag. Jag blir så trött, den kommer när den kommer, vad ska man göra åt det..? Fast jag tror han lugnar sej snart, han får sura i fred medans jag gör matlådor att frysa in, kan va skönt att ha när man kommer hem från BB sen... Haggski: vad hade du på dig idag, såg en som var ung lika långt gången som mig, tror jag, tänkte det kanske var du... =)
  • roxylady

Jag börjar oroa mig varför min BM inte kollat mitt urin på över tio veckor nu.. hur ofta kollar era er?? Ska man inte göra det ofta??

• Frökenolson
    roxylady skrev 2011-12-27 13:33:06 följande:
    Jag börjar oroa mig varför min BM inte kollat mitt urin på över tio veckor nu.. hur ofta kollar era er?? Ska man inte göra det ofta??

Jag kollar det nästan varje gång..
  • Velociped

paet - jag har kollat urinen max en gång i månaden, samt en extra gång runt vecka 20 då jag hade ont i nedre delen av magen..

• Serendipitet

Nu har jag haft hemska sammandragningar med smärta två nätter på en vecka och trott att det varit på riktigt.. Men näe det är bara kroppen som luras och efter ett par timmar blir de oregelbundna igen och sedan lyckas man somna framåt morgonen. Så när ska man veta om det är dags? Jag kommer ju inte tro på det förrän vattnet går känns det som :S Någon som har namnförslag till en tös? Vi har ett par stycken som känns ok men inte mer.. Det ska passa till Ellinor som vår andra dotter heter :D

• fair
    Frökenolson skrev 2011-12-27 13:33:00 följande:
    Jag fick åka hem igen, har fått tid för igångsättning imorgon kl.8.00 om det inte drar igång innan... Har en tjurig sambo hemma, som tjötar om att alla andra går över, men inte vi, åsså imorgon, värnlösa barnens dag. Jag blir så trött, den kommer när den kommer, vad ska man göra åt det..? Fast jag tror han lugnar sej snart, han får sura i fred medans jag gör matlådor att frysa in, kan va skönt att ha när man kommer hem från BB sen... Haggski: vad hade du på dig idag, såg en som var ung lika långt gången som mig, tror jag, tänkte det kanske var du... =)

Så spännande, minns hur jag kände det inför min igångsättning med dottern :) Äsch, vad spelar det för roll när bebisen kommer. Huvudsaken är väl att den är frisk! Skönt med matlådor, tror jag måste försöka ta mig i kragen och göra några jag också..
    roxylady skrev 2011-12-27 13:33:06 följande:

Jag kollar urinen varje gång, på vår mvc får man gå och kissa i en mugg och sen kolla stickan själv.
  • Serendipitet
    Frökenolson skrev 2011-12-27 13:33:00 följande:

Åh, vad spännande! :D:D Min sambo hade med tjurat.. Men låt dom :P Snart har du din bebis i din famn.. (näe inte alls avis ;)) Lycka till i morgon om det inte sätte fart innan!
  • roxylady
    Frökenolson skrev 2011-12-27 13:35:11 följande:
    Jag kollar det nästan varje gång..

Jag tycker ju att min också borde det.. ska dit imorgon.. lär fråga varför hon inte gjort det på så länge..
    Velociped skrev 2011-12-27 13:39:58 följande:
    paet - jag har kollat urinen max en gång i månaden, samt en extra gång runt vecka 20 då jag hade ont i nedre delen av magen..

Hm okej.. det är ju fortfarande mer ofta än vad min kollat mig.. hoppas hon gör det imorgon!
  • elinson
    Wicky81 skrev 2011-12-27 12:26:07 följande:
    En liten allmän fråga:
    Är det bara jag som har BF i februari eller är det någon mer?

Börjar bli så avundsjuk på er som har så nära nu och på er som fått era små Hjärta
    Känns som en evighet innan det blir min tur.....minst en månad till lixom....Men på ett vis tycker jag det går fort men sååå långsamt endå...
    Min lillasyster ska få en liten den 18e jan så jag väntar med spänning.

Sen verkar det som om vi äntligen har enats om ett namn till lillkillen där inne :D
    har BF 30 januari... så det kan tyvärr lika gärna bli februari, även om jag INTE vill går över ;)