• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • C R

En liten fråga, det känns som min bebis har vänt sig fel i magen under natten. Jag är i v 39 o magen känns helt annorlunda o det trycker uppåt nu. Ska jag ringa fl eller mvc? Förut har jag kännt huvudet men tycker inte att jag gör det nu. Tacksam för svar!

• Someday
    kikidil skrev 2011-12-27 09:09:00 följande:
    Någon mer som fått illamåendet tillbaka? Kräkte just upp frukosten och mår fortfarande illa. Jag tror att det är bebisen som trycker på magen. Känns så obekvämt hela tiden. Går in i vecka 37 nu så det är väl nu magen står som högst?
    Jag har mått illa från v 5 fram tills nu! Mitt illamående gick över några dagar förra  veckan. Eller tja, jag har faktiskt inte direkt kräkts på en hel vecka faktiskt. Däremot ett konstant illamående.
    Kan bara säga att jag lider med dig. Det är jobbigt när man inte får behålla maten!! Man blir så trött...
  • fabler

nu har jag sovit en timme på soffan medans sonen spelat nintendo DS. jag är sjukt trött... skulle kunna sova hela tiden.

Men nu ska jag göra kaffe så vi kan göra dag här hemma, sonen lär väl inte gå med på att jag ligger på soffan hela dagen.

elias är världens sötaste!!!
  • elinson
    Noras skrev 2011-12-27 06:33:45 följande:
    Hej hej! Tänkte jag skulle hoppa in här... lite sent eftersom graviditeten snart är över, men hittade denna sida nu först och kände att det skulle vara roligt att få prata med någon annan som också är lika långt i graviditeten. Går inte riktigt att prata med sambon då han inte upplever saker och ting på samma sätt :D
    Är som sagt gravid och väntas föda 19 Januari (men hoppas verkligen att det blir tidigare, gärna redan imorgon får bebis komma ut :D ) Just nu känns allt bara jobbigt om jag ska vara ärlig, och jag njuter inte det minsta av att vara gravid: har värk från bröstkorgen ända ner i fötterna, restless legs varje dag, sendrag i vaderna jämt och ständigt, kan inte ens dra av mig skorna utan att få sendrag. Jag har svårt att andas, får inte sova, värk i vänstra sidans revben så jag kan knappt röra mig/hosta/nysa/ligga på vänstra sidan, fruktansvärt ont på en punkt i magen så fort jag rör på mig, mår illa titt som tätt... Jaaa, som sagt, jag njuter inte alls just nu... :/
    Hur är det med alla er andra? Hur mår ni nu så här mot slutet?
    Jag känner likadant! Jag BF 30 januari men för min del får han gärna komma så fort de nya året startat. Ingen sa till mig hur jobbigt och ganska tråkigt (eftersom jag känner mig helt låst till soffan och lägenheten) det är att vara gravid.

Men välkommen hit iallafall!
  • Frökenolson
    Junies mamma skrev 2011-12-27 05:53:53 följande:
    guuud va spännande frökenolson =)

Själv ska ja va på NÄL kl 10.30 för mer prover för ev hf vart där varannan dag nu, nästan så ja hoppas att dom lägger in mig å får nån ordning på detta börjar bli jobbigt att åka fram å tillbaka dit.,.. å idag får ja dessutom åka ensam då min kille måste jobba.... =(
    usch å blä men men huvudsaken är ju att prinsessan mår bra å det har hon gjort hitills i alla fall så hoppas det håller i sig å att hon vill hålla sig inne till i alla fall Söndag =)

vem vet  då kanske vi ses där =)
  • Frökenolson
    C R skrev 2011-12-27 09:12:36 följande:
    En liten fråga, det känns som min bebis har vänt sig fel i magen under natten. Jag är i v 39 o magen känns helt annorlunda o det trycker uppåt nu. Ska jag ringa fl eller mvc? Förut har jag kännt huvudet men tycker inte att jag gör det nu. Tacksam för svar!

det trodde jag med härom veckan, men så var inte fallet, bebisen hade lagt sej med ryggen åt andra hållet bara, kändes jättekonstigt eftersom den legat åt ett håll hela tiden... Menefter en dag eller två var den tillbaka med ryggen åt högersidan igen och allt kändes bra...
  • Marsätt

Vad många som har känningar.. jag är glad att jag inte känner så mycket.. sitter just nu hos min mamma och pappa och ska tvätta lite kläder och ta en dusch. Vi har nu varit utan ström i 1,5 dygn och inga telefoner fungerar.. så en förlossningen på detta känns inte så kul så det får gärna vänta...

Grattis till alla nya bebisar!!

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Skruttan 2012♥
  • Syoss
    Junies mamma skrev 2011-12-27 05:53:53 följande:
    guuud va spännande frökenolson =)

Själv ska ja va på NÄL kl 10.30 för mer prover för ev hf vart där varannan dag nu, nästan så ja hoppas att dom lägger in mig å får nån ordning på detta börjar bli jobbigt att åka fram å tillbaka dit.,.. å idag får ja dessutom åka ensam då min kille måste jobba.... =(
    usch å blä men men huvudsaken är ju att prinsessan mår bra å det har hon gjort hitills i alla fall så hoppas det håller i sig å att hon vill hålla sig inne till i alla fall Söndag =)

Hoppas du klarar dig från hf! Vad har du för tecken på att det kan vara det?
    Jag har ju haft högt blodtryck flera dagar nu och svullnad i ben/fötter, händer och ansikte sen den 23:e. Dock så har blodtrycket sjunkit något och låg nyss på 138/86. 
    Har inte varit inne på någon kontroll, fl sa igår att jag skulle avvakta. Men ska iaf till min vanliga bm i eftermiddag. 
  • Kissekatten

Stort grattis till alla små bebisarna!

Jag har BF idag. Än så länge känns det som att det blir som först tänkt, en januaribebis. Känner ingenting. Han ligger fortfarande väldigt högt och knör på revbenen.

Men jag är så stressad hela tiden. Inte så att jag springer runt och stressar, men jag har en inre stress över att han ska komma nu i december, vill verkligen inte det. Och alla säger åt mig att knipa nu när det inte är så långt kvar. De fem dagarna kvar till januari känns som en hel evighet ju!! Kan inte tänka på något annat... Blir knäpp i huvudet!

Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • Frökenolson
    Kissekatten skrev 2011-12-27 10:22:29 följande:
    Stort grattis till alla små bebisarna!
    Jag har BF idag. Än så länge känns det som att det blir som först tänkt, en januaribebis. Känner ingenting. Han ligger fortfarande väldigt högt och knör på revbenen.
    Men jag är så stressad hela tiden. Inte så att jag springer runt och stressar, men jag har en inre stress över att han ska komma nu i december, vill verkligen inte det. Och alla säger åt mig att knipa nu när det inte är så långt kvar. De fem dagarna kvar till januari känns som en hel evighet ju!! Kan inte tänka på något annat... Blir knäpp i huvudet!

så tänkte vi med, men vad ska man göra. Funkar ju inte att knipa direkt... =)
    Hoppas det går för er att hålla tätt dock!