• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Frökenolson

Fair:
    Hur känns det att bli igångsatt? Är det bara dropp eller?
    Önskar så att det drar igång NU!!  

• elinson
    GoodEnough mom skrev 2011-12-27 13:40:53 följande:
    Nu har jag haft hemska sammandragningar med smärta två nätter på en vecka och trott att det varit på riktigt.. Men näe det är bara kroppen som luras och efter ett par timmar blir de oregelbundna igen och sedan lyckas man somna framåt morgonen. Så när ska man veta om det är dags? Jag kommer ju inte tro på det förrän vattnet går känns det som :S Någon som har namnförslag till en tös? Vi har ett par stycken som känns ok men inte mer.. Det ska passa till Ellinor som vår andra dotter heter :D
    Ellinor, fantastiskt vackert namn!
    Jag stavar med ett L. Min syster heter Ingela och jag har alltid tyckt det passar ihop. Fast det kanske beror på att vi inte testat nått annat på henne ;)
    roxylady skrev 2011-12-27 13:33:06 följande:
    Jag börjar oroa mig varför min BM inte kollat mitt urin på över tio veckor nu.. hur ofta kollar era er?? Ska man inte göra det ofta??
    Jag kollar också varje gång, nu sist för 1 vecka sen..och har ny tid hos BM efter nyår.

Vet inte om det är önsketänkande, men jag har känslan av att jag går och kniper mest hela tiden, känner lite tryck nedåt och så fort jag böjer mig framåt så trycker det på som om jag behövde göra nr 2. Har haft en del värk på insidan låren och sammandragningar mest hela tiden.

Mina sammandragningar gör inte ont, magen blir hård och jag vaknar flera ggr på natt och den är stenhård. Man säger ju att sammandragningar inte gör ont men att värkar gör ont.. eller hur är det?
  • Carolaj83
    Frökenolson-åhhh vad spännande, tråkigt bara att din man surar, har 2 decemberbarn här hemma och det är INGET fel med att vara född i december, alla tjatar om att december barn är "efter" min dotter som är 3 år är tidigare än många av hennes äldre kompisar, är så induviduellt o har INTE med när på året man är född!!!!!

jag blev också igångsatt med första barnet och har bara positiva erfarenheter av det, det bästa var att man var på sjukhuset från början stort lycka till imorgon

ÅHHHH vad avis jag blir på alla som har fått barn nu, vill också ha ut min....
    Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • roxylady

elison: Okej.. då är nog min BM väldigt virrig tror jag.. hon kan lätt vara det ibland..

Ingen som sagt åt mig tidigare när man tagit dessa urinprov.. men är det bra att inte ha gått på toa något innan om man tex har tiden på morgonen?? Eller syns det ändå om man har någon vita?

• Junies mamma

Är i vecka 35+3 hade svarta byxor och en svartvit randig tröja på mig, du övriga värderna ser helt okej utså urinen å bt plus att ja svullnat enormt de sista dagarna

• missable

hemkommen från TUL. Vi fick en chock, även hon som gjorde ultraljudet... vikten uppskattas till 3780g IDAG!! Ska på nytt TUL 9 januari och 5 januari ska vi till bm... nu vill jag verkligen inte gå över! Men skönt att allt annat såg bra ut iaf

• Haanky
    missable skrev 2011-12-27 15:06:28 följande:
    hemkommen från TUL. Vi fick en chock, även hon som gjorde ultraljudet... vikten uppskattas till 3780g IDAG!! Ska på nytt TUL 9 januari och 5 januari ska vi till bm... nu vill jag verkligen inte gå över! Men skönt att allt annat såg bra ut iaf

i vilken vecka är du i?
  • shadowstorm
    hehe ooj :P
  • Pusselbiten86
    Oj oj.. Stooor bebis :)
    Noah 060526, Thias 070724, Alwin 091210, Gravid BF Jan 2012 :)
  • missable
    Haanky skrev 2011-12-27 15:19:07 följande:
    i vilken vecka är du i?

v 36+3....