• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • got2b

Jag har också bf i februari. Blev flyttad på rul och ville inte byta tråd. Men jag har fått för mig att bebis kommer tidigare (bara för att jag tror det kommer jag säkert gå över ett par veckor..) Fast det känns ändå bra att det troligtvis är ett tag till bf. Är inte redo riktigt ännu. Visst har jag ont av foglossning och jo jag är allmänt trött, men rent mentalt behöver jag nog några veckor till.

• Wicky81
    got2b skrev 2011-12-27 12:37:29 följande:
    Jag har också bf i februari. Blev flyttad på rul och ville inte byta tråd. Men jag har fått för mig att bebis kommer tidigare (bara för att jag tror det kommer jag säkert gå över ett par veckor..) Fast det känns ändå bra att det troligtvis är ett tag till bf. Är inte redo riktigt ännu. Visst har jag ont av foglossning och jo jag är allmänt trött, men rent mentalt behöver jag nog några veckor till.
    Jag hade BF den 31a januari först men efter UL fick jag 3e februari. Har inte fått gjort några andra undersökningar så jag vet inte hur mycket det stämmer idag så att säga. Men jag lär säkert gå över så jag får nog vänta.
    Men jag känner nog oxå lite som dig att det kanske är bra på ett sätt att det är en stund kvar. Är inte riktigt färdig med inköp osv..........Det händer så mycket runt oss rent allmänt så bäbisen har hamnat lite i bakgrunden känns det som...
  • roxylady

Jag har BF den 27:e Januari. Har bara på känn att det kommer att bli Februari. Men man vet ju aldrig
    Oftast sägs det ju att man som förstföderska går över än under i alla fall.

• shadowstorm

Nu vill jag bara gnälla så ni får ursäkta mitt extremt dåliga humör

Jag är så förbannat less på vara gravid nu, spydde till vecka 16 och tänkte YES blir inte som med sonen att jag spyr till nästan slutet. Men då hinner man bara passera vecka 20 så börjar ryggen att göra ont....sen höften någon vecka senare så man nästan blir halt och hela skiten bara låser sig och man kan inte sova för det går liksom bara inte. Har inte kunna haft sex med min sambo på 6 månader!!!!!!!!!!! (stackarn vet väl inte ens hur det går till längre ;), Och förvärkarna som börja 3 månader innan bebisen ens ska komma ut och håller i sig i timmar. Sen 3 magsjukor på detta, flera förkylningar och nu sist men inte minst en flunsa...Och som jag inte hade jobbigt andas innan ändå, svimma ju minst 1 gång i veckan, och blir yr och kallsvettig så fort jag rör mig. Kan inte ens duscha varmt längre för då blir jag överhettad så det är kallduschar som är det enda som gäller nu......Och dessa underbara hemoröjder som gör att jag bara vill grina så fort jag ska gå på toa. BEHÖVER JAG SÄGA ATT JAG ÄR LESS PÅ VARA GRAVID ;)

Jag ber till gudarna att jag inte går över med denna, för då kommer jag klättra på väggarna här hemma....UNGE UT UUUUTT NUUU! ;P

Så nu har jag gnäällt av mig ;P

• Pusselbiten86

nu börjar min mage igen... o har extrem huvudvärk o illamående :(

Noah 060526, Thias 070724, Alwin 091210, Gravid BF Jan 2012 :)
  • fair
    shadowstorm skrev 2011-12-27 13:03:21 följande:
    Nu vill jag bara gnälla så ni får ursäkta mitt extremt dåliga humör

Jag är så förbannat less på vara gravid nu, spydde till vecka 16 och tänkte YES blir inte som med sonen att jag spyr till nästan slutet. Men då hinner man bara passera vecka 20 så börjar ryggen att göra ont....sen höften någon vecka senare så man nästan blir halt och hela skiten bara låser sig och man kan inte sova för det går liksom bara inte. Har inte kunna haft sex med min sambo på 6 månader!!!!!!!!!!! (stackarn vet väl inte ens hur det går till längre ;), Och förvärkarna som börja 3 månader innan bebisen ens ska komma ut och håller i sig i timmar. Sen 3 magsjukor på detta, flera förkylningar och nu sist men inte minst en flunsa...Och som jag inte hade jobbigt andas innan ändå, svimma ju minst 1 gång i veckan, och blir yr och kallsvettig så fort jag rör mig. Kan inte ens duscha varmt längre för då blir jag överhettad så det är kallduschar som är det enda som gäller nu......Och dessa underbara hemoröjder som gör att jag bara vill grina så fort jag ska gå på toa. BEHÖVER JAG SÄGA ATT JAG ÄR LESS PÅ VARA GRAVID ;)

Jag ber till gudarna att jag inte går över med denna, för då kommer jag klättra på väggarna här hemma....UNGE UT UUUUTT NUUU! ;P

Så nu har jag gnäällt av mig ;P
    Jag känner verkligen igen mig! Det är allt annat än en dans på rosor att vara gravid! Men det är inte så länge kvar nu, det är allt man kan säga. Man får härda ut så gott man kan, trots att jag mer än gärna hade haft ut bebisen för länge sen!!!
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-27 13:04:18 följande:
    nu börjar min mage igen... o har extrem huvudvärk o illamående :(
    Usch för huvudvärk, hoppas det går över! Försök att vila.
    Junies mamma skrev 2011-12-27 13:04:40 följande:
    Jaha då blev man inlagd på NÄL ett dygn nu då, hoppas ja får åka hem i morgon
    Åh, nej. Havandeskapsförgiftning? Vad gör dem åt det eftersom man blir inlagd?
  • Junies mamma

Dom tror det i alla fall dom ska kolla mitt tryck ett dygn nu å ev medicinera mig, å så ville dom först samlat urin men flödet i navelsträngen va bra så de behövdes tydligen inte

• fair

Okej. Ja men det är ju bra att dem kollar ordentligt. Vad hade du för tryck? Har det visat något på urinstickan?