• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Velociped
    ccecy skrev 2011-12-30 12:15:31 följande:
    Ja ungefär något sådant! man vet ju och är berädd på att de kommer att ta sjukt, det har man ju hört att de ska göra, och att man kan behöva sys och saker, men ser fram emot allt så otroligt mycke, men endå vill ja att tiden ska stanna lite, så ja hinner tänka ordentligt! Är dessutom ensam, så har ingen fin stöttade kille vid min sida, har inte vågat fråga min mor om hon vill komma, dock vet ja ännu inte om jag ens vill ha henne med, och 18dagar, försvinner ju i tomma intet när man tänker efter, kan ju lika väl hända imorgon eller efter 30, men ja blir helt yr. och min bm, har nämnt andningsmetoden en gång, har i princip glömt bort den, har inte gått på nån förberedande kurs, 100km till närmaste förlossning, men allt ska väl lösa sig!
    Jag var rätt orolig för själva förlossningen förut och har därför läst på en hel del. Då hittade jag bland annat vad som kallas för "dykmetoden" vilket jag verkligen fastnade för. Det handlar mycket om avslappning och att försöka ta det lugnt och hjälpa kroppen i den naturliga process som födandet ändå är.

Här kan man läsa lite mer om det:
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m52647483.html

• PrickenoGrodan
    roxylady skrev 2011-12-30 13:07:11 följande:
    Okej! Är dom bra? Så det inte luddar allt för mkt. Hört att tvättbara inte håller riktigt tätt??
    Ja precis! Kan vara bra för oss som får bebbar nu under vintern i fall det blir kallt nu, så man inte får mjölkstockning. Hur är babyproffsens då? Är det helt onödigt att gå in å kika där?

Jag körde med natusan förra gången och de var toppen. Den här gången blir det libero och de ser lika ut tycker jag. Tycker det är skönt med de man kan slänga. Jag läckte så mycket mjölk att det snabbt blev ofräscht, skulle aldrig ha kunnat tvätta så mycket.
  • roxylady
    PrickenoGrodan skrev 2011-12-30 13:12:53 följande:
    Jag körde med natusan förra gången och de var toppen. Den här gången blir det libero och de ser lika ut tycker jag. Tycker det är skönt med de man kan slänga. Jag läckte så mycket mjölk att det snabbt blev ofräscht, skulle aldrig ha kunnat tvätta så mycket.
    Okej då får jag fixa det på Ica maxi imorgon när jag ska dit

Men bröstvärmare då? Är det något man måste köpa på en babyaffär? Är de dyra?
  • minjalin
    roxylady skrev 2011-12-30 13:40:17 följande:
    Okej då får jag fixa det på Ica maxi imorgon när jag ska dit

Men bröstvärmare då? Är det något man måste köpa på en babyaffär? Är de dyra?
    Vad ska du med bröstvärmare till då? Har jag aldrig använt :p
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-12-30 13:45:18 följande:
    Vad ska du med bröstvärmare till då? Har jag aldrig använt :p
    Fick tipset av en vän att det är bra att ha så man inte får mjölkstockning i fall det blir kallt.
    Nu har det ju inte blivit kallt här ännu.. konstiga vinter..
  • Jenna Dark

Köp inget förens du verkligen vet att du kommer att behöva dem. Jag samlade på mig massa onödiga saker då jag var gravid första gången. Inte ens ett pkt med amningsinlägg, eftersom det var lite si och så med mjölken. Däremot hade jag större nytta av vanliga avsminkningsrondeller av bomull...
    Ett litet tips bara... Skulle du läcka mycket så finns det ju alltid apotek på sjukhusen eller så får du be nån anhörig skicka och köpa bröstvärmare mm.

• roxylady
    Jenna Dark skrev 2011-12-30 13:47:31 följande:
    Köp inget förens du verkligen vet att du kommer att behöva dem. Jag samlade på mig massa onödiga saker då jag var gravid första gången. Inte ens ett pkt med amningsinlägg, eftersom det var lite si och så med mjölken. Däremot hade jag större nytta av vanliga avsminkningsrondeller av bomull...
    Ett litet tips bara... Skulle du läcka mycket så finns det ju alltid apotek på sjukhusen eller så får du be nån anhörig skicka och köpa bröstvärmare mm.
    True.. tänkte bara ha några med mig i fall man behöver. Köper inte på mig ett jättelager. Men jag läcker redan nu på nätterna och förstör mina nattlinnen så
  • Jenna Dark

Jävla tel.. Det ska stå att jag inte ens hann använda ett pkt av amningsinläggen...det behövdes inte eftersom alla inte läcker kolossalt mycket.
    Och nån mjölkstockning fick jag då aldrig...

• Jenna Dark

Paet: jaha, du läcker redan! Grattis! Då finns de på Ica eller Coop för under 50- lappen!