• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Jämthund

Kikidil - Jag har bf den 20:e januari så enligt bm är jag bara i vecka 36+6 idag men hon och jag räknar olika. Jag föddes 20 dagar för tidigt. Är så spänd nu. Måste packa min bb-väska ifall.

• roxylady
    MissT skrev 2011-12-30 14:21:59 följande:
    Bröstvärmare har jag köpt för med de andra barnen fick jag mjölkstockning väldigt lätt och kunde inte vara utan dem. Fick till och med köra med dubbla inlägg när det var riktigt kallt.
    Har även köpt en förpackning amininsginlägg för jag vill gärna ha det från början i fall att.....behövde det med de två andra. Även om jag inte hade så jätte mycket mjölk så läckte jag.
    Tror du man hinner köpa det innan man känner att det är "kört" om man säger så??
  • fair

Åh, jag vill ha bebis nu!! Är så övervänt som man kan bli :P Men något fantastiskt är att jag fått må bra i nästan tre dagar, ingen halsbränna och ingen huvudvärk, jag har till och med fått sova skapligt! Fortsätter det så här är det ju mer uthärdligt. Känner mig så lycklig också nu när dottern verkar vara på bättringsvägen från förkylningen så istället för att bara sitta hemma imorrn är vi bortbjudna :) Så enormt mycket mer energi jag fått av så lite, underbart!

• Cia80
    MissT skrev 2011-12-30 14:21:59 följande:
    Bröstvärmare har jag köpt för med de andra barnen fick jag mjölkstockning väldigt lätt och kunde inte vara utan dem. Fick till och med köra med dubbla inlägg när det var riktigt kallt.
    Har även köpt en förpackning amininsginlägg för jag vill gärna ha det från början i fall att.....behövde det med de två andra. Även om jag inte hade så jätte mycket mjölk så läckte jag.

Jag har också köpt bröstvärmare och amningsinlägg. Tror minsann att allt är redo för bebis nu...så nu planerar vi att åka in imorgon kväll och sen föds bebis en minut över tolvslaget
  • MissT
    roxylady skrev 2011-12-30 14:31:36 följande:
    Tror du man hinner köpa det innan man känner att det är "kört" om man säger så??
    Förhoppningsvis gör du det. Det brukar ju ta lite tid innan det blir ordentlig mjölkstockning. Jag kunde ofta känna när det var på G och börja förebygga om det inte gått för långt. Men jag kände att jag inte ville chansa denna gång utan har köpt och packat ner i väskan.
    Cia80 skrev 2011-12-30 14:35:04 följande:
    Jag har också köpt bröstvärmare och amningsinlägg. Tror minsann att allt är redo för bebis nu...så nu planerar vi att åka in imorgon kväll och sen föds bebis en minut över tolvslaget
    Det gör vi också Har lagt in en beställning till den 1:e Tungan ute
  • roxylady
    MissT skrev 2011-12-30 14:43:48 följande:
    Förhoppningsvis gör du det. Det brukar ju ta lite tid innan det blir ordentlig mjölkstockning. Jag kunde ofta känna när det var på G och börja förebygga om det inte gått för långt. Men jag kände att jag inte ville chansa denna gång utan har köpt och packat ner i väskan.
    Okej får hoppas på att man hinner då. I med att alla säger så olika om att köpa innan man vet så får det nog vänta och så får man hålla tummarna
  • MissT
    roxylady skrev 2011-12-30 14:47:52 följande:
    Okej får hoppas på att man hinner då. I med att alla säger så olika om att köpa innan man vet så får det nog vänta och så får man hålla tummarna
    Det går förhoppningsvis bra Känner du att det är på gång/att du får ont kan du ju försöka lägga något annat över brösten så länge och skicka ut gubben och köpa Vetevärmare eller varm dusch använde jag mig av när det var på G.
  • Cia80
    MissT skrev 2011-12-30 14:43:48 följande:
    Cia80 skrev 2011-12-30 14:35:04 följande:
    Det gör vi också Har lagt in en beställning till den 1:e Tungan ute

Men med min vanliga tur så kommer nog inte bebis förrän i slutet på januari
  • kikidil

Jämthund: Ah, men då ligger du en vecka före mig. Jag är 36+1 idag och har BF den 26/1. Jag ska också packa väskan nu i helgen och förbereda det sista. Man vet ju aldrig!

• MissT
    Cia80 skrev 2011-12-30 15:08:10 följande:
    Men med min vanliga tur så kommer nog inte bebis förrän i slutet på januari
    Förhoppningsvis får vi båda snart! Hoppas på det  

Jag ska bli igångsatt och ska in på planering inför igångsättningen på måndag så förhoppningsvis kommer bebis nästa vecka om det inte blir redan på söndag.