• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    Jenna Dark skrev 2011-12-30 13:50:06 följande:
    Jävla tel.. Det ska stå att jag inte ens hann använda ett pkt av amningsinläggen...det behövdes inte eftersom alla inte läcker kolossalt mycket.
    Och nån mjölkstockning fick jag då aldrig...
    Jenna Dark skrev 2011-12-30 13:51:46 följande:
    Paet: jaha, du läcker redan! Grattis! Då finns de på Ica eller Coop för under 50- lappen!
    Haha vet hur de där telefonerna är! Men kan du citera genom telefonen?? Det kan inte jag..
    Nä men då förstår jag!

Ja jag vet inte om det är bra? haha! Okidoki! Då får jag fixa det
  • minjalin
    roxylady skrev 2011-12-30 13:48:49 följande:
    True.. tänkte bara ha några med mig i fall man behöver. Köper inte på mig ett jättelager. Men jag läcker redan nu på nätterna och förstör mina nattlinnen så
    Jo amningsinlägg är ju skönt att ha innan, dom är ju inte dyra, men bröstvärmare känns ganska onödigt att köpa innan du vet om du behöver det. Nu kanske ni får väldigt kallt visserligen, men vintern när sonen föddes hade vi i alla fall 15 minus ute och jag fick ingen mjölkstockning i alla fall. Men vänta som sagt tills du vet om du ens kan amma. Är ju inte alltid det går.
  • Syoss

I helgen har jag 3 veckor kvar till BF. Det är första barnet för mig så jag vet inte vad man ska förvänta sig. Men jag är inte nervös inför själva förlossningen och hur den kommer kännas, utan tänker mer på om droppet i handen kommer göra ont, eller hur EDA känns att sätta och kommer jag bajsa på mig under förlossningen. Bagateller egentligen, men det är såna tankar som far omkring i mitt huvud just nu :P

• roxylady
    minjalin skrev 2011-12-30 13:53:48 följande:
    Jo amningsinlägg är ju skönt att ha innan, dom är ju inte dyra, men bröstvärmare känns ganska onödigt att köpa innan du vet om du behöver det. Nu kanske ni får väldigt kallt visserligen, men vintern när sonen föddes hade vi i alla fall 15 minus ute och jag fick ingen mjölkstockning i alla fall. Men vänta som sagt tills du vet om du ens kan amma. Är ju inte alltid det går.
    Jo känner det också.. behöver nog någon redan nu tror jag.. får inte bort fläckarna riktigt i tvätten på mina nattlinnen.... Sant.. får se då.. vore ju illa också att få det innan man hunnit köpa dem. Men då får man hålla tummarna på att man slipper det. Annars får det bli en solsidan när hon sitter i ugnen hahahaha!
    Nej precis.. är ju faktiskt inte säkert.
  • roxylady
    Syoss skrev 2011-12-30 13:59:48 följande:
    I helgen har jag 3 veckor kvar till BF. Det är första barnet för mig så jag vet inte vad man ska förvänta sig. Men jag är inte nervös inför själva förlossningen och hur den kommer kännas, utan tänker mer på om droppet i handen kommer göra ont, eller hur EDA känns att sätta och kommer jag bajsa på mig under förlossningen. Bagateller egentligen, men det är såna tankar som far omkring i mitt huvud just nu :P
    Dom tankarna snurrar för mig också! Men dropp? Är det något alla får? Det har jag inte hört nått om.. Jag är både nervös, förväntansfull, rädd och inte rädd.
  • minjalin
    roxylady skrev 2011-12-30 14:02:49 följande:
    Dom tankarna snurrar för mig också! Men dropp? Är det något alla får? Det har jag inte hört nått om.. Jag är både nervös, förväntansfull, rädd och inte rädd.
    Man får en sån ingång i handen så det är helt förberett för dropp om det blir bråttom att sätta det. Så själva nålen får man i men dropp får man bara sen om det behövs.
  • Syoss
    roxylady skrev 2011-12-30 14:02:49 följande:

Vet inte om alla får det men tanken på det finns där ändå :) Innan har jag inte tänkt så mycket på hela grejen men nu när det verkligen närmar sig så kommer tankarna och nervositeten vare sig jag vill eller inte . Åh, det är så spännande! :D 
  • curiosa

Amningsinlägg har jag köpt tre pkt av. Bra att ha hemma fast att jag inte vet om jag ska amma eller inte.
    Blir det inte så får svägerskan dom för hon ammar just nu och behöver.

• roxylady
    minjalin skrev 2011-12-30 14:05:34 följande:
    Man får en sån ingång i handen så det är helt förberett för dropp om det blir bråttom att sätta det. Så själva nålen får man i men dropp får man bara sen om det behövs.
    Men fy!! Det lät inte roligt!! uuuuh sånt har jag aldrig fått förr.. nu kommer jag noja för det. Gillar inte sådana där tjocka nålar
    Syoss skrev 2011-12-30 14:06:12 följande:
    Vet inte om alla får det men tanken på det finns där ändå :) Innan har jag inte tänkt så mycket på hela grejen men nu när det verkligen närmar sig så kommer tankarna och nervositeten vare sig jag vill eller inte . Åh, det är så spännande! :D 
    Ja men eller hur nu blev jag mer nervös för det.. lär skriva till det i fl-brevet antar jag..
    hihi ja spännande är det ju
  • MissT

Bröstvärmare har jag köpt för med de andra barnen fick jag mjölkstockning väldigt lätt och kunde inte vara utan dem. Fick till och med köra med dubbla inlägg när det var riktigt kallt.
    Har även köpt en förpackning amininsginlägg för jag vill gärna ha det från början i fall att.....behövde det med de två andra. Även om jag inte hade så jätte mycket mjölk så läckte jag.