• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minneli

Och så vet chefen eftersom jag måste gå upp till 100%, men hon har inte svarat på om det går än!

• minneli
    partouze skrev 2011-05-23 10:04:41 följande:
    Ska bege mig mot Apoteket nu i förmiddag då detta illamående typ försämrar hela min livskvalité ;p . Någon som har tips på vad som är mest värt pengarna och vad som
    Hjälper bra ??
    Jag köpte sea-band, tror de kostade 145:-  och sen finns prostafen.
  • Butikslager
    partouze skrev 2011-05-23 10:04:41 följande:
    Ska bege mig mot Apoteket nu i förmiddag då detta illamående typ försämrar hela min livskvalité ;p . Någon som har tips på vad som är mest värt pengarna och vad som
    Hjälper bra ??
    Postafen! Seabands hjälpte inte ett dugg på mig.

Tips: Ring BM och be om att få utskrivet!!
    I paketen på apoteket är det bara 25tabletter, så det räcker ingenstans. Jag fick utskrivet ett 100pack.
    TEsta om det hjälper först och sen be om att få utskrivet..
  • Mysgosmys

Lämnar denna tråd nu då jag är väldigt säker på missfall... Lycka till allihop!

• LoboSonora
    Mysgosmys skrev 2011-05-22 22:37:16 följande:
    Hmm ok.. Ja då var det ju ett väldigt tidigt MF, så då har jag hört att det kan kännas som vanlig mensvärk... Men efter vecka 8 bör det göra ondare vad jag har förstått... Men jag tog en alvedon igår kväll innan jag la mig för säkerhetsskull, kansk hade jätteont i sömnen utan att märka av det och sen blödde ut klumpen imorse... :S

Hoppas inte heller att det är missfall, men det känns rätt så kört faktiskt... =(
    Ska se vad bm säger imorgon, om jag kan få en tid till ul...

Det är ju nästan värre om man går och tror att man inte är gravid och så är man det, man kan ju stoppa i sig konstigheter! 
    Ja det var det.. Jaha kom det en klump ?? :/ klart du ska ha en tid, kräv en ! jo precis.. jag håller mina tummar för dej och ge inte upp hoppet ! kramar
  • LoboSonora
    Astrogirl skrev 2011-05-23 08:20:41 följande:
    Jättejobbigt med MF. Jag fick MA i januari. Jag var helt förstörd i några dagar, men sen kom hoppet tillbaka igen. Jag tänkte att det är ju skönt att veta att man kan bli gravid på normal väg iaf och som du säger att det troligtvis var något fel på fostret så det var därför det hände.  Min bm rekommenderade mig att vänta med att försöka bli gravid igen till efter jag fått första mensen efter MA. Tog ca 6 veckor innan jag fick min första riktiga mens därefter. Sedan tog sig på andra försöket efter MA-t.

Gråt och låt det hela ta sin tid. Sedan hoppas vi du också blir gravid snart igen. Styrkekramar!
    Beklagar ditt MA :( Ja så tänker jag oxå, vi blev ju gravida på första försöket nu oxå så de känns bra :)
    Vi ska avvakta lite tror jag, åtminstone tills jag slutar blöda (såklart) sen kör vi på igen :) 
    Tack för dina ord ! Kramar tillbaka
  • Syoss
    Tussenuss83 skrev 2011-05-23 09:57:15 följande:
    Vilka har ni berättat de för ?? Vecka är ni i ?? berätta i vilken vecka?

Jag är bara i v.6 (5+5) men föräldrar och syskon fick veta med en gång. Storebror var det lite speciellt att berätta för, eftersom att han bli pappa för första gången i Juli. Så ville att han skulle veta att det förhoppningsvis kommer en liten kusin i Januari :)
    Sen har jag berättat för chefen, för jag ville gå ner i timmar. Det är extremt stressigt där jag jobbar så kände att jag inte ville bli utsatt för onödigt mycket stress,då jag har ett MF i bagaget. Ska även berätta för våra Arbetsledare då chefen inte alltid är på jobbet. I fall att något skulle hända så känns det bra om dom också vet.
    Ett par av dom närmsta vännerna vet också. Så många vet redan om det men vi går inte ut med det officiellt än på ett antal veckor :)

• LillaEko

Fy vad illa jag mår. Klökts inne på toa flera gånger och vill helst gå hem från jobbet och bara bädda ner mig. Eleverna luktar illa och far så illa av allt dregel. Börjar grunna på hur jag ska fixa detta :(

• Majskorn

Mina rosa/röda flytningar fortsätter...vet inte hur jag ska tolka det...inga klumpar och inget färskt blod än vilket e bra...en vecka kvar til VUL nr 2...hoppas som fan man ser ett litet hjärta då....orkar inte må såhär längre :(

• Hallonmusen83
    minneli skrev 2011-05-23 10:13:33 följande:
    Jag köpte sea-band, tror de kostade 145:-  och sen finns prostafen.
    sea-band bra ?
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥
Svar på tråden Januaribebis 2012