Inlägg från: twistedtofit |Visa alla inlägg
  • twistedtofit

Januaribebis 2012

Jaha.. barnmorskan igen då, v 28+2. Allt såg bra ut

Blodtryck 130/84 (lite för högt, men jag ska kolla det på jobbet)
    Hb 132
    SF mått 27
    Vikt: + 6 kg sedan inskrivning
    Glucos 5.3
    bebisens hjärtljud låg på 140 slag

Helt otroligt att mitt Hb håller sig trots att jag inte äter järn! Blodsockret är jag nöjd med, särskilt med tanke på att båda mina föräldrar är diabetiker och jag käkade en clementin precis innan.
    +6 kg måste väl också vara helt ok.. eller?

• twistedtofit

Om drygt tre veckor ska vi på ultraljud igen eftersom moderkakan satt för lågt. Det kommer vara 3D och barnmorskan sa att vill vi inte veta kön då, får vi blunda.

Jag är så sjukt splittrad! Ska man ta reda på kön eller ej? Min syster som tog reda på det med första, men inte med andra tycker att vi ska ta reda på vad det är! Jag vill så gärna veta, men ändå inte. För min sambo är saken klar - han vill veta! Det ville han redan vecka 19

Förresten? Har ni enats om namn?

• twistedtofit

Shadowstorm Med sonen fick ush snäckor av bb som man har på mellan amningarna. De var super, alla sår o blåsor läkte!! Sen använde jag amningsnapp i början! Jag kommer försöka amma denna gång med, Me samma taktik!

• twistedtofit

Ripabella och Cia80, när någon säger så, fråga dem hur stora DE ska bli egentligen. Det brukar jag göra och då brukar de bli tysta!

• twistedtofit

I BB väskan kommer jag lägga
    ombyte till mig
    ombyte till bebis samt ytterkläder
    filt till bebisen
    tofflor till mig
    clementiner
    citronsaft el svartvinbärssaft
    kamera
    mobil

Den kommer ta mig max 5 min att packa och jag kommer göra det tidigast v 36.

• twistedtofit

Jag ska till BM måndag 28/11 och sen är det 3D ultraljud den 2/12. Ska bli väldigt spännande. Nästa BM besök är i v 32 eller 33 och sen har jag för mig att man går varannan vecka! Vi skulle ha bokat alla tider sist, men då var min BM Sjuk så jag gick till en annan.

Jag har en livlig krabat i magen som ligger och trycker och sträcker på sig och trycker ut kroppsdelar. Sonen sparkade nästan bara i magen, den här ligger mest och rör sig och tänjer och sätter ut kroppsdelar ;) Sammandragningarna har börjat kännas lite som ett tryck neråt som när man blir kissnödig!

Vi är förresten rörande överens ang namn.. vi har ju knappt diskuterat det!

• twistedtofit

Sonen blev magsjuk i natt. Han har kräkts 1 g i timman sen 11 igår kväll! Jag har alltså knappt sovit alls och nu mår jag illa av trötthet eller så håller jag också på att bli sjuk! Det var inte vad jag behövde!!

• twistedtofit

Var hos BM idag på kontroll och allt såg bra ut!
    Bltr 130/80
    Hb 129 (utan järntabletter - otroligt)
    blskr 6,0
    hjärtljud 144
    SF mått var 28 cm

SF måttet hade bara växt 1 cm på 4 veckor och det var för lite, men liten låg på sniskan så BM sa att måttet inte gick att lita på då. Jag ska i alla fall och mäta magen på torsdag igen och sen är nästa besök i mellandagarna.

På fredag är det ju ultraljud! ska bli jättekul att de lillisen igen!

• twistedtofit

Min son fixerade sig aldrig. förmodligen för att jag var tvång i bäckenet.

Var på kontroll och BM sa att bebisen låg på sniskan. Den ligger mellan vä höft och upp mot höger. Den är fortfarande väldigt rörlig och paddlar runt som bara den i magen. Jag ska som sagt på ultraljud på fredag och det ska bli spännande att se hur den ligger då.

Vi har fortfarande inte bestämt oss om vi ska kolla kön eller ej!

Svar på tråden Januaribebis 2012