Inlägg från: twistedtofit |Visa alla inlägg
  • twistedtofit

Januaribebis 2012

Wicky81 skrev 2012-01-17 21:03:10 följande:
    Varit till BM idag och allt såg bara fint ut :) Gossen var lite besvärlig bara när hon ville lyssna på hjärtljuden för det  var high life där inne så det tog en stund innan hjärtljuden kom fram :D Han är dock fortfarande rörlig så än är det inte dags.. Men nu en fråga jag glömde fråga BM: Kan man få vattenavgång osv fastän han inte lagt sig till rätta så att säga? Är som sagt väldigt rädd att det ska hoppa igång nu då det är så mycket annat just nu så jag vill faktiskt helst gå över. Folk tjatar å säger att det ska hoppa igång tidigare men det vill inte jag så jag är irriterad.....är föressten på dåligt humör rent allmänt och allt känns skit just nu.....          

Bebisen behöver inte vara fixerade för att det ska sätta igång. Sonen var inte fixerad och den här bebisen är oxå rörlig 1 v innan bf. Om vattnet går ska man inte springa runt utan sätta sig ner och vänta på att ngn kan köra till förlossningen!
  • twistedtofit

Idag har det kommit 2 klumpar (gul-genomskinliga) typ som en femkrona varje gång. Kan det vara slemproppen som börjar komma? Med sonen kom allt inom ett par timmar, men den kan väl släppa bit för bit oxå?

• twistedtofit

Här är det stiltje. Delar av proppen verkar ha lossnat, men sen inte mer! Jag har bf på tis, men tror den kommer ngn gång under v 5

• twistedtofit

Gud så trött jag är!

Somnade vid 23 igår (låg o vred o vände mig), vaknade varje gång jag skulle vända mig vilket var ovanligt ofta, då jag vaknade o hade ont i höften. Vaknade 03.20 och var sen bara vaken fram till strax efter 6. Jag småslumrade fram till 7.40 så sambon o sonen gick upp. Jag låg kvar till 8.30, men kunde absolut inte somna om.

Har varit hos barnmorskan och på biblioteket på jobbet o lånat cd-sagor till sonen och MP3 böcker åt mig.

Känsliga personer, kan sluta läsa nu!
    I torsdags, fredags och måndags har det kommit ut klumpar med ljusgult och genomskinligt slem. Idag kom en rejäl klump till.. är det slemproppen tror ni? Jag hoppas verkligen det!

Visst är det oxytocin som gör att man sover dåligt på nätterna - som att förbereda en på amning o sånt? Jag har hört att oxytocin också kan sätta igång en förlossning. Eftersom jag sover så risigt kanske det betyder att det snart är dags.. frågan är bara hur jag ska orka!!

• twistedtofit
    Lilja5 skrev 2012-01-25 15:02:40 följande:
    sån där är jag också! haha
    Måste ha hemmet i topp trim så att inte svärföräldrarna möts av ett hem i kaos när dem ska mata katterna och hämta hunden ;) haha
    Men jag antar att det kan få vara okej ;) Då håller man sig ju lite sysselsatt iallafall! =)

Haha.. jag tänker mer att jag inte vill komma hem från förlossningen till ett stökigt hus! Ska städa imorgon om jag är i bättre form!

• twistedtofit

Oh nu börjar proppen komma ut på allvar! Med sonen fick jag värkar ett par timmar efter att proppen var ute! Kanske pulkaåkningen med snöpulsandet igår som ger resultat! Händer inget så planeras färdknäpp ikväll... Romantiskt va?

• twistedtofit
    Alltochinget skrev 2012-01-26 14:32:32 följande:
    Känslig info: När jag var på toa upptäckte jag nåt nåt litet, kletigt, brun/gult/genomskinligt slem. Kan det vara slemmis som börjar släppa? Det kändes som "gammal" sperma som kan ligga kvar ett par dagar efter att man haft sex, ursäkta detaljer! Fast den brukar ju inte vara brunaktig... Vi hade sex i helgen så såhär långt efter borde väl inte sperma komma ut?!

Hur mycket var det?

Med sonen kom hela slemproppen inom ett par timmar och då var det liksom ingen tvekan om vad det var. Den var genomskinlig och blodtillblandad på slutet! Den här gången verkar den släppa lite pö om pö senaste veckan. Det har kommit en geleklump som en femkrona ungefär fre och lör och sen kom en större bit imorse. Men än verkar inte hela ha kommit ut! Vi får se!

Slemproppen kan vara allt från genomskinlig till gul, vit, brun (levrat blod) och blodtillblandad

• twistedtofit
    Carolaj83 skrev 2012-01-26 21:15:18 följande:
    ikväll var jag på meandi party, blev några köp till bebisen
    Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012

Jag ska 19/2
  • twistedtofit
    Syoss skrev 2012-01-27 13:13:04 följande:
    Vår fina Liam kom till oss den 22:e, BF+1 :)  Förlossningen gick bra och jag sprack ytterst lite, klarade mig med 6 spridda stygn. Dock så kom vi hem först igår. Läkaren som lade ryggbedövningen stack för långt in så det har läckt ut vätska. Vilket resulterade i en djävulsk huvudvärk, smärta och stelhet i rygg och nacke. Kunde knappt sitta upp dom första dagarna. Sen steg Liams gulsot-värden så vi fick bli kvar pga det också. Men han klarade sig utan behandling och jag har fått tabletter så vi fick alltså åka hem igår :) Ska försöka skriva ihop en förlossningsberättelse när tid finns :) Grattis till alla som fått sina bebisar!     

Stort grattis!! Drick kaffe - koffein är det som hjälper mot huvudvägen. Men det har de väl sagt!
  • twistedtofit
    Shigo skrev 2012-01-29 00:14:38 följande:
    Åh spännande.....!!!!!!!! Lycka till!!

Fortfarande värkar och blödning. 3-5 min mellan!
  • twistedtofit
    roxylady skrev 2012-01-29 03:29:44 följande:
    Twistedtofit: Har du ringt FL?? Hur långvariga är dina värkar? Är de en minut eller längre så kan det vara skönt att åka in. Jag vad öppen 6cm när jag kom in. Och hade haft värkar i massor av timmar plus att bara slemmisen hade gått!

Kl5, 4.06 föddes vår tjej. Jag var öppen 5 cm när jag kom in och 20 min senare var hon ute! Galet!!
Svar på tråden Januaribebis 2012