Inlägg från: twistedtofit |Visa alla inlägg
  • twistedtofit

Januaribebis 2012

Min ligger m rumpan ner och ryggen på hö sida. Jag känner inte så mkt sparkar utan mest att den bökar och kravlar runt och drar med armar o ben längs magen! Hicka känner jag på hö sida i navelhöjd!

• twistedtofit

Oj vad alla har krämpor! Jag har ont i bäckenet, halsbränna från helvetet och sover typ ingenting. Men så är det i slutet av graviditeten! Man sover illa och är mycket känsligare för ljud osv. Bebisen är stor o trycker mot revben och organ och det ÄR jobbigt. MEN inte konstigt! Igår umgicks jag med en kompis. De har försökt få barn i flera år. Min pappa ligger på sjukhus sen 2 veckor efter en olycka. Mina graviditetskrämpor är helt godartade och övergående och jag kan inte skylla dem på någon utom möjligtvis mig själv. Jag är tacksam att jag ens kan bli gravid. Man får perspektiv! Jag försöker gilla läget och försöker hålla igång och göra sånt jag tycker om för att fokusera på annat! Förresten Ang igångnsättning. Helst ska kroppen vara redo för det - livmodertappen ska börjat förändras för annars blir det tydligen inte bra. Det finns alltså medicinska skäl t varför man inte sätts igång!

• twistedtofit

Fair Jag mådde inte illa en minut med första barnet. Jag sov 12 timmar per natt. Jag hade ingen foglossning. Den här gången har jag kräkts dagligen första halvan och jag är helt slut, men får inte ro att sova. Jag kan inte vända mig i sängen pga främre fogen. Graviditeterna är som natt o dag. Jag menar inte att man inte får gnälla, bara att det blir lättare att uthärda om man inte blir för "uppslukad" av det!

• twistedtofit

Anonyym Jag ska se till att amningen kommer igång ordentligt innan jag ger napp. Det är bra om bebisen suger mycket och gråter lite i början . Det får igång mjölken fortare!

• twistedtofit

När jag fick sonen fick man 2 väskor på bb, en från libero o en från natusan (tror jag det var). Man behövde inte anmäla sig till någon klubb alls då!

• twistedtofit
    roxylady skrev 2012-01-07 22:03:21 följande:
    Okej! Ska bli spännande att se vad man får nu :)

Våra kompisar fick i aug och de fick också 2 väskor!
  • twistedtofit

Var och hämtade ut babyboxen idag.. Vilket trist innehåll!

4 blöjor, mini-pack med tvättlappar, ett par skedar och en mini-leksak plus en himla massa reklam. När jag väntade sonen fick man bla en filt, dreggellapp och lite roliga grejer! Blöjhinken tackade vi nej till!

• twistedtofit
    roxylady skrev 2012-01-08 22:23:18 följande:
    twistedtofit: Vilken box hämtade du ut?
    Den från babyproffsen!
Svar på tråden Januaribebis 2012