Inlägg från: twistedtofit |Visa alla inlägg
  • twistedtofit

Januaribebis 2012

roxylady skrev 2012-01-08 22:36:55 följande:
    Håller med.. blev inte heller allt för imponerad utav den.. men fick en från affären jag köpte vagnen på (bigbaby i sollentuna, Sthlm) var mkt bättre. Även den från apoteksgruppen var bättre. Ångrar mig dock att jag tog blöjhink med två av lådorna.. kommer ju inte att använda dem... Har du fixat så att du kan få en från apoteksgruppen då?

Tror man får den på bb här
  • twistedtofit

Oj vad alla föder barn! Enda känningarna jag har är mkt sammsndragningar och ibland lite mensvärk! Men jag har bf först om ca 12 dagar och räknar kallt med att gå över 1 vecka ca. Skulle det sätta igång ju skulle jag nog inte fatta någonting. Bebis ligger fortf rörlig och snurrar ibland. Sonen fixerade sig aldrig heller!

• twistedtofit

Jag har oxå sånt gult sem! När slemproppen gick med sonen var det ingen tvekan om vad det var. Jag har för mig att den typ var genomskinlig med lite what blod här och där och det var massor!!

• twistedtofit
    Ms J skrev 2012-01-14 09:27:19 följande:
    Ja det är roligt att titta på kläder som inte innebär mudd och extratyg. Är dessvärre inte så roligt att titta på amningskläder, tycker inte om Boobs modeller med "lucka på magen" och inte heller dessa omlotttoppar med kortsliknande lösning. Kommer nog satsa på vanliga toppar och dyl med knappar eller urringning med resår liksom. Ellis har en amningstopp jag är sugen på och troligen kommer att köpa men det är allt än så länge. Blir många amningslinnen och koftor kan jag tänka mig. Någon som har tips på snygga amningskläder?
    När jag ammade sonen hade jag alltid vanliga linnen med breda axelband (tex de som säljs i 2-pack på HM) eller en v-ringad vanlig top med en kofta till. Jag har inga amningsplagg den här gången förutom att jag ska köpa 2 amnings BH:ar. Annars vet jag ju att jag använde Lindex vanliga BH:ar med formpressade kupor.
  • twistedtofit

1½ vecka kvar till BF. Men jag räknar med att gå över i alla fall en vecka.. Än så länge är det ingen som ringer och tjatar om det händer nåt.

Alla våra kompisar som redan har barn vet precis hur det är och skulle aldrig ringa annat än för att fråga hur jag mår och inte om det händer nåt. De som inte har barn är antingen utomlands eller så har de inte så stor koll. Våra familjer vet att vi meddelar dem när det är dags. Mina arbetskamrater brukar fråga min sambo hur jag mår och hälsa till mig (han jobbar på min arbetsplats ibland) och jag uppskattar att de tänker på mig!

Min mamma ska passa sonen när vi åker in. Hon bor 6½ mil bort. Om vi måste åka innan hon är här kommer sambons föräldrar en stund eller så kommer någon av våra kompisar som sonen är trygg med ställa upp. När bebisen är ute kommer vi skicka mms till våra närmaste vänner, syskon och föräldrar. När vi kommer hem kommer vi kanske visa en bild på FB, men våra närmaste vänner ska få veta innan!

För övrigt ska jag på extra kontroll på tisdag eftersom bebisen fortfarande inte är fixerad och fortfarande vänder på sig. Just nu känns det som att den ligger i säte...

Sambon jobbar idag och jag funderar på om jag rent av skulle ta och packa bb-väskan. Barnmorskan sa nämligen åt mig att jag inte fick springa runt, utan ska sätta mig ner om vattnet går!

• twistedtofit
    bumbi 84 skrev 2012-01-14 11:07:45 följande:
    Bf+2 idag Nu får liten gärna komma ut!!
    Jag förstår dig! Heja heja!
  • twistedtofit

Jag försöker träffa kompisar som är FL eller också går och väntar. Hittar på roliga saker med sonen. städar och fixar hemma och bara tar det lugnt!

• twistedtofit
    bumbi 84 skrev 2012-01-14 11:50:08 följande:
    tyvärr har jag krafig foglossning så kan ju knappt göra nått men annars skulle man passat på att städa köksskåpen eller nått det om nått borde la få i gång det
    Jag tror att det är sjukt svårt att själv sätta igång en förlossning genom att äta o dricka, eller göra nåt särskilt.. Jag tror man bara tyvärr får vänta tills bebisen vill komma ut.
  • twistedtofit
    got2b skrev 2012-01-16 00:18:49 följande:
    Pebbles82: Jag känner rörelser lite överallt. I höjd med naveln, sidorna, vid revbenen och även långt ner. Min bebis byter sida att ligga på emellanåt. Ibland är ryggen åt vänster och ibland åt höger. Fattar inte hur det kan finnas plats att vända sig så nu men den lyckas. Tror att du borde känt om den vänt sig med rumpan ner. De är ju ändå så pass stora nu att det inte borde gå obemärkt förbi :)

Min VÄNDER sig fortfarande. Snurrar alltså. Jag har sparkar överallt!! Jag har bf om en vecka drygt och jag fattar inte hur bebisen kan leva om så mycket, sonen hade mkt fostervatten och så, men låg snällt stilla och sparkade på samma ställe.in mage är dessutom mindre än när jag väntade honom!
  • twistedtofit
    Ms J skrev 2012-01-16 10:34:26 följande:
    Om bm kan få in ett finger och kan trycka upp bebisens huvud, betyder det att Slemproppen har gått?
    Med erfarenhet om hur slemproppen ser ut (innan sonen föddes) så hade du märkt när den kom!!!! Det är inget man missar!

När jag väntade sonen gick slemproppen efter en undersökning av doktorn då han kände hur öppen jag var. Undersökningen var på förmiddagen och då var jag öppen ungefär 1,5 cm och på eftermiddagen kom slemproppen ut. Vid tio-elva började jag få värkar.
Svar på tråden Januaribebis 2012