Januaribebis 2012
Tror man får den på bb här
Oj vad alla föder barn! Enda känningarna jag har är mkt sammsndragningar och ibland lite mensvärk! Men jag har bf först om ca 12 dagar och räknar kallt med att gå över 1 vecka ca. Skulle det sätta igång ju skulle jag nog inte fatta någonting. Bebis ligger fortf rörlig och snurrar ibland. Sonen fixerade sig aldrig heller!
Jag har oxå sånt gult sem! När slemproppen gick med sonen var det ingen tvekan om vad det var. Jag har för mig att den typ var genomskinlig med lite what blod här och där och det var massor!!
1½ vecka kvar till BF. Men jag räknar med att gå över i alla fall en vecka.. Än så länge är det ingen som ringer och tjatar om det händer nåt.
Alla våra kompisar som redan har barn vet precis hur det är och skulle aldrig ringa annat än för att fråga hur jag mår och inte om det händer nåt. De som inte har barn är antingen utomlands eller så har de inte så stor koll. Våra familjer vet att vi meddelar dem när det är dags. Mina arbetskamrater brukar fråga min sambo hur jag mår och hälsa till mig (han jobbar på min arbetsplats ibland) och jag uppskattar att de tänker på mig!
Min mamma ska passa sonen när vi åker in. Hon bor 6½ mil bort. Om vi måste åka innan hon är här kommer sambons föräldrar en stund eller så kommer någon av våra kompisar som sonen är trygg med ställa upp. När bebisen är ute kommer vi skicka mms till våra närmaste vänner, syskon och föräldrar. När vi kommer hem kommer vi kanske visa en bild på FB, men våra närmaste vänner ska få veta innan!
För övrigt ska jag på extra kontroll på tisdag eftersom bebisen fortfarande inte är fixerad och fortfarande vänder på sig. Just nu känns det som att den ligger i säte...
Sambon jobbar idag och jag funderar på om jag rent av skulle ta och packa bb-väskan. Barnmorskan sa nämligen åt mig att jag inte fick springa runt, utan ska sätta mig ner om vattnet går!
Jag försöker träffa kompisar som är FL eller också går och väntar. Hittar på roliga saker med sonen. städar och fixar hemma och bara tar det lugnt!