Januaribebis 2012
Skåne85. Än så länge har de tid att lägga sig till rätta vilket jag tror de gör när det blir trängre.
Skåne85. Än så länge har de tid att lägga sig till rätta vilket jag tror de gör när det blir trängre.
Har varit på ultraljud idag. Moderkakan har flyttat sig, men liten ligger i säte. Det gick inte och se vilket kön det var eftersom h*n låg och knep! I övrigt såg allt bra ut och h'n var -2% på tillväxtkurvan - en normalstor bebbe alltså!
Nu är det bara att hoppas att skrället vänder sig innan v 36!
Jag hade lustgas i mååånga timmar. Var öppen 6-7 cm när vi kom in och sonen föddes 21.19. Det som gjorde att jag inte var helt klar var utmattning och inte lustgasen! När jag tillslut fick Eda kunde jag slappna av så pass att han sjönk ner. Tack vare edan blev det inget snitt el sugklocka! Den här gången kör jag samma taktik! Kämpa så länge jag orkar och när det inte går mer Eda.
Shadowstorm! Vi har en sån från Philips, ett av våra bästa köp någonsin och vi använder den sjukt mkt!
Sandy, jag har 28,5 i sf mått v 34. Hade 27 i v 28. Var på ul i fredags o då kollade de tillväxten o bebis är normalstor! Oroa dig inte, måttet är så lergigan o beror på hur bebisen ligger för stunden!
Min bebis ligger fortfarande i säte. Jag är sjukt nojig över vändningsförsök, men den har 2,5 v på sig att vända sig! Heja bebis!!
Jag jobbar fram till nästa fredag.
Min bebis är väldigt aktiv på kvällarna. Sambon behöver ingen TV när jag står på alla 4 i soffan med rumpan upp och försöker på bebis att vända sig. Än så länge har det inte funkat! Mina kollegor har erbjudit sig hjälpa till vid vändningsförsök.. kul att man kan roa någon!
Jag har sovit som sn stock i natt! Jag går var 4 e vecka till bm. Ska dit 29/12 o se så bebisen vänt sig. Annars blir det vändningsförsök 2/1... Blä!
2 arbetsdagar kvar! Äntligen! Ska bli så vansinnigt skönt att få vara ledig i jul! Det sjuka är att jag har bf 24 Jan och hoppas lite på att få gå över tiden! Med första barnet ville man bara att den skulle komma. Men jag är trött och vill vila! Ang namn så har vi inte riktigt några spikade. Vi får se vad som kommer ut och sen har man ju 3 mån på sig att bestämma sig!
Förresten! Ni har väl hört att pappan nu kan vara hemma 30 dagar ist för 10 då bebisen föds! Det gäller från 1/1!!