Inlägg från: twistedtofit |Visa alla inlägg
  • twistedtofit

Januaribebis 2012

Kosttillskott magnesium ska vara bra vid utbetalningar benen, men man får nog fråga först så det är ok att ta då man är gravid!

• twistedtofit
    shadowstorm skrev 2011-07-19 16:33:11 följande:
    jag skulle INTE lita på en som sa vad jag vänta i vecka 13. Min kompis åkte in i vecka 16 för hon hade fruktansvärt ont i magen och jag var med henne (detta var i våras). och vi fick se hennes lilla bebis som då läkaren var säker det var en pojke, eftersom vi fråga lite fint. MEN hör och häpna när det gick på RUL så var det inte en pojke utan en flicka så min kompis blev ju faktiskt lite besviken där. (hon har en dotter och var överlycklig att hon skulle få en pojke). Och då uppe på där de gör ultraljud sa de att det är nästan omöjligt i vecka 16 att se eftersom oftast ser de fler på navelsträngen.

Ville bara berätta detta för dig. :)

Jätte fin bild, uusch jag längtar tills jag får se min. :) Har ju inte sett min lilla nåt är ju tvungen vänta på RUL
    Alltså, enligt min gravid - app kan man eventuellt se kön efter vecka 13+0, men det är ju högst osäkert! Jag vet såna där de sagt ett kön vid RUL och ett annat vid könsultra!
  • twistedtofit
    Mea skrev 2011-07-19 19:47:37 följande:
    Ni som börjat med järntabletter, har ni gjort det på eget initiativ, eller på BMs inrådan?
    Vilka har ni köpt? Känns som jag måste testa för att bli av med tröttheten och kanske huvudvärken...... *hoppas*
    Ta niferex. Jag tänker vänta med att ta så länge som det går eftersom jag vart så sjukt trög magen av det när jag väntade sonen. När blodvärdet sjönk tog jag Niferex varannan dag och det hjälpte. Niferex är mkt mer skonsam mot magen än tex duroferon och hemo-fer
  • twistedtofit

Jag har haft en dov huvudvärk i 2 dagar, lite tryckande. Sen vaknade ush i natt av att jag hade riktigt ont. Ok så länge jag är helt stilla, men ONT så fort jag vippar huvudet fram el hostar.i natt kunde jag inte ens vrida huvudet. Igår hjälpte inte alvedon alls. Så i natt tog jag alvedon, nässpray och lade huvudet högt. Det hjälpte lite. Ni med hv, hur har er huvudvärk varit o vad har hjälpt?

• twistedtofit

Jag börjar jobba på tors efter 8 lediga veckor, jag har ångest faktiskt! Min hv börjar för övrigt släppa!

• twistedtofit

Mina vänner vet, min chef får veta på torsdag. Jag har över 80 arbetskompisar, frågar de så svarar jag. Jag kommer inte skriva om det på tex facebook, så officiellt blir det kanske aldrig!

• twistedtofit

Jag hade en jobbig förlossning då sonen fastnade vid spinaetaggarna och jag behagade i 6 timmar. Jag var fullt öppen fr kl 14.30 och man pratade om snitt. Till slut fick jag Eda och han kom ut kl 21.19. Trots det är jag inte rädd för förlossningen, jag tar en sak i taget. Jag var inte rädd direkt efter förlossningen heller, men jag längtar inte efter den... Förutom när man får bebisen hos sig! All smärta är värd belöningen!

Svar på tråden Januaribebis 2012