Januaribebis 2012
Jag har känt första rörelserna igår och idag! Rul om 20 dagar!
Jag har känt första rörelserna igår och idag! Rul om 20 dagar!
Galet! Är i v16+0 idag och har känt rörelser utanpå magen.med sonen var jag i v 18+3 tror jag!
En fråga, hur högt går er livmodern om ni ligger ner på rygg o känner? Enl en bild jag såg ska livmodern bara gå strax över blygdbenet, men jag tycker min nästan går till naveln.
Låter som lättare matförgiftning!! Bebismys, magkatarr brukar inte sitta nedanför naveln!
Jag vet inte hur vi gör m babyskydd. Vi har inte kvar det vi hade till sonen. Har funderat på att hyra, men de man hyr är ju lika beg som ett på blocket. Först ska vi höra med alla vi känner om de har nåt att sälja/ låna ut!
Jag har bara pojknamn.. de är kvar sen jag fick sonen. I övrigt har vi inte funderat så mkt på namn
Jag har inte känt sparkar på ett tag nu och började undra om det bara var inbillning, men nu på förmiddagen har liten sparkat som bara den och jag har känt det mot handen flera gånger!
RUL är om 1½ vecka 24/8 på min pappas födelsedag.. hihi. Men jag måste erkänna att jag är nojig. Med sonen var det mest kul att få se honom, men nu är man ju mer medveten om att man faktiskt KAN få ett negativt besked!
Enl kalendern blir det en flicka. Förra barnet visade pojke och det stämmer ju! Vi får väl se!!
Jag är i v 18 nu och gud vad bebisen sparkar!! Rul om en vecka, gud vad sakta tiden går. Jag har haft lite sammandragningar, ca 7 om dagen, de gör lite ont och känns som mensvärk. Med sonen kom de v23 el 24 och gjorde inte ont!
Jag har ju haft onda sammandragningar. Jag var på gyn idag och de kollade och allt såg bra ut, jag ska dock ta det lugnt och hon erbjöd sig att sjukskriva mig deltid. Jag avböjde och sa att jag ville tänka på saken.
I alla fall gjorde hon vul och kollade livmodertapp och hals och sen fick jag en snabbkik på bebisen med vanligt ul. Den låg faktiskt helt stilla och hjärtat slog så fint! Första kiken - vi har ju inte gjort nåt tidigt ul! På onsdag nästa vecka är det RUL wiiii
Hihi.. verkar som att flickorna dominerar i januari!
Vi har RUL på onsdag och jag är så sjukt sugen på att fråga kön, men jag tror kanske inte de säger det här!