Inlägg från: twistedtofit |Visa alla inlägg
  • twistedtofit

Januaribebis 2012

I v 15 hade jag gått ner typ 2 kg från v 12 och jag vägde mig imorse och har gått upp ca0,7 kg. Jag har ätit det jag velat ha. Men nu ska jag verkligen tänka mig för eftersom jag var överviktig sen innan. Vill inte gå upp mer än nödvändigt!

• twistedtofit

Alla ni som har rasat i vikt när ni ammat kan jag bara gratulera! Jag ammade sonen och han växte så det knakade. Jag åt bra och gick mil med vagnen, men gick inte ner ett Hekto!in kropp gick på sparlåga. Alla kilon jag har gått ner har jag fått idiotkämpa fota ändå ligger jag plus 10 kg. Därför väljer jag att hålla efter min vikt denna graviditet! Dessutom mår varken jag eller barnet bra av att jag går upp för mycket!

• twistedtofit

På vårt bb fick man låna snäckor att ha på brösten mellan amningar. Suveränt! Fick aldrig ett sår!!

• twistedtofit

Det är en livlig liten krabat jag har i magen. Är i vecka 21+2 och den sparkar verkligen mycket. Jag tyckte sonen var livlig i magen, men jag minns inte alls att han sparkade så här mycket så här tidigt! Kanske är det för att den här ligger mycket längre ner och livmodern är i bakkant/under bebisen som jag känner sparkarna mer. Mys är det i alla fall!

Förövrigt har jag faktiskt fyndat en syskonvagn idag. Nu är ju sonen 3 år, men som det är idag använder vi vår vagn rätt mycket ffa på vintrarna eftersom vi går överallt. Vi går ju alltid till och från jobbet och BVC och affären. Då är det skönt att kunna ha en syskonvagn. Det blev i alla fall en P&T Vibe från blocket! Superbra pris och med alla tilllbehör! Dessutom funkar vagnen bra som singelvagn också!

• twistedtofit

Bullen, jag kan inte se ditt galleri! Vi har köpt en Phil and Ted vibe på blocket till vrakpris. Sen var vi i vingåker outlet där de har mkt barnkläder och bla pop. Jag köpte 2 pop ulltröjor till lillis!

• twistedtofit

Vi var i ullared igår och stoppades en massa! Både till mig Lill*n och till storebror! Mys! Tur att vi åkte nu o inte senare då min stackars kropp tyckte det var väldigt hårt! Jag fick ont i näsbenet och onda sammandragningar!

• twistedtofit
    curiosa skrev 2011-09-30 08:40:45 följande:
    Jag vill oxå till Ullared men vet inte riktigt när och hur jag ska få till det. Jag har ju redan ont av att gå en längre sträcka (och att stå still oxå) sen så har jag utvecklat ngnslags fobi för stora utrymmen utan fönster..jag som älskar att shoppa får lite smått panik när jag är på sådana ställen nu.
    Så jag vet inte, kanske att jag får nöja mig med att shoppa på nätet istället.
    Ett tips är att sova över (om du bor långt bort) Och gå in när de öppnar. Då har man några timmar på sig innan det blir mycket folk.
    LillaEko skrev 2011-09-30 08:38:43 följande:
    Haha, ja man blev lite konfundersam om hur du fick ont i näsbenet först ;)
    Vi ska börja renovera det blivande bebisrummet i helgen. Sen ska vi me till Ullared :)

Någon som vet om de har gravidleggings på hm?
    Ja, men jag skulle ju lätt kunnat vandra rätt in i nåt ;)
    Ja det finns på HM.. eller menar du som vanliga svarta tights? Jag tror de har jeansleggins också! kolla hemsidan!

JAg shoppade riktigt mkt bebisgrejer - bland annat en superfin åkpåse och alldeles mjuka och sköna bodys. Jag hade inte så mycket kvar sen sonen - framförallt inget med lång ärm (han är född i juli). Men jag köpte några bodys där när han föddes också och de var super! De var supermjuka och höll färg och form. Dessutom hade de mycket omlottbodies - perfekt när de var så pluttiga!
  • twistedtofit
    coockiejar skrev 2011-09-30 09:53:20 följande:
    Hej tjejer,

jag har försökt google men hittar inget bra svar så jag frågar er - är det någon mer än jag som känner sig öm i livmodern? Som träningsvärk typ?
    Bebisen växer ju med en rasande fart och då töjs ju också livmodern. Helt normalt att känna sig öm i perioder!! Så länge det inte är som "värkar", men lite molvärk el mensvärk hade jag hela förra graviditeten till och från och även denna gång!
Svar på tråden Januaribebis 2012