• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Sapato

Var det inte någon som pratade om ett "plopp" när vattnet går?
    Kände det nu, hördes nästan plopp och direkt efter kändes det som nått kom ut(flytning lr liknande)
    Shit, hoppas på inbillning för är en bit hemifrån :-O

• Marsätt
    Sapato skrev 2012-01-03 15:42:14 följande:
    Kände det nu, hördes nästan plopp och direkt efter kändes det som nått kom ut(flytning lr liknande)

Så har det varit för mig när vattnet har gått
    ♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Skruttan 2012♥
  • Mirakelbäret
    Sapato skrev 2012-01-03 15:42:14 följande:
    När mitt vatten gick med dottern lät det som en bomb gick nästan, ett ordentligt "plopp", och sedan rann det massor. Blev helt genomblöt i trosorna. Men det kan säkert vara olika!
  • Jämthund

Grattis lilla pricken:) Jag har oxå plockat ner mina julsaker idag men nu kan jag inte hitta mina lampskärmar istället. Nu blev det ubertomt i mina fönster. Skall åka till Ikea en supersnabbis. Måste ha några nya blommor samt ett par lampor. Vill ha det gjort innan bebis kommer.

• missable

bara vända hemåt sapato och hoppas på det bästa

• Sapato

Ok, sitter på ett tåg just nu. Känns lite blött men inte alls mycket. Hoppas det inte är så för kommer inte vara hemma förrän om kanske 30-40min.. Tur jackan är under rumpan.. Haha

• missable
    Sapato skrev 2012-01-03 15:49:56 följande:
    Ok, sitter på ett tåg just nu. Känns lite blött men inte alls mycket. Hoppas det inte är så för kommer inte vara hemma förrän om kanske 30-40min.. Tur jackan är under rumpan.. Haha

haha oj! Fel plats att vara på... hoppas du bara läcker lite och att det inte forsar när du ställer dig upp tänkte du var ute och gick eller något... ska faktiskt ta på mig en binda på min raska promenad ifall ifall...
  • Syoss

Grattis lilla pricken!! Glad

Jag har varit ganska pigg dom senaste dagarna, med undantag för en ordentlig smärta i fogen fram som kom plötsligt igår. Men idag när jag vaknade så var den smärtan så gott som borta, så jag tänkte att jag skulle passa på att ta en promenad så länge jag ändå var pigg. Det har blivit lite väl mycket soffliggande på sistone så kände i knopp och själ att en promenad var på sin plats.
    Nu i efterhand ångrar jag mig djupt att jag gick! Har varit skakig sen jag kom hem för flera timmar sen och smärtan i fogen fram har kommit tillbaka med dubbel kraft. De gör ont i hela underlivet och ner i ljumskarna. Tar mig knappt framåt överhuvudtaget nu. 
    Jaja, lite ska man väl gnälla :P  

• mabuse

Grattis Lilla Pricken!

Skulle till barnmorskan imorse, men när jag kom dit fick jag veta att hon var sjuk så jag fick träffa en annan snorkig en :( Hon mätte SF-måttet slarvigt (var bara där för att mäta SF-måttet eftersom det planat ut) och sa att det nog ökat en centimeter och det viktigaste var att barnet rörde sig. Eh, jaha?

Bad henne känna om tappen ändrat sig, men hon kände knappt jämfört med förlossning i förrgår. Sa bara att det den kändes samma. Hur hon nu kunde veta det. Suck vilken otur att min barnmorska var sjuk...

Hon frågade också om hon skulle göra en hårdhänt undersökning så att förlossningen kom igång, och jag hörde till min fasa att jag tackade nej! Vill ju att bebis ska få komma när den vill, är ju bara i v 36+3, men oj vad skönt det hade varit om man slapp alla funderingar och symptom...

Annars har det varit en tung dag, fem timmars sömn, diffus förkylning och fruktansvärda sammandragningar. Nu på eftermiddagen kom det dessutom brunfärgad slempropp (ursäkta de slemmiga detaljerna). Får med andra ord ingen ro från förlossningsfunderingarna... 

• roxylady
    minjalin skrev 2012-01-03 14:11:48 följande:
    Gå på din känsla :) Du märker ju snart om bebis är alldeles svettig när du klär av den eller är alldeles kall. Jag tycker det är jobbigast när de sover i vagnen och man ska in i en affär eller nåt och lyckas plocka av dom utan att dom vaknar och sen få på dom igen när man går ut :P 
    Jo jag kommer nog göra det Man lär ju känna sitt barn också. Ja precis. 
    Åh det har jag tänkt på faktiskt! Verkar inte kul alls! Hihi får hoppas att vintern håller sig någorlunda mild iaf