• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • shadowstorm

Stort Grattis Pricken till den lilla gossen =)

Nu vill jag också ha min bebis! =( Men senare 2 dagarna har det varit lugna gatan kanske får dansa lite mera ;) Just nu verkar min dans lugnat allt ;P

• roxylady
    Buzan skrev 2012-01-03 14:16:01 följande:
    Haha, exakt. Känns jättemärkligt!  Men väldigt roligt och spännande. 
    Ja, sammandragningarna känns mycket mer nu på ett obehagligt sätt. Måste typ stanna upp om jag är ute och går och så. Jag hoppas att mycket sammandragningar under graviditeten underlättar förlossningen. :P 
    Min lilla kille bökar som en vilde i magen. Ibland känns det som han har 8 ben. Det puffar och känns lite överallt. Har din lille fixerat sig än?
    Haha ja minst sagt Oh ja!
    Ja men visst gör dom? Jag får också lov å stanna upp. Går lika sakta som en pensionär när jag får det sådär :p
    Hoppas också på att dessa sammandragningar underlättar för det. Verkar som att det är jätteolika det där. Finns dem som knappt känner av några alls under graviditeten. Jag får säkert 1 vararannan timme minst!
    Haha ja min har nog också 8 ben ibland :p Han är överallt och det gör ont ibland! Ja han fixerade sig runt v32-33 har jag för mig. Minns inte riktigt.. din då? Tror min mage sjunkit med! Har mkt lättare å andas nu. 
  • Spears

BM idag

SF mått 35cm hade vuxit nu skönt!

Blodtryck 120/75

Hjärtljud 138

• fair

Jag har ett litet dilemma. På fredag vill jag åka och besöka min mormor som bor 10 mil bort men vet inte om jag vågar då det är så nära BF. Vi har ett hemskt snöoväder här i norrland och man vill ju gärna inte bli fast på nån väg med värkar... Samtidigt som jag så himla gärna vill träffa henne. Min dotter föddes ju i vecka 38+6 och kommer vara i 39+0 på fredag. Men inget tyder ju på att det ska sätta igång innan dess, har bara småkänningar... En annan sak, jag är ju öppen 2cm, tror ni man vågar ha sex? Så kanske det sätter igång :P

• Buzan
    roxylady skrev 2012-01-03 16:20:05 följande:
    Haha ja minst sagt Oh ja!
    Ja men visst gör dom? Jag får också lov å stanna upp. Går lika sakta som en pensionär när jag får det sådär :p
    Hoppas också på att dessa sammandragningar underlättar för det. Verkar som att det är jätteolika det där. Finns dem som knappt känner av några alls under graviditeten. Jag får säkert 1 vararannan timme minst!
    Haha ja min har nog också 8 ben ibland :p Han är överallt och det gör ont ibland! Ja han fixerade sig runt v32-33 har jag för mig. Minns inte riktigt.. din då? Tror min mage sjunkit med! Har mkt lättare å andas nu. 
    Känner igen det där med att gå sakta som en pensionär. :P Har alltid tyckt om att gå i rask takt och är väldigt frustrerande nu när man inte orkar. :) Men snart så. Kommer bli mycket barnvagnspromenader för att bli av med gravidkilona. :) Skönt att din är fixerad och att magen kanske sjunkit. Undra när min lilla ska fixera sig. Ska till bm på torsdag så hoppas på att sjunkit och fixerat sig... Tror kanske att magen min sjunkit lite för kurvan har sjunkit, får hoppas att det beror på det iaf. =)
  • Majskorn

Nyss hemkommen från barnmorskan...allt verkade bra förutom att lilla bebis har flyttat upp sig ist för att borra ner sig :( huvudet ligger dock neråt fick jag bekräftat med UL vilket var roligt att se men det är så högt att bebis kan vända sig om han/hon vill...inte fixerat för 5 öre :( Fick en ny tid dagen efter mitt BF...hoppas verkligen inte att jag ska gå på den...vill ha ut bebbe nu!!!!