• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • zatori
    Krikiz: Gulp! Nu blir jag nervös. :P Vill såklart ha ut bebisen men ändå! Jaja, vi får se vad som händer. :) Ska till bm på torsdag, ska bli intressant att höra om bebisens huvud fortfarande är ruckbart eller om det är fixerat!
  • Pebbles82

Det är ju farligt att börja ha tid att läsa här igen, för jag blir ju nästan peppad för att beibsen ska komma när jag läser om alla era (i sammanhanget ändå rätt trevliga) krämpor! Vill också! 

Fast med 25 dagar kvar till BF får jag allt vänta lite till tror jag! Vore ju bra om jag hann förbereda lite här hemma också kanske!  

• roxylady
    Buzan skrev 2012-01-03 16:48:44 följande:
    Känner igen det där med att gå sakta som en pensionär. :P Har alltid tyckt om att gå i rask takt och är väldigt frustrerande nu när man inte orkar. :) Men snart så. Kommer bli mycket barnvagnspromenader för att bli av med gravidkilona. :) Skönt att din är fixerad och att magen kanske sjunkit. Undra när min lilla ska fixera sig. Ska till bm på torsdag så hoppas på att sjunkit och fixerat sig... Tror kanske att magen min sjunkit lite för kurvan har sjunkit, får hoppas att det beror på det iaf. =)
    Haha ja! Som man går å släpar med fötterna haha! Ja men jag också. Har alltid gått fort. Men nu tar det 5min från bussen och tidigare har det tagit kanske halva tiden :p
    Kommer bli jätteskönt att bli lite lättare och inte ha massor med sammandragningar hela tiden sedan så man kan röra på sig mer. Iofs dröjer det väl nån vecka kanske efter fl men ändå
    Ja känns jätteskönt! Hoppas att han stannar där nu bara. Okej så ska du få vändingsförsök snart då? Ja hoppas han gjort det. Skönare för er båda ju! När ska du till BM nästa gång då? Hur många ggr har du kvar?
  • fabler
    Pebbles82 skrev 2012-01-03 19:11:33 följande:
    Det är ju farligt att börja ha tid att läsa här igen, för jag blir ju nästan peppad för att beibsen ska komma när jag läser om alla era (i sammanhanget ändå rätt trevliga) krämpor! Vill också! 

Fast med 25 dagar kvar till BF får jag allt vänta lite till tror jag! Vore ju bra om jag hann förbereda lite här hemma också kanske!  
    hihi ja med 25 dagar kvar får du allt vänta lite själv har jag ju 2dagar kvar.
    elias är världens sötaste!!!
  • doriah

Var hos bm i dag och hade lite högt blodtryck men ingen äggvita i urinen så det var nog ingenting men har bebisen inte kommit på måndag ska jag dit igen...hm. Passade på att storhandla också så nu är det proppfullt i såväl kyl och frys som skafferi...det är bra inför ev. trebarnschockCool

Sitter med skallen full av hårfärg också...så man ser skaplig ut ett tag efter iallafall...

Hejja alla med känningar - skicka gärna hit några!!    

Elsa och Lovis mamma
  • Buzan
    roxylady skrev 2012-01-03 19:28:58 följande:
    Haha ja! Som man går å släpar med fötterna haha! Ja men jag också. Har alltid gått fort. Men nu tar det 5min från bussen och tidigare har det tagit kanske halva tiden :p
    Kommer bli jätteskönt att bli lite lättare och inte ha massor med sammandragningar hela tiden sedan så man kan röra på sig mer. Iofs dröjer det väl nån vecka kanske efter fl men ändå
    Ja känns jätteskönt! Hoppas att han stannar där nu bara. Okej så ska du få vändingsförsök snart då? Ja hoppas han gjort det. Skönare för er båda ju! När ska du till BM nästa gång då? Hur många ggr har du kvar?
    Nej, inget vändningsförsök? Nu blev jag orolig... Tungan ute Han ligger ju med huvudet neråt! Har två gånger kvar hos BM, nu på torsdag och nästa gång är tre veckor efter det! Det tycker jag är konstigt, ska fråga henne om det. Vissa går ju varje vecka nu i slutet. Vilket sjukhus ska du föda på? 
  • roxylady
    Buzan skrev 2012-01-03 19:34:03 följande:
    Nej, inget vändningsförsök? Nu blev jag orolig... Tungan ute Han ligger ju med huvudet neråt! Har två gånger kvar hos BM, nu på torsdag och nästa gång är tre veckor efter det! Det tycker jag är konstigt, ska fråga henne om det. Vissa går ju varje vecka nu i slutet. Vilket sjukhus ska du föda på? 
    Jaha jag trodde han låg med huvudet uppåt! Då kör man vändingsförsök nämligen Men om han redan ligger nedåt så behöver du ju inte det. Hm det är ju på BF det ju? Ja men precis. Hehe kan skriva det i mail. Vill inte skriva ut sånt så publikt
  • ccecy

Kan inte bebis komm nu! bristningarna har börjat anlämna är i v 38+0 idag. visst har ja klarat mig länge, men dom hinner säkert ta över hela magen ännu!

• SysterAnna

Har mått så risigt i eftermiddag... Tog en kort promenad vid 14-tiden och gick och la mig och sov middag efter det. Sov en timma ungefär och gick upp och satte mig i soffan och kollade ett avsnitt dexter. Började må så fruktansvärt illa och det kändes som att jag behövde göra nr 2 (men det kommer inget när jag sitter på toa)... Har ju mått illa ganska länge nu och hade en sådan här episod med magsjukekänslan för några dagar sedan också. Får även frossa efteråt. ÄR så jobbigt men fick iallafall i mig lite middag vid sex-tiden och har fått behålla det men känner mig fortfarande lite smårisig.
    Har även endel sammandragningar, vissa som gör ont och vissa som knappt känns överhuvudtaget.

Sen undrar jag en sak; jag får iblande känslan av avv bebisen försöker "sticka ut en hand". Ilar till och gör rätt ont, nästan som en kliande känsla. Någon som har en aning om vad det kan vara?