• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    Pebbles82 skrev 2012-01-04 11:51:58 följande:
    Alltså varannan timme är nog ganska standard i början att bebis vaknar, men du slipper förhoppningsvis gå upp varje gång... ;) Hmm... det var inte så länge tror jag - första månaden kanske? Sen började hon sova längre intervaller och då känns det ju inte lika jobbigt direkt. 
    Sen är jag en sån som har GRYMT svårt att somna om när jag har varit uppe, så jag tacklar inte sömnbrist speciellt bra kan man väl konstatera... 

Det låter ju ändå bra att du måste kissa så mycket, för då lär du ju inte samla på dig vätskan! :) 
    Ja det ska ändå bli spännande att se hur mkt han kommer att vakna när han är ute Just nu i magen så sover han när vi gör det och är vaken när vi är vakna. Vilket är jätteskönt! För tidigare har det varit fullerulle hela nätterna som gjort att man inte kunnat sova. Men man har ju tur att man får vara hemma och vara mammaledig så man slipper  jobba Samma här.. har också jättesvårt att somna om och är väldigt lättväckt så det blir nog inte så mkt sömn när bebis är ute. Hur har din varit i magen? Och ditt barn du har sedan tidigare.. hur har han/hon varit i magen och när han/hon kom ut? Var det liknande då?

Jag hoppas det! Än så länge så har jag bara svullnat något på morgon och kvällstid men det har försvunnit så fort man hållt det i högläge :)  
  • lakritspuffen

37+0 idag
    Sovit jättedåligt, täppt i näsan/torr i näsan av nässprayer (blir galen) ont i bäcken, inte många ställningar som känns bra i sängen när man ska sova, känner mig som betong varje gång jag ska byta sida och vaknar såklart, toalett besök minst en gång per natt...
    Kände mig bakis när jag vaknade nästan.
    Har haft lite ljusgula/beiga flytningar, ringde till bm och frågade vad det kan betyda. Hon sa att det kan vara lite av slemproppen som lossnar, men betyder inte alltid att förlossning är nära.

• minjalin
    roxylady skrev 2012-01-04 11:32:54 följande:
    Stackare vilken hemsk natt det låter som du har haft Och jäkla foglossning som kommit tillbaka också då.. du som hade fått bli av med lite granna tidigare iaf. Du får tänka på att det är riktigt nära nu! Tänk hur länge du stått ut och hur lite du har kvar! Min bebis hade en sådan tid när han var extremt överaktiv så jag inte kunde sova för några veckor sedan också. Och rörde sig så det gjorde ont. Dock har ju jag inte haft smärta pga förvärkar ännu. Men han har varit sådär ändå.. det gick över efter en natt har jag för mig. Men visst undrade man ju varför han var så himla aktiv.

Men nu när det närmar sig kanske h*n känner att det börjar bli väldigt trångt.. plus dina sammandragningar/förvärkar som pressar åt och gör det ännu trängre? Kanske han känner att han måste få mer plats på något vis då? Hoppas h*n kommer ut snart! En vecka kvar nu till BF!! Håll ut!!
    Och krya på dig! Förkyldning nu låter inget vidare
    Den kommer och går men håller ofta bara i sig ett par dar och är borta sen igen. Jo min har ju också rört sig så det gjort ont men inte sån smärta så man inte vet vart man ska ta vägen. Men googlade lite och verkar som att när bebisen ligger med nacken mot mammans rygg så kan man tydligen få grymt ont i ryggen när den pressar neråt så förmodligen var det därför och det är antagligen förklaringen till att jag har ständig molvärk i ryggen också. Men jobbigt när man inte får sova >.<
  • roxylady
    minjalin skrev 2012-01-04 12:13:41 följande:
    Den kommer och går men håller ofta bara i sig ett par dar och är borta sen igen. Jo min har ju också rört sig så det gjort ont men inte sån smärta så man inte vet vart man ska ta vägen. Men googlade lite och verkar som att när bebisen ligger med nacken mot mammans rygg så kan man tydligen få grymt ont i ryggen när den pressar neråt så förmodligen var det därför och det är antagligen förklaringen till att jag har ständig molvärk i ryggen också. Men jobbigt när man inte får sova >.<
    Ursch då.. hoppas man slipper det... har iofs senaste dagarna börjat känna smått smått med molvärk längst ned men inget jag lidit av riktigt.. har tänkt att det kanske berott på att jag så ofta måste gå på toaletten kanske.. i med att det är så mkt som varannan timme om nätterna.
    Ja gud jag förstår det Hoppas att det ger med sig så du får några lugna nätter!  
  • Serendipitet

Var hos BM idag

Blodtryck 147/85 (brukar ligga på 110-120/70 men det är ju fortfarande normalt)
    Hjärtljud 150
    SF-mått: 34 (1cm mindre än sist men hon hade svårt att känna då bebis låg väldigt långt ned)   

Ny tid den 9:e på BF då hon ville att jag skulle lämna urinprov och kolla blodtryck igen.

Fick ändå sova rätt gott i natt :) Vaknade av sammandragningar vid halv 1 och lyckades sedan somna om vid halv 3. Ska dock försöka få till en middagsvila :D:D      

• Cia80

Någon mer som har grymt ont i svanken? Känns som att det inte spelar någon roll hur jag sitter. Gör ont konstant.

• Serendipitet
    Cia80 skrev 2012-01-04 12:26:51 följande:
    Någon mer som har grymt ont i svanken? Känns som att det inte spelar någon roll hur jag sitter. Gör ont konstant.
    Jag har molande känsla konstant i svanken och i magen längst ned, känns som mensvärk delux. Det gör ont hela tiden, men smärtan ökar i vågor. Hade inte du känningar igår med? Kanske är något på gång?
  • C R

Nu är värkarna nere på 7 min igen men inte jatteont. Vågar inte tro ngt efter denna natt.

• minjalin
    roxylady skrev 2012-01-04 12:22:22 följande:
    Ursch då.. hoppas man slipper det... har iofs senaste dagarna börjat känna smått smått med molvärk längst ned men inget jag lidit av riktigt.. har tänkt att det kanske berott på att jag så ofta måste gå på toaletten kanske.. i med att det är så mkt som varannan timme om nätterna.
    Ja gud jag förstår det Hoppas att det ger med sig så du får några lugna nätter!  
    Nä men din bebis ligger ju inte så som min gör så det är nog ingen fara. Hade inte så här när jag väntade Leon.
  • Cia80
    GoodEnough mom skrev 2012-01-04 12:31:32 följande:
    Jag har molande känsla konstant i svanken och i magen längst ned, känns som mensvärk delux. Det gör ont hela tiden, men smärtan ökar i vågor. Hade inte du känningar igår med? Kanske är något på gång?

Jo, igår hade jag som toppar som kom som jag fick andas lite extra igenom. Men nu är det bara ont konstant. Men nåt kanske det är som pågår. Men vågar inte hoppas för mycket