• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fabler
    Noras skrev 2012-01-04 06:31:42 följande:
    Nej, nu ger jag upp. Bara att inse att vårt barn kommer aldrig att komma ut. Den har bosatt sig i magen för gott Skrattande
    Igår var jag ute heeela dagen, från morgonen till kvällen. Jag sågade, skruvade, spikade, bar bräder och annat träverk för att sen fortsätta med att rulla 300kg's rundbalar för hand in i ladan, bära in 25kg's fyrkantsbalar, lyfta och flytta 80kg havre, skotta snö, leka med hundarna, städa och fixa i stallet, springa på dyngstacken, kämpa med skottkärran full med hö till hagarna i högsnön som klibbade fast på hjulet *morr* bära 70 liter vatten, städa inomhus..... och inte en enda liten känning!! Skrikandes
    Ingenting igår då jag höll på, ingenting inatt och ingenting nu på morgonen. Jag blir snart seriöst galen!
    Kom UUUUUUUUUUTTTT!!!!!
    När har du bf?
    elias är världens sötaste!!!
  • Noras
    fabler skrev 2012-01-04 06:42:26 följande:
    När har du bf?
    19 Januari, så den får nog gärna börja komma sig ut nu. Med första barnet gick jag över tiden med 1 vecka, och det vill jag verkligen inte göra denna gång. Orkar bara inte med det.
  • fabler
    Noras skrev 2012-01-04 06:44:54 följande:
    19 Januari, så den får nog gärna börja komma sig ut nu. Med första barnet gick jag över tiden med 1 vecka, och det vill jag verkligen inte göra denna gång. Orkar bara inte med det.
    okej ja då har du ett tag kvar. Men de är väl tyvärr så att de inte spelar nån större roll vad vi gör för att få ut de små de kommer när de kommer ändå. Jag var ju helt säker på att jag skulle få innan bf men kii fick jag då bf är imorgon.
  • Noras
    fabler skrev 2012-01-04 06:48:17 följande:
    okej ja då har du ett tag kvar. Men de är väl tyvärr så att de inte spelar nån större roll vad vi gör för att få ut de små de kommer när de kommer ändå. Jag var ju helt säker på att jag skulle få innan bf men kii fick jag då bf är imorgon.
    Jaa, det verkar nog så, bara att sitta och vänta tills de bestämmer själva att "nu är jag färdig bakad, nu knallar jag iväg ut" Skrattande
    BM har ju redan sagt till mig också att det är ingen större ide att jag försöker få ut den lilla med kroppsjobb, eftersom jag har hållit på med det genom hela graviditeten vareviga dag. Kroppen är så van så det spelar ingen roll. Men....man kan ju alltid försöka och hoppas Flört
    Jag skulle vara frustrerad om jag skulle ha BF imorgon och inget hade hänt. Kommer ihåg hur otroligt frustrerad jag var med första barnet då dagarna bara gick och gick och BF blev längre och längre bakom mig. Jag är extremt otålig och har svårt att kunna vänta på något överhuvudtaget Skrattande
    Har du haft några större känningar ännu? Eller har det varit bara små saker än så länge?
  • Pusselbiten86

Uppdatering från TUL igår!

Bebisen ligger låååångt ner!
    Huvud ner o rygg i högersidan!

Detta är räknat i 38+1.

Benen är 4 v korta ca.
    Huvud o mage är lagom stora :)
    Den vägde igår ca 3141 gram!

Mitt förra barn vägde i 37+5, 3140 gr så tippar denna väger lika mycket! Dock kom han ut i 38+4 o vägde 3410 så vi får se :)

Läkaren sa att de blir inget litet barn!
    Så runt 3800-4200!
    Men kort!

Kort o knubbig som sin mor ;)

• fabler
    Noras skrev 2012-01-04 06:57:21 följande:
    Jaa, det verkar nog så, bara att sitta och vänta tills de bestämmer själva att "nu är jag färdig bakad, nu knallar jag iväg ut" Skrattande
    BM har ju redan sagt till mig också att det är ingen större ide att jag försöker få ut den lilla med kroppsjobb, eftersom jag har hållit på med det genom hela graviditeten vareviga dag. Kroppen är så van så det spelar ingen roll. Men....man kan ju alltid försöka och hoppas Flört
    Jag skulle vara frustrerad om jag skulle ha BF imorgon och inget hade hänt. Kommer ihåg hur otroligt frustrerad jag var med första barnet då dagarna bara gick och gick och BF blev längre och längre bakom mig. Jag är extremt otålig och har svårt att kunna vänta på något överhuvudtaget Skrattande
    Har du haft några större känningar ännu? Eller har det varit bara små saker än så länge?
    Lite förvärkar men de är allt. Med sonen gick jag över tre dagar så har bebisen inte kommit innan måndag då börjar jag ledsna ur för jag vill inte gå längre över än jag gjorde med han.
  • Serendipitet
    Jessica82 skrev 2012-01-03 23:10:45 följande:

kände likadant, trodde det gamla snittet skulle gå upp i förlossningen sen men det gjorde det inte. vill inte skrämmas men mina värkar satt bara över magen och mest över snittet, kände ingenting i ryggen som alla pratar om. det var absolut inte bekvämt :)

hade värkarna känts i ryggen hade mannen ju kunnat massera men nu var han ganska hjälplös kändes det som..  

Tack för svar :D Ja, jag är ju lite nervös när det känns vid snittet för precis samma anledning som du var.. Skönt iallafall att höra att du hade samma och att inget gick upp :) Knas vad man kan oroa sig egentligen. Men jätteglad blev jag nu över ditt svar, Tack! Kram
  • C R

Snacka om att känna sig lurad. Haft regelbundna förvärkar hela natten som gjort ONT! Helt plötsligt vid 6tiden lugnade det ner sig ordentligt o kommer sällan o inte så smärtsamma. Jag som trodde det var dax på riktigt. Enda fördelen är att jag fått sova 1 timma nu. Nu får vi se vad som händer under dagen.

• Sapato

Var inget vatten som gick igår, skönt
    Sitter på jobbet nu iallafall, får se hur länge det blir idag men sonen ville att jag skulle hämta så går senast 15:30

Känns som alla här inne har massa värkar osv. Själv har jag liiite sammandragningar men inte mer än så, BF 13 januari

• Cia80

Här somnade jag gott. Har bara vaknat till varje gång jag behövt vända på mig.