• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Kissekatten

Superdepp idag... :( Känns som jag måste vara gravid för evigt. Känner stor oro för att jag måste bli igångsatt också. Vill verkligen inte det. Har läst om det idag och riskerna är ju fler om förlossningen inte startar av sig själv. Dottern går mig på nerverna idag, stackars lilla tjej, hon är bara mammig och jag får panik när hon är på mig som ett plåster så fort hon ser mig. Skitpissrövdag!!!!

Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • Cia80

Ahh, måste aktivera dottern tills maken kommer hem och dit är det ju flera timmar. Hur ska jag orka?? Jag har grymt ont i svanken.

• MissT

Är tillbaka hemma igen efter ytterliggare en tur till SMV. Det var fullt på förlossningen och därför blir det ingen igångsättning idag Däremot trodde läkaren som undersökte mig och gjorde en hinnsvepning att förlossningen inte är allt för långt borta för tappen är mjuk och halvt utplånad och jag är öppen dryga 2 cm. Hon kände även buktande hinnor. Ska ringa in i morgonbitti för att se om det finns plats då om inget hänt innan det.

• roxylady
    Pebbles82 skrev 2012-01-04 10:49:58 följande:
    Jag kissade iofs inte mycket innan, men tyckte jag fick gå mycket oftare efter förlossningen. Mest för att man vaknade av bebisen och då råkade känna efter och gick upp och säkerhetskissade förmodligen. Men eftersom jag aldrig gick upp mer än någon enstaka gång per natt innan så kändes det ju mycket mer! 

Varannan timme låter ju jättejobbigt..  
    Okej.. ja så kan det ju iofs bli. Men bebisen vaknar förhoppningsvis inte varannan timme hihi! Men man vet ju aldrig ;) Men när gick det över för dig så att du kände att du inte behövde gå på toaletten när bebis vaknade? Höll det på länge?

Ja sjukt jobbigt.. iofs tar jag en klunk vatten varje gång efteråt för att jag inte ska samla på mig så mkt vatten. Men en klunk tycker man ju inte ska göra en så panikkissnödig som man blir. Har mkt att tömma varje gång också. Skumt hur det kan bli så mkt av bara en klunk  
  • suomigirl

finns det en lista här nånstans på när alla är beräknade och vart alla bor? om inte kan vi ej göra en sån?
    Jag kan börja... kanske alla kan skriva in sig i ordning?

suomigirl: 17 januari - Göteborg 

• Kissekatten
    suomigirl skrev 2012-01-04 11:29:55 följande:
    finns det en lista här nånstans på när alla är beräknade och vart alla bor? om inte kan vi ej göra en sån?
    Jag kan börja... kanske alla kan skriva in sig i ordning?

suomigirl: 17 januari - Göteborg 
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html
    Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • roxylady
    minjalin skrev 2012-01-04 10:47:19 följande:
    Själv har jag haft en riktig helvetesnatt! Är förskyld och känner mig så där matt i kroppen som man kan göra vid förkylning. La mig tidigt igår kväll för jag var så trött och mådde illa och hade ont i bäckenet, magen och ner på insidan låren. Foglossningen tillbaka men det lustiga var att det gjorde konstant ont även när jag var stilla vilket inte min foglossning brukar göra. På natten hade jag konstant ont i ländryggen och mådde illa plus svaga oregelbundna förvärkar. Sen var bebis helt vild i magen och så fort den rörde sig så kändes det som knivar i ryggen så det kändes som värkarna förra förlossningen men de betedde sig inte som värkar som stegrar i smärta för att nå en topp och sen gå ner igen och magen var inte alltid hård utan bara lite halvhård. Och så rörde sig bebis som sagt super mycket så tror mer på att den klämde mot tarmarna. Men en gång stod jag bara itne ut med smärtan liggandes utan ställde mig upp och då hade jag sammandragning och det kändes som att ryggen skulle gå av och sånt tryck mot tarmen att jag seriöst trodde jag skulle bajsa ner mig men kom inget när jag gick på toan och jag mådde illa och kallsvettades av smärtan. Sen kom det inget mer och jag la mig och sen var det bara lite småont när bebis rörde på sig och den konstanta molvärken i ryggen så kl 5 hade jag sovit 3,5 timme uppdelat på 3 tillfällen. Tur jag fick sovit lite till morgonen och att mamma kommer och sysselsätter sonen lite idag när han sovit middag för själv är jag död. Jag står snart inte ut längre om det ska hålla på så här och det är 8 dagar kvar till bf!!!! =/
    Stackare vilken hemsk natt det låter som du har haft Och jäkla foglossning som kommit tillbaka också då.. du som hade fått bli av med lite granna tidigare iaf. Du får tänka på att det är riktigt nära nu! Tänk hur länge du stått ut och hur lite du har kvar! Min bebis hade en sådan tid när han var extremt överaktiv så jag inte kunde sova för några veckor sedan också. Och rörde sig så det gjorde ont. Dock har ju jag inte haft smärta pga förvärkar ännu. Men han har varit sådär ändå.. det gick över efter en natt har jag för mig. Men visst undrade man ju varför han var så himla aktiv.

Men nu när det närmar sig kanske h*n känner att det börjar bli väldigt trångt.. plus dina sammandragningar/förvärkar som pressar åt och gör det ännu trängre? Kanske han känner att han måste få mer plats på något vis då? Hoppas h*n kommer ut snart! En vecka kvar nu till BF!! Håll ut!!
    Och krya på dig! Förkyldning nu låter inget vidare
  • Pebbles82
    roxylady skrev 2012-01-04 11:27:54 följande:
    Okej.. ja så kan det ju iofs bli. Men bebisen vaknar förhoppningsvis inte varannan timme hihi! Men man vet ju aldrig ;) Men när gick det över för dig så att du kände att du inte behövde gå på toaletten när bebis vaknade? Höll det på länge?

Ja sjukt jobbigt.. iofs tar jag en klunk vatten varje gång efteråt för att jag inte ska samla på mig så mkt vatten. Men en klunk tycker man ju inte ska göra en så panikkissnödig som man blir. Har mkt att tömma varje gång också. Skumt hur det kan bli så mkt av bara en klunk  
    Alltså varannan timme är nog ganska standard i början att bebis vaknar, men du slipper förhoppningsvis gå upp varje gång... ;) Hmm... det var inte så länge tror jag - första månaden kanske? Sen började hon sova längre intervaller och då känns det ju inte lika jobbigt direkt. 
    Sen är jag en sån som har GRYMT svårt att somna om när jag har varit uppe, så jag tacklar inte sömnbrist speciellt bra kan man väl konstatera... 

Det låter ju ändå bra att du måste kissa så mycket, för då lär du ju inte samla på dig vätskan! :)