• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Kissekatten

BF+8 Inga som helst känningar.

Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • Alltochinget

Ojojoj. Inatt har jag varit uppe på toa och tömt tarmen en gång i timmen! Magknip och diarré, inte kul. Det var bara vatten som sprutade (ursäkta informationen). Vet inte om det är pga graviditeten, om jag ätit något dåligt eller om det är magsjuka. Hur ska man veta det? Ska till bm idag men har jag magsjuka bör jag väl stanna hemma. Ska äta lite frukost nu och se vad som händer med magen.

• shadowstorm

God morgon :) Urk vad jag har sovit dåligt i natt, har det inte varit för stormen så har jag ändå inte hittat en skön ställning att sova i =(

Noras: Jag försökte allt med min första, men han vägra komma ut så han blev vräkt! ;) Jag tror inget funkar för få igång en förlossning, det är bara tidkrävande och smärtsamt ;). Så jag kör på tvärtom denna gång, jag vilar och åter vilar ;P

• Pusselbiten86

Oj vad bebisen sjönk ner nu då,..
    Fotboll mellan benen. Kan knappt gå.,
    Ska till BM idag frågan är om hon kan känna på mig , tappen alltså!
    I hinn svepa kanske..

• fabler
    shadowstorm skrev 2012-01-04 09:44:31 följande:
    God morgon :) Urk vad jag har sovit dåligt i natt, har det inte varit för stormen så har jag ändå inte hittat en skön ställning att sova i =(

Noras: Jag försökte allt med min första, men han vägra komma ut så han blev vräkt! ;) Jag tror inget funkar för få igång en förlossning, det är bara tidkrävande och smärtsamt ;). Så jag kör på tvärtom denna gång, jag vilar och åter vilar ;P
    jag har inte heller sovit nå bra alls. Och nu har jag legat och halvsovit på soffan i 1.5timme... vilket gett mig huvudvärk så planen att väcka sambon nu tio för att jag ska få sova känns som jag slopar. Bättre att jag får i mig kaffe och tar en dusch när han vaknar.

Nu äter jag och sonen bästa medicinen hello kitty glass ! Lovade han de imorse när han var jätte hostig och ville ha medicin.... den flytande febernedsättande är lite för god. Men eftersom han inte har nån feber så vill jag ju inte ge han de så då blev de löfte om en glass som är bättre medicin mot en ond hals.
    elias är världens sötaste!!!
  • LillaJag89

Känner inte av nått direkt alls från hinnsvepningen igår. Får se om de kommer idag.
    Hoppas på de :D

Verkade dock som att lite av slemproppen kom igår, och lite kladdigare idag. Får väl se.

• curiosa

I natt har jag sovit som en stock.
    Ja, jag har vart uppe på toa ca 3 ggr men somnat om igen och inte legat vaken och bäst av allt var att klockan var nästan 10 när jag vaknade nu på morgonen.
    Allt blir så mkt lättare när man sover gott.

Exakt en vecka kvar till bf och jag är så trött på att vara gravid och skulle kunna göra typ vad som helst för att få ut den.

• roxylady

anonyym: Jag har iofs varit dålig i magen hela graviditeten. Men för någon dag sedan sprang jag tre ggr på en dag och var extremt kass i magen. Men var inte sjuk. Så det kan ju bero på det. Jag hade ätit chips och godis å druckit en alkofri bubbelflaska på nyårsaftonen så det kan ju ha haft med det å göra kanske.

Men tänkte fakiskt gnälla lite för hur mkt man kutar på toa nu. Brukar gå och kissa kanske en till två ggr om natten. Men nu går jag varannan timme!!!!!! Får inte sova nånting. Är man fortfarande kissnödig för att kroppen är van vid det efter fl?? har man andra hormoner som gör att man springer då med??

• minjalin

Själv har jag haft en riktig helvetesnatt! Är förskyld och känner mig så där matt i kroppen som man kan göra vid förkylning. La mig tidigt igår kväll för jag var så trött och mådde illa och hade ont i bäckenet, magen och ner på insidan låren. Foglossningen tillbaka men det lustiga var att det gjorde konstant ont även när jag var stilla vilket inte min foglossning brukar göra. På natten hade jag konstant ont i ländryggen och mådde illa plus svaga oregelbundna förvärkar. Sen var bebis helt vild i magen och så fort den rörde sig så kändes det som knivar i ryggen så det kändes som värkarna förra förlossningen men de betedde sig inte som värkar som stegrar i smärta för att nå en topp och sen gå ner igen och magen var inte alltid hård utan bara lite halvhård. Och så rörde sig bebis som sagt super mycket så tror mer på att den klämde mot tarmarna. Men en gång stod jag bara itne ut med smärtan liggandes utan ställde mig upp och då hade jag sammandragning och det kändes som att ryggen skulle gå av och sånt tryck mot tarmen att jag seriöst trodde jag skulle bajsa ner mig men kom inget när jag gick på toan och jag mådde illa och kallsvettades av smärtan. Sen kom det inget mer och jag la mig och sen var det bara lite småont när bebis rörde på sig och den konstanta molvärken i ryggen så kl 5 hade jag sovit 3,5 timme uppdelat på 3 tillfällen. Tur jag fick sovit lite till morgonen och att mamma kommer och sysselsätter sonen lite idag när han sovit middag för själv är jag död. Jag står snart inte ut längre om det ska hålla på så här och det är 8 dagar kvar till bf!!!! =/

• Pebbles82
    roxylady skrev 2012-01-04 10:43:02 följande:
    Men tänkte fakiskt gnälla lite för hur mkt man kutar på toa nu. Brukar gå och kissa kanske en till två ggr om natten. Men nu går jag varannan timme!!!!!! Får inte sova nånting. Är man fortfarande kissnödig för att kroppen är van vid det efter fl?? har man andra hormoner som gör att man springer då med??
    Jag kissade iofs inte mycket innan, men tyckte jag fick gå mycket oftare efter förlossningen. Mest för att man vaknade av bebisen och då råkade känna efter och gick upp och säkerhetskissade förmodligen. Men eftersom jag aldrig gick upp mer än någon enstaka gång per natt innan så kändes det ju mycket mer! 

Varannan timme låter ju jättejobbigt..