• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • shadowstorm
    Jämthund skrev 2012-01-07 18:25:48 följande:
    Ajajaj, måste gnälla lite över min muff. Fy bövelen va ont det gör. Det är helt okej med mig att jag kommer ha ont den dagen när barnet skall ut. Värkar, visst helt okej. Men den smärtan jag har nu är nästan outhärdlig och den har inte ens med utdrivning av bebis att göra. Indirekt kanske den har det men såhär skall det inte kännas. Det nästan domnar ner i benet så ont gör det. Vägrar smärtstillande dessutom.. Men, för att säkert spä på det onda idag så var jag tvungen att gå ut och gå en sväng. Sprang säkert en 500 meter dessutom. Eller sprang och sprang... Det gick ungefär lika fort som när sambon gick sakta. Håller tummarna för att den där lilla saken vill komma ut snart;)
    Kanske bebisen har kommit åt nån nerv som den ligger och klämmer på. Minns en kompis klaga på att ena benet domna bort och hon hade ont i puppan sista tiden.
  • fabler
    roxylady skrev 2012-01-07 17:25:08 följande:
    Grattis!!!! Vad mysigt!! Nalle
    Åh nej gör det?!? Hoppas min bebis inte vill ut precis just nu då.. att kräkas första dagarna med hög feber skulle ju vara förjävligt.. fick du liberoväskan där uppe nu??
    Nej bara baby bag väskan där de e pampersblöjor och annat smått och gott. Nu är hela familjen hemma och vi ska nu SOVA!
    elias är världens sötaste!!!
  • shadowstorm
    fabler skrev 2012-01-07 19:13:48 följande:
    Nej bara baby bag väskan där de e pampersblöjor och annat smått och gott. Nu är hela familjen hemma och vi ska nu SOVA!
    :) välkommen hem. har den lilla sessan fått något namn än? :)
  • Wicky81
    roxylady skrev 2012-01-07 17:19:22 följande:
    Wicky81: Ursch vilken jobbig start att få det så.. Det är det där jag är rädd för också.. Skönt att det ändå det gick bra med pumpen sedan. Men förstår att det måste ha känts fruktansvärt att inte funkade.. Men det är ju bra att det finns så mkt hjälpmedel som det trots allt finns idag.
    Skönt att du känner dig mer säker denna gången!! Vilken ersättning ska man köpa hem??

Pebbles82: Ja det är en lustig känsla faktiskt.. känner mig elak som ens tänker på det.. man vill ju så gärna ge sitt barn det bästa såklart.. Så det gör ont innan man ens hunnit få såriga bröstvårtor?? Aj aj.. då kommer man heller inte kunna njuta av det ens om man känner att det var inte så farligt.. förstår att du inte tyckte det var särskilt mysigt då.. uhh.. det här låter ju tuffare än vad det är.. Vet!! Jag måste prova först innan jag uttalar mig.. men tankarna går ju i ett ändå.
    Okej men du läkte bra ändå så att du inte har problem nu efteråt för att du sprack?
    Ja...amma ska man men ingen sa att det var så svårt.....Visst en del funkar det jättebra för på en gång osv och då är det ju ingen konst...
    Men vissa får bakslag och antingen funkar det inte alls eller så kämpar man med blod svett och tårar tills det funkar. Och det kan ta ett tag innan man får till det, det vet jag....Men vi kämpande nästan i fyra veckor och BVC och alla sa att fortsätt fortsätt det blir bättre, samtidigt som BVC gnällde om hennes vikt att hon inte gick upp så vi åkte en gång i veckan för vägning. Konstigt att hon inte gick upp när hon vägra amma. Och du ska inte tro att BVC-sköterskan ens nämnde ersättning som kompletering till ammandet.....Men som sagt vi sket i allt sen och tog till andra metoder som funka för ingen av oss orka.
    Tyvärr har det satt sina spår då min flicka är väldigt tunn och BVC har gnällt dom senaste 4a åren om hennes vikt. Hon har gjort gluten-test å allt men allt är bara bra. Jag har haft ångest och varit superstressad runt hennes mat och vikt och det gjorde hela matsituationen ännu värre.
    Tillslut för några år sen blev jag så trött på allt så jag bara släppte det...hon äter det hon vill ha och hon är pigg och glad och följer sin utveckling...Det är inte rätt mot henne med denna matstress och jag har även haft tankar på att om jag skulle fortsätta pressa henne är jag rädd att hon tillslut kanske i lite äldre år åker på nån form av ätstörning.......
    Så med min son nu kommer det bli helt annorlunda, det kan jag lova :D

GRATTIS AMES!!!!! Baby
  • Kissekatten

Grattis ames!!

Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • LillaJag89

äntligen händer de något. slemproppen gick strax efter ett kokhett bad.
    nu hoppas jag de drar igång fort.

med dottern kom slemmisen på fredag morgon, samtidigt som vattenavgång, och hon är född söndag kväll efter igångsättning.

Dottern fick även vattkoppor idag :(

• bumbi 84
    LillaJag89 skrev 2012-01-07 20:31:18 följande:
    äntligen händer de något. slemproppen gick strax efter ett kokhett bad.
    nu hoppas jag de drar igång fort.

med dottern kom slemmisen på fredag morgon, samtidigt som vattenavgång, och hon är född söndag kväll efter igångsättning.

Dottern fick även vattkoppor idag :(

Härligt med lite tecken!
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Wicky81

Nån mer som lider av huvudvärk så här på slutet?

Har tagit en Alvedon tidigare idag men nu är värken tillbaka igen :(