Wicky81 skrev 2012-01-07 22:21:54 följande:
Ja det känns skönt att vara mer säker osv denna gången..
Det värsta var ju att det kändes som om folk inte trodde att hon inte får mat hemma. Men då var det väl "tur i oturen" att hon är lika dålig på att äta vart hon än är...dagis,skolan hos kompisar spelar ingen roll. För jag tänker som så att skulle hon nu inte få mat hemma skulle hon ju slänga i sig mat när chansen finns. Så det kunde ju inte folk säga nått om...
I vårat fall tror jag hennes kropp eller vad man ska säga är genetiskt....vi har alla på både min och makens sida varit oerhört smala....Makens lillasyster är 21 snart och väger straxt under 50 kg tror jag....
Men just som BVC behandlade oss/mig...tjat VARJE gång och man fick tips hit och dit som inte funka. Jag var så ledsen varje gång jag kom därifrån. Jag var ju förstagångsmamma och väldigt osäker och ville så gärna göra allt rätt, så får man bara sitta och höra detta tjat och försöka göra som dom säger och det funkar endå inte. Så tillslut rev maken ifrån och då gav dom sig.....Så nu för nått år sen fick vi äntligen höra att "Ja vi får nog alla (med det menas även dagis) acceptera att det är så här E är." och det kändes så skönt.
Och det har ju märkts att ju mer jag slappnat av desto bättre har det funkat. Visst idag måste man endå putta på henne lite osv men det är lixom inte det här TVÅNGET som nästan har varit längre.
Ja jag förstår det. Skönt att höra :)
Ja exakt så var det för mig också.. de trodde inte att mina föräldrar gav mig mat heller. Jag bara var vrång.. men jag fick i mig det jag ville ha ändå. Var alltid pinnsmal jag med.. Kan ju säga att innan jag blev gravid vägde jag 56kg så är inte ens så stor i vuxen ålder. Men jag har mått bra ändå hela tiden. Ja precis.. då ser dom ju. Fasiken vad jobbigt att BVC skulle vara sådär!!! Det är väl nog jobbigt. Det hjälper ju inte att fortsätta hacka på folk om det. Ja men du ser!
Fy förstår att du var ledsen över det

Skulle också känna så som du.. helt förtvivlad.. därför jag känner iite rädsla just över det här med amningen att de kommer trycka på mig om jag inte trivs med det.. vet inte hur jag ska handskas med BVC då om de är så här också. Jag är ju förstagångs nu så jag hoppas verkligen inte det blir så.. man har ju inga sådana erfarenheter..
Skönt att in man sade till dem på skarpen så att de tillslut kunde förstå något!!
Nej det där tvånget vill man ju aldrig ha.. det gör ju bara att barnet gör tvärtemot det. Skönt att det funkar bättre nu i alla fall!