Wicky81 skrev 2012-01-07 19:31:48 följande:
Ja...amma ska man men ingen sa att det var så svårt.....Visst en del funkar det jättebra för på en gång osv och då är det ju ingen konst...
Men vissa får bakslag och antingen funkar det inte alls eller så kämpar man med blod svett och tårar tills det funkar. Och det kan ta ett tag innan man får till det, det vet jag....Men vi kämpande nästan i fyra veckor och BVC och alla sa att fortsätt fortsätt det blir bättre, samtidigt som BVC gnällde om hennes vikt att hon inte gick upp så vi åkte en gång i veckan för vägning. Konstigt att hon inte gick upp när hon vägra amma. Och du ska inte tro att BVC-sköterskan ens nämnde ersättning som kompletering till ammandet.....Men som sagt vi sket i allt sen och tog till andra metoder som funka för ingen av oss orka.
Tyvärr har det satt sina spår då min flicka är väldigt tunn och BVC har gnällt dom senaste 4a åren om hennes vikt. Hon har gjort gluten-test å allt men allt är bara bra. Jag har haft ångest och varit superstressad runt hennes mat och vikt och det gjorde hela matsituationen ännu värre.
Tillslut för några år sen blev jag så trött på allt så jag bara släppte det...hon äter det hon vill ha och hon är pigg och glad och följer sin utveckling...Det är inte rätt mot henne med denna matstress och jag har även haft tankar på att om jag skulle fortsätta pressa henne är jag rädd att hon tillslut kanske i lite äldre år åker på nån form av ätstörning.......
Så med min son nu kommer det bli helt annorlunda, det kan jag lova :D
GRATTIS AMES!!!!!

Ja det är ju inte lätt å veta innan om det funkar eller ej.. och kan tänka mig att mina obehagskänslor för det kommer att störa starten lite granna också. Men hoppas ju som sagt på att det kan fungera till en början åtmonstonet så han får råmjölken.. har lovat mig själv att göra allt för att han ska få den åtminstonet.. men funkar det inte sedan så gör det inte det.. what to do då liksom.. Det blir ju som det blir och hoppas att BVC kommer att förstå det här och att de inte klänger på en för att man ska göra som dom vill. Hur länge har man råmjölk??
Jobbigt att kämpa så länge och BVC inte nämner andra alternativ.. och om de klagade över hennes vikt så borde det vara deras skyldighet att nämna ersättning i alla fall! Gud.. hur folk kan vara inom vården.. man blir ju mörkrädd ibland
Ja.. då vet nog min mamma hur du haft det..Jag har alltid också varit tunn och läkarna undrade varför.
Men jag mådde hur bra som helst också så det var aldrig några problem.
Nej jag förstår att det är jobbigt med matstressen :( Men i med att hon följer sin utveckling och är pigg å glad så är det ju jättebra :) Jag tror att det kommer att gå hur bra som helst så länge du går på känn hur din dotter ska ha det. Och det är ju bara du som kan veta det :) Jag vet ju själv hur det känns när folk var på en.. ät nu då.. varför äter du inte. Men det gjorde jag och jag mådde hur bra som helst även under tonåren!
Skönt att det känns bättre denna gången :D