• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady

Blomma7: Låter som du hade en riktigt bra förlossning! Hoppas jag får en lika snabb och bra som dig :) Grattis till lilla flickan! :)

Skåne85 skrev 2012-01-07 21:30:16 följande:
    För att få väskan på bb måste man vara med i libero klubben då? Jag är medlem, men måste man anmäla det nånstans ?
    Det ska räcka att vara med i liberoklubben. Den som man går med i över nätet. Stod det i alla fall! Men alla har inte sammarbete med Libero så det verkar som man får upptäcka det när man är på fl/BB.
    Jenna Dark skrev 2012-01-07 21:32:18 följande:
    vadå? skickar libero en bb-väska till sjukhuset om man anmält sig? hur ska libero veta vilket sjukhus eller vilken dag man kommer?
    jag har anmält mig till libero-klubben, men jag trodde att de skickade bb-väskor på måfå...första gången jag födde fanns det inte en enda bb-väska att tillgå eftersom en del snodde med sig två, tre stycken.... 
    Det stod att man får en sådan om sjukhuset/BB/fl man har, har sådana. Inte säkert att alla har det. Men man kan ju hopas :) Om du anmält och ditt sjukhus har det så kommer du att få en vad jag förstått av hemsidan iaf.
  • twistedtofit

När jag fick sonen fick man 2 väskor på bb, en från libero o en från natusan (tror jag det var). Man behövde inte anmäla sig till någon klubb alls då!

• roxylady
    twistedtofit skrev 2012-01-07 22:01:03 följande:
    När jag fick sonen fick man 2 väskor på bb, en från libero o en från natusan (tror jag det var). Man behövde inte anmäla sig till någon klubb alls då!
    Okej! Ska bli spännande att se vad man får nu :)
  • Wicky81
    roxylady skrev 2012-01-07 21:39:19 följande:
    Ja det är ju inte lätt å veta innan om det funkar eller ej.. och kan tänka mig att mina obehagskänslor för det kommer att störa starten lite granna också. Men hoppas ju som sagt på att det kan fungera till en början åtmonstonet så han får råmjölken.. har lovat mig själv att göra allt för att han ska få den åtminstonet.. men funkar det inte sedan så gör det inte det.. what to do då liksom.. Det blir ju som det blir och hoppas att BVC kommer att förstå det här och att de inte klänger på en för att man ska göra som dom vill. Hur länge har man råmjölk??

Jobbigt att kämpa så länge och BVC inte nämner andra alternativ.. och om de klagade över hennes vikt så borde det vara deras skyldighet att nämna ersättning i alla fall! Gud.. hur folk kan vara inom vården.. man blir ju mörkrädd ibland

Ja.. då vet nog min mamma hur du haft det..Jag har alltid också varit tunn och läkarna undrade varför.
    Men jag mådde hur bra som helst också så det var aldrig några problem.
    Nej jag förstår att det är jobbigt med matstressen :( Men i med att hon följer sin utveckling och är pigg å glad så är det ju jättebra :) Jag tror att det kommer att gå hur bra som helst så länge du går på känn hur din dotter ska ha det. Och det är ju bara du som kan veta det :) Jag vet ju själv hur det känns när folk var på en.. ät nu då.. varför äter du inte. Men det gjorde jag och jag mådde hur bra som helst även under tonåren!

Skönt att det känns bättre denna gången :D
    Ja det känns skönt att vara mer säker osv denna gången..
    Det  värsta var ju att det kändes som om folk inte trodde att hon inte får mat hemma. Men då var det väl "tur i oturen" att hon är lika dålig på att äta vart hon än är...dagis,skolan hos kompisar spelar ingen roll. För jag tänker som så att skulle hon nu inte få mat hemma skulle hon ju slänga i sig mat när chansen finns. Så det kunde ju inte folk säga nått om...
    I vårat fall tror jag hennes kropp eller vad man ska säga är genetiskt....vi har alla på både min och makens sida varit oerhört smala....Makens lillasyster är 21 snart och väger straxt under 50 kg tror jag....
    Men just som BVC behandlade oss/mig...tjat VARJE gång och man fick tips hit och dit som inte funka. Jag var så ledsen varje gång jag kom därifrån. Jag var ju förstagångsmamma och väldigt osäker och ville så gärna göra allt rätt, så får man bara sitta och höra detta tjat och försöka göra som dom säger och det funkar endå inte. Så tillslut rev maken ifrån och då gav dom sig.....Så nu för nått år sen fick vi äntligen höra att "Ja vi får nog alla (med det menas även dagis) acceptera att det är så här E är." och det kändes så skönt.
    Och det har ju märkts att ju mer jag slappnat av desto bättre har det funkat. Visst idag måste man endå putta på henne lite osv men det är lixom inte det här TVÅNGET som nästan har varit längre.
  • LillaJag89
    twistedtofit skrev 2012-01-07 22:01:03 följande:

När jag födde dottern för 3 år sedan i Västerås fick man bara babybag. Mejlade då Libero och då skickade dom hem en väska.
  • twistedtofit
    roxylady skrev 2012-01-07 22:03:21 följande:
    Okej! Ska bli spännande att se vad man får nu :)

Våra kompisar fick i aug och de fick också 2 väskor!