• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • missable
    Empa86 skrev 2012-01-08 10:35:28 följande:
    Hur går det för dig? Hjälpte promenaden?

Mitt har lugnat ner sig nu på morgonen men tänkte försöka få igång det genom att ta en shoppingsväng på stan så fort sambon vaknat

mitt stannade av... men magen har iof varit stenhård sen jag slutade känna något... suck! Idag blir det prova färdknäpp igen... två gånger enligt min bm... maken är nöjd iaf idag är det söndag bara en dag kvar till tul och jag verkligen hoppas de vill sätt igång mig...
  • Empa86
    missable skrev 2012-01-08 11:17:56 följande:
    mitt stannade av... men magen har iof varit stenhård sen jag slutade känna något... suck! Idag blir det prova färdknäpp igen... två gånger enligt min bm... maken är nöjd iaf idag är det söndag bara en dag kvar till tul och jag verkligen hoppas de vill sätt igång mig...
    Åh spännande att få veta om de blir igångsättningGlad
    Ska också "färdknäppa" idag igen, det var väldigt effektivt igår iaf Glad 
  • Empa86
    Someday skrev 2012-01-08 10:55:53 följande:
    Slemmisen ser ut som snor eller ÄL-slem i varierande färger och storlek. Kan komma ut i omgångar om det inte var en stor klump som kom...
    Yes! Då låter det som att det skulle kunna vara det! Vet dock inte hur mycket, det blev värsta plasket när jag kissade men tanken slog mig inte förrens jag såg lite grann på pappret... Usch vilken äcklig info, ursäkta. Tack för att ni finns!Flört
  • shadowstorm
    Jag testa 3 gånger på några timmar men ICKE! Hoppas färdknäppar funkar bättre för dig ;) Hört att ska färdknäpp funka så måste det vara över 7 gånger per dag och med en bra mäng manligasimmare ;P
  • Wicky81
    roxylady skrev 2012-01-08 00:05:26 följande:
    Ja jag förstår det. Skönt att höra :)
    Ja exakt så var det för mig också.. de trodde inte att mina föräldrar gav mig mat heller. Jag bara var vrång.. men jag fick i mig det jag ville ha ändå. Var alltid pinnsmal jag med.. Kan ju säga att innan jag blev gravid vägde jag 56kg så är inte ens så stor i vuxen ålder. Men jag har mått bra ändå hela tiden. Ja precis.. då ser dom ju. Fasiken vad jobbigt att BVC skulle vara sådär!!! Det är väl nog jobbigt. Det hjälper ju inte att fortsätta hacka på folk om det. Ja men du ser!

Fy förstår att du var ledsen över det Skulle också känna så som du.. helt förtvivlad.. därför jag känner iite rädsla just över det här med amningen att de kommer trycka på mig om jag inte trivs med det.. vet inte hur jag ska handskas med BVC då om de är så här också. Jag är ju förstagångs nu så jag hoppas verkligen inte det blir så.. man har ju inga sådana erfarenheter..

Skönt att in man sade till dem på skarpen så att de tillslut kunde förstå något!!
    Nej det där tvånget vill man ju aldrig ha.. det gör ju bara att barnet gör tvärtemot det. Skönt att det funkar bättre nu i alla fall!
    Du ska göra precis som du vill och strunta i vad andra säger och tycker.....Såklart att du kan prova första dagarna att amma men känner du att nej det går inte så då är det ju så. För att tvingas göra nått är varken bra för dig eller bäbisen. Bara att du står på dig, förklarar varför du inte vill osv. Ditt barn får mat endå och det är huvudsaken.
    Kan ju hända att när du väl sitter där med liten så kommer du inte tycka amning är så farligt. Så slå inte bort tanken helt.
    Men det finns alternativ som sagt....och det är inget fel över det val du gör :D
  • zatori
    Hahaha! Har din bm ordinerat färdknäpp två gånger dagligen? ;)
  • Sapato

Färdknäppen är så avancerad, hur klarar ni av det?
    Sen att man ska ligga 20 minuter efteråt med benen i luften

• shadowstorm
    Sapato skrev 2012-01-08 12:49:11 följande:
    Färdknäppen är så avancerad, hur klarar ni av det?
    Sen att man ska ligga 20 minuter efteråt med benen i luften
    haha :)
  • missable

empa: ja verkligen... tiden går dock långsamt!!

shadow: mitt stannade ju av helt förra gången, men inte nu... hihi

zatori: bm sade morgon, middag, kväll hela helgen... så då kör vi på det :-P maken tyckte det var bästa bm besöket hittils!! haha..

har iaf konstant mensvärk och ska strax ut på rask långpromenad... hoppas iaf att tappen är mogen för igångsättning. Det ville bm inte kolla utan tyckte läkaren skulle göra det vid tul...

• roxylady
    Wicky81 skrev 2012-01-08 11:29:28 följande:
    Du ska göra precis som du vill och strunta i vad andra säger och tycker.....Såklart att du kan prova första dagarna att amma men känner du att nej det går inte så då är det ju så. För att tvingas göra nått är varken bra för dig eller bäbisen. Bara att du står på dig, förklarar varför du inte vill osv. Ditt barn får mat endå och det är huvudsaken.
    Kan ju hända att när du väl sitter där med liten så kommer du inte tycka amning är så farligt. Så slå inte bort tanken helt.
    Men det finns alternativ som sagt....och det är inget fel över det val du gör :D
    Jo jag ska göra det :) Men kan tänka mig att det är svårt när man står där och de är på en. Men får tänka igen att det är för bebis och min skull. Precis :)
    Jag hoppas att jag inte kommer att tycka illa om det. Det vore ju underlättande!
    Föresten! Såg i BF-datums tråden att du också är från Dalarna :) Bor i "kopparstaden" jag ;)