• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • missable
    Sapato skrev 2012-01-08 12:49:11 följande:
    Färdknäppen är så avancerad, hur klarar ni av det?

Sen att man ska ligga 20 minuter efteråt med benen i luften

vi kör på in - sprut - ut - slut... hahaha

orkar verkligen inte med sexet, men massa glidmedel och förhandsjobb så funkar det ju bra benen lägger jag upp på en fotpuff som maken lyft upp i sängen så det är inte så ansträngande... ursäkta infon, men du frågade ju :-P
  • Loppan81

Igår eftermiddag och kväll så hade jag lite slemmiga flytningar, och på kvällen och i morses så kom det definitivt delar av slemproppen.Hade några oregelbundna värkar igår kväll som avtog under natten och nu på morgonen har jag haft några. 

Kul med lite tecken men ännu kan det ju dröja!  

• missable
    Loppan81 skrev 2012-01-08 13:06:58 följande:
    Igår eftermiddag och kväll så hade jag lite slemmiga flytningar, och på kvällen och i morses så kom det definitivt delar av slemproppen.Hade några oregelbundna värkar igår kväll som avtog under natten och nu på morgonen har jag haft några. 

Kul med lite tecken men ännu kan det ju dröja!  

spännande! måste vara skönt att det händer något iaf
  • Wicky81
    roxylady skrev 2012-01-08 12:58:05 följande:
    Jo jag ska göra det :) Men kan tänka mig att det är svårt när man står där och de är på en. Men får tänka igen att det är för bebis och min skull. Precis :)
    Jag hoppas att jag inte kommer att tycka illa om det. Det vore ju underlättande!
    Föresten! Såg i BF-datums tråden att du också är från Dalarna :) Bor i "kopparstaden" jag ;)
    Jag tror att idag är det vanligt att mammor väljer bort amning så BVC säger inte så mycket (hoppas jag). Det är ju bara för dom att inse fakta och bara va tyst.....Så jag hoppas för din skull att det kommer gå bra (vilket jag tror) och att dom låter dig vara med ditt beslut vad det än må vara.
    Jag tänkte på om du oroar dig för det där med råmjölken om du nu inte vill amma redan från början så be om hjälp på BB att pumpa ur första dygnen eller nått så då får ju bäbis i sig det endå :) Och man kan ha mysigt och ha närkontakt endå fastän man flaskmatar.....Så lösningar finns det :D

Javisst är jag från Dalarna jag med :D Om du bor i "Kopparstaden" så bor jag i Vasaloppscentrum :D ca 5 mil till både Sälen och Mora :D
    Får du föda i Falun då oxå eller vart kommer du åka?
    Vi har 15 mil till Falun så man har lite ångest med att hinna fram. Men min dotters förlossning var så seg så jag är ingen snabbföderska så jag hoppas att det ska gå bra. Men att sitta 15 mil med värkar är inget jag ser fram emot..
    Dottern är född i Mora men dom la ju ner BB och förlossning för oss för nått år sen.
  • partouze

Ja hade värkar i förrgår natt. Men nu ... Inget alls :( inte minsta känning!! Så less!!

• coockiejar

Bf+6 idag. Fler på övertid? Jag har ingen att färdknäpps med :) så dela gärna med er av allt annat ni vet som kan funka :) har massor av sammandragningar, mest hela tiden... Men unga värkar. Så promenader och annat känns som en halv omöjlighet med alla SD hela tiden. Slutklagat. Hoppas ni har en fin söndag :)

• Serendipitet
    coockiejar skrev 2012-01-08 14:05:05 följande:
    Bf+6 idag. Fler på övertid? Jag har ingen att färdknäpps med :) så dela gärna med er av allt annat ni vet som kan funka :) har massor av sammandragningar, mest hela tiden... Men unga värkar. Så promenader och annat känns som en halv omöjlighet med alla SD hela tiden. Slutklagat. Hoppas ni har en fin söndag :)

Jag har BF i morgon och just nu verkar det inte bli bebis på ett tag. Jag varken kan eller vill färdknäppas, det gör ont och jag har absolut ingen lust ;) Men de säger ju att det ska fungera bra med att kvinnan får orgasm med så man behöver inte tvungetvis vara två :) Sedan säger min BM att stimulering av bröstvårtorna kan hjälpa till.. Annars startar ju de flesta förlossningarna på natten så jag antar att vila och sömn kanske är de bästa alternativen och dessutom får du mer ork när förlossningen väl sätter igång :D

Jag provade långpromenad i går men fick bara massa vanliga sammandragningar igår kväll/natt och vaknade öm i kroppen så inget jag rekomenderar iallafall ;)  
  • LillaJag89

Kan de inte bara hända nått snart?
    Har en totalt hemsk dag.

Igår var jag hungrig som ett svin hela dagen, åt konstant. Tänkte att kroppen nog ville ladda upp, slemmisen gick på kvällen, lite mer molvärk men inge mer.
    Idag somnade jag mitt på dagen i soffan, inget som sker annars.
    Men inget mer sker.

Kommer lite slemmigt med liiiite färgat rosa i, men inget mer.
    Kan de inte bara hända nått snart? Har så jäkla ont i blygdbenet att jag knappt kan röra mig eller gå.

Bm imorgon för en ny hinnsvepning. Bf på tisdag.

Ursäkta gnället :P

• elinson
    coockiejar skrev 2012-01-08 14:05:05 följande:
    http://ibrunostensland.blogspot.com/2011/12/kan-man-paskynda-forlossningen.html
    Gjorde en sammanställning på vad som ev. kan hjälpa att starta en födsel..
    Vi har väl snart provat det mesta, hinkar hallonbladste masserar, går i trappor och färdknäpper med resultatet att min foglossning är hemsk, sammandragningar men inga värkar...

• elinson

Kan dela lite..
    Pratade med en kompis igår som fick barn för 8 månader sedan.. hon hade gått 5 dagar övertid, ingen slempropp som släppt, inga tecken. Lade sig för att sova middag, vaknade av att det knäppte till i magen och sen gick vattnet 10 timmar senare låg lillkillen hennes på magen och inte i ;)

Försöker att inte hänga upp mig i att inte leta tecken utan ta dagarna lite som de kommer... men det är svårt. Bebis kommer när han vill.