• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • shadowstorm

Urk vad trött och slut jag varit hela denna dag...och sambon är på jobbet och kan inte åka därifrån på flera timmar så jag har sagt åt hon i magen att hon får vänta till kvällen.....MEN som sagt tror ju på övertid här så nog ingen större fara ;P

• fabler

imorgon är de full måne och enligt rön så föds de fler bebisar då. Får se hur många av er som föder då

elias är världens sötaste!!!
  • shadowstorm
    fabler skrev 2012-01-08 14:56:50 följande:
    imorgon är de full måne och enligt rön så föds de fler bebisar då. Får se hur många av er som föder då
    Jag kan ställa upp :D
  • missable

jag ställer också upp, helt frivilligt!
  • Serendipitet

Stämmer det då? Någon här som fått bebis när det varit fullmåne? Jag hoppas ju då jag har BF i morgon och väldigt gärna vill träffa liten :) Hade varit kul om det kunde stämma!
  • coockiejar

Elison- läste din sammanställning. Det där med ananas hade jag inte tackat nej till. Men min halsbränna tar nästan kål på mig. Pytte är ännu inte fixerad. Kan man inte köpa oxytocin på burk? :) Vi verkar iaf vara några som väntar i väntar. Förra gången gick jag över 16 dgr. Förlossningen startade med att lite av slemproppen släppte på bf+15. Under natten till bf+16 startade värkarna i latensfasen. De kom med 7-8 minuters mellanrum o höll i 45-60 sek. Värkarna tog en paus mellan 10-13 och efter en långpromenad kom de igång igen. Kl19 var jag 4 cm öppen och 3 timmar senare var sonen ute. Väntan var lång men när det väl satte igång så satte det igång :) hoppas det blir lika nu med. Så man inte hår med massa pinvärkar i flera dagar. Det värsta är alla sammandragningar. Min livmoder är hård mest hela tiden. Är det normalt?

• missable

cookiejar: min livmoder är också hård mest hela tiden.. kan lixom inte känna av om det är något som är regelbundet, utan det känns som jag har en mage av stål... är så obekvämt! hoppas det kommer igång snart för dig och du slipper gå över lika länge... när har du bf?

• coockiejar
    missable skrev 2012-01-08 15:43:33 följande:
    cookiejar: min livmoder är också hård mest hela tiden.. kan lixom inte känna av om det är något som är regelbundet, utan det känns som jag har en mage av stål... är så obekvämt! hoppas det kommer igång snart för dig och du slipper gå över lika länge... när har du bf?

Bf hade jag 2 januari. En vecka extra imorgon :) min livmoder är ett litet minifängelse för mina barn. Förutom alla SD så finns INGA tecken på bebisens ankomst. Är detta ditt första barn? Jag hade inte så här mkt SD med första sonen. Men nu- jag kan knappt handla mat, gå längre sträckor...minsta rörelse retar livmodern och den blir stenhård. Asdrygt! Men då är det fler som har så. Började nästan oroa mig :) när är ditt bf?
  • missable
    coockiejar skrev 2012-01-08 15:49:21 följande:
    Bf hade jag 2 januari. En vecka extra imorgon :) min livmoder är ett litet minifängelse för mina barn. Förutom alla SD så finns INGA tecken på bebisens ankomst. Är detta ditt första barn? Jag hade inte så här mkt SD med första sonen. Men nu- jag kan knappt handla mat, gå längre sträckor...minsta rörelse retar livmodern och den blir stenhård. Asdrygt! Men då är det fler som har så. Började nästan oroa mig :) när är ditt bf?

Hoppas verkligen det kommer igång snart för dig!! Har bf 21 januari mitt första barn, men hon är redan stor så vi hoppas de sätter igång mig eftrr morgondagens tul eller gör något iaf!

ja det är mycket som retar livmodern, och det är skit svårt att andas tycker jag, mår rätt dåligt av det så imorn hos läkaren kommer mitt stora gnäll! skönt dock att det är en läkare som ska göra tul och inte bm... kanske hon tar mig mer på allvar då :-P

haha minifängelse, den var bra! Man vill ju inte göra det för bekvämt för u.gen liksom... men de verkar ju onekligen trivas där inne
  • fabler
    GoodEnough mom skrev 2012-01-08 15:25:36 följande:
    Stämmer det då? Någon här som fått bebis när det varit fullmåne? Jag hoppas ju då jag har BF i morgon och väldigt gärna vill träffa liten :) Hade varit kul om det kunde stämma!
    rön är alltid rön finns inget statistiskt underlag, inte vad de visste på förlossningen i alla fall. Dem hade nämligen markerat varenda dag de är fullmåne under året så därför frågade vi.
    elias är världens sötaste!!!