• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • shadowstorm

Ett tips att få förvärkar iaf är ut och kör på isig och guppig väg....fyyfan vilka äckliga förvärkar jag har nu efter jag varit ute och kört bil här i Sundsvall. Här vet de ju inte vad väghållning betyder!!

• Sapato

Åhh.. Idag gjorde mina fina vänner en babyshower för mig, har tyckt att alla runt mig varit lite hemliga senaste dagarna och nu förstår jag varför
    De kom hit med alkoholfri skumpa, massa gooood choklad, cupcakes och fina presenter.
    Är så glad över uppskattningen och blir tårögd av att ha så fina vänner som jag har

Missable: Haha.. Ja. Men under själva färdknäppen ska man ju ligga på rygg med benen även då i vädret.. Haha.. Här har vi behagligt sex och ingen färdknäpps variant Bebis kommer när han kommer!
    Idag slog vännerna vad om när det blir, jag tippar på 18e!

• Carolaj83
    Sapato-men gud så skoj

har bett folk i min närhet att gissa datum, superskoj, ska ge en liten vinst till vinnaren sen(om någon blir vinnare) 
    Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • bumbi 84
    Patzie skrev 2012-01-08 16:28:00 följande:
    Jag tror det har börjat nu. Ska ringa barnvakterna. 
    spännande
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • PrickenoGrodan
    roxylady skrev 2012-01-08 19:17:14 följande:
    Ja hoppas det :) Har inte pratat med min egen BM så mkt om amning faktiskt. Bara med den BM som hade hand om föräldragruppen. Men hon är ju superför det så jag kunde inte uttrycka mig där tyvärr.. Läskig video visade de också med bröst stora som bara den och bröstvårtor lika långa som blyertspennor hehe :p Så man blev nog en aningens avskräckt där med. Ja jag hoppas också det! Att pumpa ur råmjölken låter ju som en superbra lösning om det skulle bli så illa :)

Härligt!! Har ni mkt snö nu? Vi har bara nån centimeter.. knappt det :(
    Japp det blir det. Bor bara 10min med bil från faluns BB så det är perfekt. Känns som man kommer att kunna stanna hemma en längre stund innan man börjar ta sig dit. Plus att man kanske kan ta sig hem på tidig hemgång också trots att man är förstagångsföderska.. är ju så enkelt att ta sig dit igen om man inte har allt för ont.  Oj 15 mil är banne mig långt!! Hur lång tid tar det för er att åka hit? Har ni varit och kollat så ni vet var ni ska? Ja jag hörde att de stängde i Mora för nått år sedan.. mkt dumt!! Hört att Mora var bättre än Falun också! Hoppas att även denna förlossningen tar lite längre tid då :) När har du BF?

Var det en norsk film om amning? Vi fick se en på föräldrautbildningen då vi väntade sonen. Bodde i Falun då, så tänkte att det kanske är en film mvc i Dalarna gillar.
  • Haanky

Sapato: jag fick me en !!!igår!!! trodde vi skulle ha vanlig tjejkväll men så hade alla fixat och donat åt mig!! bjudit dit vänner som ja inte träffat på jätte länge och fixat med mat å fina presenter... gravid med alla hormoner man har så började ja störtlipa så det inte gick att sluta på ett tag underbart med vänner som överaskar en!! när man behöver det som mest!!!!

• shadowstorm

3:de o sista försöket med färdknäpp....kunde knappt överleva denna gång eftersom jag fått så hemska förvärkar av bilfärden men kanske är bra?? haha vilken självplågning

• Haanky
    shadowstorm skrev 2012-01-08 20:56:14 följande:
    3:de o sista försöket med färdknäpp....kunde knappt överleva denna gång eftersom jag fått så hemska förvärkar av bilfärden men kanske är bra?? haha vilken självplågning

Hahaha men tur att du kan glädja nån där hemma iaf :D eller börjar han tröttna :P:P eller känna sig utnyttjad
  • roxylady
    PrickenoGrodan skrev 2012-01-08 20:54:05 följande:
    Var det en norsk film om amning? Vi fick se en på föräldrautbildningen då vi väntade sonen. Bodde i Falun då, så tänkte att det kanske är en film mvc i Dalarna gillar.
    Var ingen norsk film. Var en svensk. Okej! Hehe ja kanske det? Minns inte vad den hette faktiskt. Men den var smått skrämmande iaf.. såg ut som bebisarna skulle äta upp hela bröstet ungefär...