• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • solala

"När förlossningen startar kan man få en mindre blödning, ungefär som en liten menstruationsblödning. Inga stora mängder, men det kommer oftast färskt blod. På fackspråk kallas den för initialblödning och är ett tecken på att modermunnen börjar öppna sig. Livmoderhalsen och modermunnen är fulla av blodkärl under graviditeten och en del små kärl i den brister på grund av sammandragningarna."

Om man googlar

• pernillis

Undrar om det kan vara något på G här, Mensvärk av dess like och jag som knappt haft några känningar alls innan. 

• Skåne85

Jag fick en teckenblödning/slempropp med första sonen och 4 timmar senare var han född :)
    Hoppas det är på g för dig Solala :)

• Empa86
    Skåne85 skrev 2012-01-08 23:41:56 följande:
    Jag fick en teckenblödning/slempropp med första sonen och 4 timmar senare var han född :)
    Hoppas det är på g för dig Solala :)
    Innan värkar eller så började? Alltså var blödningen det första som hände?
  • Skåne85

Jag hade molande värk på dagen men eftersom folk sagt till mig att värkarna gör ont så var det inget jag reflektera över, när slemmis med blödning gick så satte de onda värkarna igång ganska fort.

• Empa86
    Skåne85 skrev 2012-01-08 23:51:55 följande:
    Jag hade molande värk på dagen men eftersom folk sagt till mig att värkarna gör ont så var det inget jag reflektera över, när slemmis med blödning gick så satte de onda värkarna igång ganska fort.
    Okej, det var snabbt han kom dåGlad 
    Är så spänd nu och analyserar minsta lilla tecken...dumt egentligen jag vetFlört
  • Jämthund

Varit hos svärmor och svärfar på middag idag. Får Passa på för jag är inte på hugget för att laga egen mat. Nu ikväll skjutsade jag ut sambon i skogen som för första gången skulle jaga gris. Jag åkte hem till mamma och pappa under tiden för jag ville inte sitta där och frysa och titta på när han jagar. Iaf, det tog inte lång stund innan han hade lyckats så det var bara att åka tillbaka. Min sambo började jaga det här Året medans jag har hållt på ända sedan barnsben så det är klart att han ville ha lite stöd. Särskilt med tanke på att grisen hade gått från skottplatsen. Jaktkängor och mammatights, supersexigt!!!! Men allt gick bra och nu är vi hemma. Helvetiskt ont i kroppen bara men det kanske är såhär det skall kännas:)

• coockiejar
    Bella73 skrev 2012-01-08 22:26:59 följande:
    Ja jag . Bf + 16 idag. Har inte heller någon att färdknäppas med, även om en del goa vänner har erbjudit sig att hjälpa till ......nej tack. Har också mycket sammandragningar, men har haft det ett par månader, inga förvärkar eller nått.

Har du varit på överburenhetskontroll? Vad sa de då? Hoppas det startar för dig snart. Ska hålla alla tummar :) Bf+ 16!! åh, Gud!
  • Moniqe1979
    roxylady skrev 2012-01-08 23:28:25 följande:
    Alltså.. jag tänker på livet efter förlossningen.. hur länge blöder man egentligen?? Det är inget BM tar upp alls.. men man hör att andra blöder i veckor!!!! Inte kan mysa med sin sambo/man på flera månader.. känns som att livet med ens egna kropp kommer att vara trist ett tag framöver efteråt.
    Efter min första förlossning blödde jag totalt 11 veckor men då visade det sig efter 8 veckor att det satt en bit moderkaka kvar i livmodern som gjorde att jag blödde så fick läggas in och skrapas (det barnet överlevde ej föddes aldeeles för tidigt så moderkakakn var inte "mogen)

Efter andra som var fullgången blödde jag 6 veckor och det är mer "normalt" men många har bara som en lite längre kraftigare mens sen är det över...

Kan säga att det tog nästan 2,5 år efter andra förlossningen innan underlivet och sex kändes som innan och det var ju mindre roligt... och typiskt nog när sex började bli RIKTIGT roligt igen på alla fronter ja då blev vi ju såklart gravida igen (otippat va   )

hade rent generellt svårt för sex hela amnings perioden då det var torrt där nere (hormonernas fel inte brist på lust) och att så fort jag kände lust så började brösten läcka som såll och det blev bara kladdigt och smetigt