• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Bella73

Coockiejar
    Ja på två, en på +14 och en på +16.
    De kollade urin, CTG, UL, mängden fostervatten och om livmodertappen är mogen.
    Allt såg bra ut, mycket vatten, CTG-kurvan var bra, urin bra, livmodertappen var så omogen den kan vara.
    Ska tillbaka på tisdag på koll.
    Ps +17 nu, nytt dygn .

• curiosa

Gick och la oss runt halv ett, kände då mensvärk men inget mer.
    Vaknade ca en halvtimma senare med ont men lyckats att somna mellan varje men nu vid halv tre, tre så gick det inte att ligga kvar längre.
    Har duschat varmt men utan framgång.
    v 39+4 så den är mer än välkommen.

Min senaste förlossning (för 9, 5 år sedan) började på samma sett och då gick slemproppen ganska omgående när värkarna kommit igång.
    Dock så gjorde de inte ont som de gör nu utan var bara regelbundna fram tills knappt 1,5 timma innan hon var ute vid 17.30.
    Nu är de obehagliga redan nu!

Får se, men det känns som att det kan vara på riktigt!!!!!

• suomigirl
    curiosa skrev 2012-01-09 03:47:15 följande:
    Gick och la oss runt halv ett, kände då mensvärk men inget mer.
    Vaknade ca en halvtimma senare med ont men lyckats att somna mellan varje men nu vid halv tre, tre så gick det inte att ligga kvar längre.
    Har duschat varmt men utan framgång.
    v 39+4 så den är mer än välkommen.

Min senaste förlossning (för 9, 5 år sedan) började på samma sett och då gick slemproppen ganska omgående när värkarna kommit igång.
    Dock så gjorde de inte ont som de gör nu utan var bara regelbundna fram tills knappt 1,5 timma innan hon var ute vid 17.30.
    Nu är de obehagliga redan nu!

Får se, men det känns som att det kan vara på riktigt!!!!!
    jag kan inte heller sova. Jävla värkar! nu e man inte så tuff längre.....
    38+5 idag... 
  • Haanky

Kan inte heller sova... Vaknade 01:00 och hade ondare förvärkar som mensvärk och det kom ganska regelbundet men somnade imellan dem. Sen har jag vaknat till och från men vet inte om det varit värken eller nått annat.. Har molande värk hela tiden men det onda har avtagit :( bara hoppas att det är på g fasten jag bara är i v37+0
    Tror mer av slemmis lossnade också...

• curiosa
    suomigirl skrev 2012-01-09 03:55:38 följande:
    jag kan inte heller sova. Jävla värkar! nu e man inte så tuff längre.....
    38+5 idag... 
    Fast jag vill inte skriva jävla värkar för jag vill inget hellre än att ha ut liten nu och bli människa igen :)
    Hoppas, hoppas på att det inte är falsk alarm.
  • curiosa
    Haanky skrev 2012-01-09 04:08:39 följande:
    Kan inte heller sova... Vaknade 01:00 och hade ondare förvärkar som mensvärk och det kom ganska regelbundet men somnade imellan dem. Sen har jag vaknat till och från men vet inte om det varit värken eller nått annat.. Har molande värk hela tiden men det onda har avtagit :( bara hoppas att det är på g fasten jag bara är i v37+0
    Tror mer av slemmis lossnade också...
    Precis som här då.
    Sitter nu i soffan och slö tittar på tv och klockar värkar som kommer med ca 6 minuters mellanrum och varar i 30-60 sek och klockan är snart halv fem!
    Får se hur det utvecklar sig.
    Har inte sett ngn slempropp här inte men det är ju inte 100 att man gör det heller.