• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • coockiejar
    Bella73 skrev 2012-01-09 00:10:51 följande:
    Coockiejar Ja på två, en på +14 och en på +16. De kollade urin, CTG, UL, mängden fostervatten och om livmodertappen är mogen. Allt såg bra ut, mycket vatten, CTG-kurvan var bra, urin bra, livmodertappen var så omogen den kan vara. Ska tillbaka på tisdag på koll. Ps +17 nu, nytt dygn .

Vad bra att de kollar varannan dag att allt är ok. Men vad kommer ni fram till då? Igångsättningen erbjuds från vilken dag? Eller är det upp till dig att avgöra? Jag vet inte riktigt vad jag tror om igångsättning. En del säger att det går fort och andra säger att de hellre hade väntat om de kunde valt om då värkarna blir så intensiva och förlossningen så långdragen. Sen är jag orolig över hur stor bebisen hinner bli på en massa extra dagar. De växer ju mellan 25g-30g om dagen. Tänker framförallt på huvudomfånget. Jag ställer in mig på att jag får gå över minst 10 dagar till. Men hoppas att jag slipper :) Förresten har du kollat upp det där med barnförsäkringar och om det påverkas av om barnet är överburet? När min son kom för 7 år sedan så skrev BM att han kom på bf+ 13, enligt mensen. Men det var bf+ 16 enligt UL. Minns vagt att försäkringsrådgivaren sa ngt om att överburna barn eller för tidigt födda kunde få ändrade villkor eller nåt liknande. La det inte på minnet då ju sonen inte räknades som överburen. Måste ringa o kolla upp det där. Han som sa så var från trygg-Hansa och mycket kan ju ha ändrats på 7,5 år.
  • curiosa
    suomigirl skrev 2012-01-09 04:28:30 följande:
    Jag vill ha lustgaaaaaas!!!!
    Men om du känner att de är såpass starka så skulle jag nog ringa hem pappan.
    Här ligger sambon och sover, han vet att det nog är på gång men han behöver ju inte sitta här i soffan med mig i dagsläget eftersom värkarna är helt ok änsålänge.
    Funderar dock på hur jag ska göra med barnen som kommer hem från sin pappa nu på morgonen. Vet inte om jag ska ringa hit min pappa som får hämta upp dom eller om jag ska avvakta och se, kan ju vara 12 timmar kvar och det kan gå jätte fort.....
  • suomigirl

fast e så rädd att värkarna avtar om jag börjar fixa o trixa hem honom o sånt... väntar nog lite iaf... hade bara vart skönt med lite lustgas här brevid sängen :)

om man ändå kunde somna lite o inte vakna av värkar......  

• curiosa
    suomigirl skrev 2012-01-09 04:44:04 följande:
    fast e så rädd att värkarna avtar om jag börjar fixa o trixa hem honom o sånt... väntar nog lite iaf... hade bara vart skönt med lite lustgas här brevid sängen :)

om man ändå kunde somna lite o inte vakna av värkar......  
    Jag har gett upp sovrummet och sängen helt och hållet och sitter i soffan i stället.
    Så jobbigt att ligga still i sängen men lättare att sitta i soffan.

Förstår precis vad du menar med att de ska avstanna om man fixar och trixar så jag avvaktar jag med.
  • suomigirl
    curiosa skrev 2012-01-09 04:59:23 följande:
    Jag har gett upp sovrummet och sängen helt och hållet och sitter i soffan i stället.
    Så jobbigt att ligga still i sängen men lättare att sitta i soffan.

Förstår precis vad du menar med att de ska avstanna om man fixar och trixar så jag avvaktar jag med.
    mina värkar e nu starkare men kommer mer sällan.... passar på och slumrar till emellan,,,,
  • Haanky
    curiosa skrev 2012-01-09 04:22:31 följande:
    Precis som här då.
    Sitter nu i soffan och slö tittar på tv och klockar värkar som kommer med ca 6 minuters mellanrum och varar i 30-60 sek och klockan är snart halv fem!
    Får se hur det utvecklar sig.
    Har inte sett ngn slempropp här inte men det är ju inte 100 att man gör det heller.

villockså klocka värkar!! mina va så diffusta att ja inte riktigt kunde klocka dem.... värken kom innan magen blev hård och släppte efter att magen slappnat av så visste inte vart ja skulle börja nånstans... väntar bara på "riktiga" värkar man känner av från början till slut ..... men får nog vänta ett tag till :) har mensvärk kvar men inget ondare än så... 

hur går det för er?  
  • curiosa
    Haanky skrev 2012-01-09 06:07:01 följande:
    villockså klocka värkar!! mina va så diffusta att ja inte riktigt kunde klocka dem.... värken kom innan magen blev hård och släppte efter att magen slappnat av så visste inte vart ja skulle börja nånstans... väntar bara på "riktiga" värkar man känner av från början till slut ..... men får nog vänta ett tag till :) har mensvärk kvar men inget ondare än så... 

hur går det för er?  
    Jo här går det bra. Vissa av värkarna är riktigt jobbiga men överlag så är de helt ok.
    KOmmer dock lite längre i mellan nu, ca 8 minuter, men som sagt intensivare.
    Ska ringa min pappa om ngn timma så får han hämta mina barn då de kommit hem från sin pappa, lika bra ifall det är så att vi behöver åka in och så behöver de inte se mig ha ont heller.
  • Haanky
    curiosa skrev 2012-01-09 06:09:58 följande:
    Jo här går det bra. Vissa av värkarna är riktigt jobbiga men överlag så är de helt ok.
    KOmmer dock lite längre i mellan nu, ca 8 minuter, men som sagt intensivare.
    Ska ringa min pappa om ngn timma så får han hämta mina barn då de kommit hem från sin pappa, lika bra ifall det är så att vi behöver åka in och så behöver de inte se mig ha ont heller.
    !
    Vad spännande!!! tänk att man kan längta efter smärta!!!! Lycka till!!! hoppas allt går bra :):)
  • curiosa
    Haanky skrev 2012-01-09 06:15:23 följande:
    !
    Vad spännande!!! tänk att man kan längta efter smärta!!!! Lycka till!!! hoppas allt går bra :):)
    Tack :)
    Ja det är helt sjukt att man kan längta efter det och just nu när de värsta kommer så kommer jag ihåg hur det var och då har jag nästan ångrat mig...eller nej det har jag ju såklart inte men det finns ju roligare saker att göra.
    Men bara det ger en bebis så är det helt ok :)
  • Sapato

Oj, här händer det grejer. Får se vilka av er som föder idag då

Själv har jag mått toppen inatt och fått sova så åker och jobbar några timmar nu tänkte jag, hann inte med allt i Torsdags så känns nödvändigt att åka in på kontoret en stund + att jag tänkte smita in på pop och någon mer butik på vägen hem och shoppa nått mer i strlk 50