• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • missable

Nu kommer det gnäll!!!

Pratade med en granne om tul idg och så sade jag att jag hoppas att de gör en svepning eller sätter igång mig för jag orkar inte mer, hon är ju så stor och jag har knappt sovit i 2 veckor, då får ja till svar: Nä men Patricia, låt henne ligga så länge hon vill, det är inte bra om hon föds för tidigt med tanke på sjukdomar, dessutom tror jag inte på att du väntar en tjej, du har pojkmage!

Vadå? För tidigt?? Är för fan i v39 (v38+2) idag och vadå sjukdomar fan va arg jag blev, bara för att det kanske är bra för barnet att hon ligger kvar så betder inte det att det är det bästa! Okej om det finna risk att födas så tidigt som v 25 - 37 så kan jag förstå henne men nu är min unge färdig bakad! Från v 38+0 räknas man ju som fullgången... Blääää jävla negativitet!! Blir så ledsen, varför räknas barnets hälsa före min? Varför är det så viktigt att hon mår bra? Mår inte jag bra mår ju inte hon bra heller!!

Tack för gnället :-P hör av mig efter TUL! Lycka till ni alla som har känningar hoppasdet ökar!!

• Carolaj83
    missable-man blir less på folks åsikter speciellt såhär i slutet, sj villö jag typ låsa in mig nu tills ungen är ute.....lycka till idag
    Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • Bella73

Coockiejar
    Ser allt bara bra ut så är det upp till mig att avgöra. Mina barn är födda på +16 och +20, och blev igångsatt med båda.....och de var båda förlossningar som var väldigt intensiva och de tog 28 och 32 timmar, inget jag vill gå igenom igen...om jag kan undvika.
    Vi har trygghansa på båda barnen, och de sa aldrig något om överburenhet. Ska dock byta, skitförsäkring.....så mycket som inte ingår i deras försäkringar! Mina barn är 9 och 13.

• mia1986

Missable: jag står på din sida. Man blir verkligen less på alla åsikter som folk komner med. Bebisen får mer än gärna komma nu, den är ju stor nu. Hoppas tul går bra och att du kan få bli igångsatt snart. Det vore nog skönt att inte behöva föda ut en bebis som väger 5 kg din bebis ligger väl redan på typ 4 kg va?

• mia1986

Missable: jag står på din sida. Man blir verkligen less på alla åsikter som folk komner med. Bebisen får mer än gärna komma nu, den är ju stor nu. Hoppas tul går bra och att du kan få bli igångsatt snart. Det vore nog skönt att inte behöva föda ut en bebis som väger 5 kg din bebis ligger väl redan på typ 4 kg va?

• shadowstorm

Varför kan inte smärtan i ryggen bara släppa :( Den gör ont men mest att jag känne rmig heeeelt slut i ryggen, även värker mitt vänstra ben???

• Junies mamma

Äntligen fått svar nu, i morgon sätter dom igång mig efter ca 3 veckor med hf å massa Provtagningar ska bli så skönt å slippa det