• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Cia80
    shadowstorm skrev 2012-01-09 11:12:29 följande:
    Varför kan inte smärtan i ryggen bara släppa :( Den gör ont men mest att jag känne rmig heeeelt slut i ryggen, även värker mitt vänstra ben???

Här har du en till med värk i ryggen. Vad nu det ska vara bra för???
  • Haanky

Junies mamma skrev 2012-01-09 11:33:00 följande:
    Äntligen fått svar nu, i morgon sätter dom igång mig efter ca 3 veckor med hf å massa Provtagningar ska bli så skönt å slippa det

riparbella skrev 2012-01-09 11:41:20 följande:
    I morgon blir det snitt för mig, är så nervös redan nu att jag vill kräkas.

Lycka till!!  snart har ni era små bebisar hos er :) {#emotions_dlg.flower}
  • shadowstorm
    Cia80 skrev 2012-01-09 11:46:27 följande:
    Här har du en till med värk i ryggen. Vad nu det ska vara bra för???
    Ja precis vad ska det vara bra för???!!
  • Cia80
    shadowstorm skrev 2012-01-09 12:03:25 följande:
    Ja precis vad ska det vara bra för???!!

Nu vill man ju ha regelbundna värkar som går att klocka
    Får hoppas att nåt händer på vattengympan
  • bumbi 84

Spännande att höra om alla med värkar! hoppas det resulterar i lite bäbisar snart med.

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • roxylady
    Moniqe1979 skrev 2012-01-09 00:07:32 följande:
    Efter min första förlossning blödde jag totalt 11 veckor men då visade det sig efter 8 veckor att det satt en bit moderkaka kvar i livmodern som gjorde att jag blödde så fick läggas in och skrapas (det barnet överlevde ej föddes aldeeles för tidigt så moderkakakn var inte "mogen)

Efter andra som var fullgången blödde jag 6 veckor och det är mer "normalt" men många har bara som en lite längre kraftigare mens sen är det över...

Kan säga att det tog nästan 2,5 år efter andra förlossningen innan underlivet och sex kändes som innan och det var ju mindre roligt... och typiskt nog när sex började bli RIKTIGT roligt igen på alla fronter ja då blev vi ju såklart gravida igen (otippat va   )

hade rent generellt svårt för sex hela amnings perioden då det var torrt där nere (hormonernas fel inte brist på lust) och att så fort jag kände lust så började brösten läcka som såll och det blev bara kladdigt och smetigt
    Åh jag beklagar :( Måste ha varit riktigt tufft :(

Ja 6 veckor kanske man kan stå ut med.. har dock hört dem som blödit i mer än tre månader.. men då kanske man kollar upp det? Kan det bli så att man knappt blöder nått alls??

Oj.. ja jag kanske har all rätt i att vara skrämd om hur man mår efteråt :(

Ja.. kanske det är tråden i hetaste debbatterna som fått mig på senaste dagarna att bli ännu mera skraj för förlossningen nu. Jag som ändå har tagit det ganska lungt gällande det. Men att det är så himla många som inte blir återställda och inte kan leva normala liv.. ja då blir jag banne mig rädd :( Tydligen kan tex Norge och Finland underlätta att spricka ända ned i baken på något vis.. men inte Sverige.. de bryr sig inte lika mkt.. gud vad skönt att höra det.. NEJ... fy.. jag vill inte spricka så mkt.. jag vill kunna göra saker efter min förlossning.. inte behöva sitta på en sittring i ett år efteråt.. inte kunna gosa med min sambo.. fy tusan.. kunde knappt sova i natt efter att ha läst det där.. verkar vanligare än vad man tror :( Ångest nu.. fy.. Förlåt för mitt depprimerande inlägg
  • Kissekatten

Jag börjar också bli nervös nu. Blir igångsatt på onsdag. Ska vara inne kl. 8. Lär ju bli jättelätt att sova natten innan! Eller inte...

Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • chasmin
    roxylady skrev 2012-01-09 12:52:31 följande:
    Åh jag beklagar :( Måste ha varit riktigt tufft :(

Ja 6 veckor kanske man kan stå ut med.. har dock hört dem som blödit i mer än tre månader.. men då kanske man kollar upp det? Kan det bli så att man knappt blöder nått alls??

Oj.. ja jag kanske har all rätt i att vara skrämd om hur man mår efteråt :(

Ja.. kanske det är tråden i hetaste debbatterna som fått mig på senaste dagarna att bli ännu mera skraj för förlossningen nu. Jag som ändå har tagit det ganska lungt gällande det. Men att det är så himla många som inte blir återställda och inte kan leva normala liv.. ja då blir jag banne mig rädd :( Tydligen kan tex Norge och Finland underlätta att spricka ända ned i baken på något vis.. men inte Sverige.. de bryr sig inte lika mkt.. gud vad skönt att höra det.. NEJ... fy.. jag vill inte spricka så mkt.. jag vill kunna göra saker efter min förlossning.. inte behöva sitta på en sittring i ett år efteråt.. inte kunna gosa med min sambo.. fy tusan.. kunde knappt sova i natt efter att ha läst det där.. verkar vanligare än vad man tror :( Ångest nu.. fy.. Förlåt för mitt depprimerande inlägg
    En liten uppmuntran... jag födde för en knapp vecka sen och har inte ont alls. Fick sy några stygn men kunde åka hem samma dag och har inte haft ont alls. Jag blöder ungefär som vid en sparsam mens så här efter en vecka och kunde i princip röra mig som vanligt direkt. Visst kan det uppstå mycket tok men oftast går det bara bra! Kram och lycka till!
  • Bella73

Paet
    Har fött två stora barn, 4,2 och 4,7 och inte behövt sy ett enda stygn. De här i Halmstad har varit väldigt noga med att man inte ska spricka. Att hålla emot och inte krysta när en del av huvudet är synligt....då får det liksom stå och tänjas ett tag, och man minimerar risken att spricka. Hmmm blev lite svamligt, hoppas att du ändå förstår hur jag menar.

• roxylady
    chasmin skrev 2012-01-09 13:00:02 följande:
    En liten uppmuntran... jag födde för en knapp vecka sen och har inte ont alls. Fick sy några stygn men kunde åka hem samma dag och har inte haft ont alls. Jag blöder ungefär som vid en sparsam mens så här efter en vecka och kunde i princip röra mig som vanligt direkt. Visst kan det uppstå mycket tok men oftast går det bara bra! Kram och lycka till!
    Tack för ditt uppmuntrande inlägg! Precis vad jag behöver nu! 
    Skönt att du mår bra! Jag hoppas verkligen jag får det som dig. 
    Och skönt att höra att det faktiskt oftast går bra också!
    Kram!!