Moniqe1979 skrev 2012-01-09 00:07:32 följande:
Efter min första förlossning blödde jag totalt 11 veckor men då visade det sig efter 8 veckor att det satt en bit moderkaka kvar i livmodern som gjorde att jag blödde så fick läggas in och skrapas (det barnet överlevde ej föddes aldeeles för tidigt så moderkakakn var inte "mogen)
Efter andra som var fullgången blödde jag 6 veckor och det är mer "normalt" men många har bara som en lite längre kraftigare mens sen är det över...
Kan säga att det tog nästan 2,5 år efter andra förlossningen innan underlivet och sex kändes som innan och det var ju mindre roligt... och typiskt nog när sex började bli RIKTIGT roligt igen på alla fronter ja då blev vi ju såklart gravida igen (otippat va

)
hade rent generellt svårt för sex hela amnings perioden då det var torrt där nere (hormonernas fel inte brist på lust) och att så fort jag kände lust så började brösten läcka som såll och det blev bara kladdigt och smetigt

Åh jag beklagar :( Måste ha varit riktigt tufft :(
Ja 6 veckor kanske man kan stå ut med.. har dock hört dem som blödit i mer än tre månader.. men då kanske man kollar upp det? Kan det bli så att man knappt blöder nått alls??
Oj.. ja jag kanske har all rätt i att vara skrämd om hur man mår efteråt :(
Ja.. kanske det är tråden i hetaste debbatterna som fått mig på senaste dagarna att bli ännu mera skraj för förlossningen nu. Jag som ändå har tagit det ganska lungt gällande det. Men att det är så himla många som inte blir återställda och inte kan leva normala liv.. ja då blir jag banne mig rädd :( Tydligen kan tex Norge och Finland underlätta att spricka ända ned i baken på något vis.. men inte Sverige.. de bryr sig inte lika mkt.. gud vad skönt att höra det.. NEJ... fy.. jag vill inte spricka så mkt.. jag vill kunna göra saker efter min förlossning.. inte behöva sitta på en sittring i ett år efteråt.. inte kunna gosa med min sambo.. fy tusan.. kunde knappt sova i natt efter att ha läst det där.. verkar vanligare än vad man tror :( Ångest nu.. fy.. Förlåt för mitt depprimerande inlägg