• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • suomigirl
    pernillis skrev 2012-01-09 08:42:06 följande:
    Min "mensvärk" har hållit i sig hela natten och det strålar bakåt i ryggen. Har haft jättesvårt att sova och vaknat om vartannat. Har inte känt såhär förut. 39+1 idag
    hehe flera på g här...
    hoppas ingens värkar försvinner!!! 
  • Tuvaduva

Hej alla.
    Varit "tok-inaktiv" här men har läst lite då och då för att kolla vad som händer.
    38 fulla veckor för mig nu och det är tuuuungt! (BF 25:e)
    Känner mig som en flodhäst totalt, men har ju varit med om det en gång innan -men då var det inga problem om man jämför med hur det är nu -när jag har en 1,5 åring och "tampas" med...
    Fy 17 för alla himla vinterkläder som ska på och av -kan nån verkligen förstå att jag blir helt sluuuut när jag lämnat han på dagis... typ gråtfärdig. (tack och lov för att han får gå där!!!) En liten promenad som vanligtvis tar en kvart -tar idag mer än en halvtimme att gå.
    Ahhh -behövde bara skriva av mig några rader!
    hmmm, nu blir det soffan, stickning och ladda batterierna inför hämtningen och kvällen med min skatt.
    Stora lycka till kramar till alla! Det  är så kul o läsa!

• fabler

vad spännande och se om fullmånens inverkan visar sig fungera i den här tråden !

elias är världens sötaste!!!
  • Jämthund

Mums vilken natt jag haft. Somnade närmare ett vilket är okej men bäst av allt är att jag bara varit uppe två gånger för att kissa. Ruskigt skönt. Vaknade vid sju av sambons klocka och ända sen dess och fram till nu har jag sovit till och från. hur skönt som helst. Kärleken är ledig från jobbet idag så jag har satt honom i arbete. Först var han iväg för att lämna in bilen på lagning efter att jag blev påkörd för ett tag sedan. Nu är han ute i skogen med hunden och får förhoppningsvis fatt i en älg. Jag har som uppgift för dagen att skriva en Handlarlista. Kylskåpet börjar bli tomt här hemma så det skall han ordna oxå. Det är bra att ha dem ibland:) skall för övrigt ragga upp ett par kryckor. Jag kan för tusan inte gå, resa på mig eller någonting utan hjälp... Skall på koll in till förlossningen i veckan men ska jag ha såhär ont vägrar jag att klämma ut en bebis.

• pernillis

Värkar med åtta minuters mellanrum... Fortfarande hanterbara. Ni med barn sen tidigare - hur länge varade latensfasen för er?

• Haanky

Om man tex har en konstant mens smärta till och från ska man klocka själva smmandragningen då? För smärtan finns ju kvar när magen slappnat av? Eller ska ja vänta tills ja känner att det är värkar? Alla säger ju att man vet när man har en värk heheh

• shadowstorm
    Haanky skrev 2012-01-09 10:17:08 följande:
    Om man tex har en konstant mens smärta till och från ska man klocka själva smmandragningen då? För smärtan finns ju kvar när magen slappnat av? Eller ska ja vänta tills ja känner att det är värkar? Alla säger ju att man vet när man har en värk heheh
    jag vet inte om jag har värkar eller förvärkar!!!!!!!!!!!!! Och verkligen inte i natt.....nu har jag inga värkar de släppte 4 i natt men en fruktansvärd ryggvärk :(((
  • Haanky
    shadowstorm skrev 2012-01-09 10:23:51 följande:
    jag vet inte om jag har värkar eller förvärkar!!!!!!!!!!!!! Och verkligen inte i natt.....nu har jag inga värkar de släppte 4 i natt men en fruktansvärd ryggvärk :(((

Mitt ondaste avtog me inatt men mensvärken kommer till och från hela natten och nu har jag me en molande värk i ryggen... Ska man då klocka magen när den blir hård ?? Haaha
  • bebismys2011

Tjena Hej!
     6 dagar kvar till BF, å jag längtar så otroligt oerhört mkt. Varit på förlossningen i helgen med ömmande smärta högt upp i magen, ingen vet vad det beror på, med ett bifynd var högt blodtryck 170/110. Ska på koll hos BM idag, om fortsatt förhögt ska SMV kontakas för vidare åtgärder, vad nu detta innebär?? 

Tänkt mkt på hur värkar "ska" kännas, någon som fått missfall tidigare? Är det samma typ av "värkar" ?     

• shadowstorm
    Haanky skrev 2012-01-09 10:28:06 följande:
    Mitt ondaste avtog me inatt men mensvärken kommer till och från hela natten och nu har jag me en molande värk i ryggen... Ska man då klocka magen när den blir hård ?? Haaha
    klart du kan men vad ger det ;)