• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Wicky81

Fan....tror jag åkt på sammandragningar här på kvällskvisten....Nu har det släppt tack och lov...
    Men jag är skiträdd....maken är 25 mil bort å kommer hem i morgon. Är hemma själv med dotter och hundar.....
    Har visserligen vänner jag kan ringa om hjälp om det blir allvar men endå......

• bumbi 84
    LillaJag89 skrev 2012-01-09 18:57:18 följande:
    Fick en hinnsvepning idag. Och barnmorskan sa att om de kom blod mer än en 5 krona skulle jag ringa förlossningen.

Det har kommit mer än en 5 krona, men då slemblandat. Ska jag ringa in ändå tro?
    Har kommit ganska mkt vid varje toabesök..

Jag hade ringt för att vara på den säkra sidan!
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • shadowstorm
    missable skrev 2012-01-09 15:52:48 följande:
    Liten uppdatering efter tul. Vikten beräknas +20% och tappen är INTE mogen, fyyyy faaan vad ont det gjorde vill jg be och få tala om!! Fått tid till igångsättning den 16e om det finns plats på bb. Känns skönt att veta eftersom läkaren inte trodde på att det skulle komma någon bebis denna veckan!
    Men vad beräknas din lilla bebis väga när du blir igångsatt? Jag födde en gosse på över 4 kg och 55 cm lång...han fastna i mitt bäcken så de var tvungen dra ner han med sugklocka. Så det är ju min stora skräck nu och är livrädd bebisen nu vill ligga och jäsa och det är min mardröm....

jag ringde min bm och berätta hur jag mår, och fick tid till henne imorgon jag kommer kräva en hinnsvepning...Och att hon undersöker om dessa fruktansvärda förvärkar/ryggvärk har gjort någon nytta eller om det bara är plågning som pågår :(
  • LillaJag89
    bumbi 84 skrev 2012-01-09 20:40:53 följande:
    Jag hade ringt för att vara på den säkra sidan!
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112

Det var ingen fara enligt förlossningen så länge de inte var klar rött. Vill bara att de ska starta nu ju..
  • Jamirl

Fick oxå hinnsvepning. Lite slemblod samma dag men dagen efter började slemproppen gå, blandat blodslem vid varje toabesök. Är det inte rent blod behöver du nog ej ringa men annars.

• missable
    shadowstorm skrev 2012-01-09 20:50:07 följande:
    Men vad beräknas din lilla bebis väga när du blir igångsatt? Jag födde en gosse på över 4 kg och 55 cm lång...han fastna i mitt bäcken så de var tvungen dra ner han med sugklocka. Så det är ju min stora skräck nu och är livrädd bebisen nu vill ligga och jäsa och det är min mardröm....

jag ringde min bm och berätta hur jag mår, och fick tid till henne imorgon jag kommer kräva en hinnsvepning...Och att hon undersöker om dessa fruktansvärda förvärkar/ryggvärk har gjort någon nytta eller om det bara är plågning som pågår :(

Strax över 4 kg! Men hon ligger jätte långt ner, hon petade på huvudet... Huvudet är normalstort för veckan, hon är störst om magen. De ville ju inte göra en hinnsvepning på mig för jag var helt omogen där nere så hon sade det gör mer ont än nytta!

Hoppas verkligen din bm tar dig på allvar och sveper dig imorn då! När ska du dit? För visst hade du bf härom dagen??
  • Loppan81

Ikväll har jag sysselsatt mej med att färga hår och ögonbryn, noppat ögonbryn och målat tånaglarna så nu är jag redo för en förlossning!;)

• minjalin

Har haft värk i ryggen sen lunchtid och börjar nu känna av lite värkar. Så här var det dagen innan sonen föddes och på natten satte det igång så det ska bli spännande att se vad som händer i natt :P Har i alla fall packat ner i princip allt så packar jag hellre upp lite imorn igen. Har bf på torsdag.

• Loppan81
    minjalin skrev 2012-01-09 21:25:39 följande:
    Har haft värk i ryggen sen lunchtid och börjar nu känna av lite värkar. Så här var det dagen innan sonen föddes och på natten satte det igång så det ska bli spännande att se vad som händer i natt :P Har i alla fall packat ner i princip allt så packar jag hellre upp lite imorn igen. Har bf på torsdag.
    Spännande!:)