• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • missable

Liten uppdatering efter tul. Vikten beräknas +20% och tappen är INTE mogen, fyyyy faaan vad ont det gjorde vill jg be och få tala om!! Fått tid till igångsättning den 16e om det finns plats på bb. Känns skönt att veta eftersom läkaren inte trodde på att det skulle komma någon bebis denna veckan!

• missable

Nu har jag läst ikapp allt med =)

Carolaj83: Tack! Ja varför kan folk inte hålla sina åsikter för sig själva? Blir SÅÅÅ Trött!
    Men tji fick grannen =)

MiaK86: Japp 4 kg räknas hon väga redan nu, huvudet och benen normalstora, bara lite tjock om magen, med risk att axlarna är breda med! Men så såg jag också ut, behövde inte ens be om igångsättningen!

Haggski: Lycka till med igångsättningen!!!

Riparbella: Lycka till med snittet, det kommer gå bra! Snart har du bebisen hos dig! 

• mabuse

Slänger in en liten uppdatering.

Har mått riktigt dåligt de senaste dagarna, men idag blev jag jätteglad! Kunde inte låta bli att imorse i duschen prova om det skulle gå att känna tappen (har inte kunnat det under hela graviditeten), och det gick!! Dessutom var den alldeles mjuk och nästan sladdrig och så gott som borta (längdmässigt sett)! Så skööönt att det händer något av alla sammandragningar och förvärkar. Bryr mig inte om det tar en dag eller tre veckor tills bebis kommer, bara allt som händer gör det av en anledning! Avskyr pinsymptom!

Stort grattis ni i tråden som fått er bebis! Men jag antar att ni inte hänger kvar här Flört 

• Frökenolson
    mabuse skrev 2012-01-09 16:27:53 följande:
    Slänger in en liten uppdatering.

Har mått riktigt dåligt de senaste dagarna, men idag blev jag jätteglad! Kunde inte låta bli att imorse i duschen prova om det skulle gå att känna tappen (har inte kunnat det under hela graviditeten), och det gick!! Dessutom var den alldeles mjuk och nästan sladdrig och så gott som borta (längdmässigt sett)! Så skööönt att det händer något av alla sammandragningar och förvärkar. Bryr mig inte om det tar en dag eller tre veckor tills bebis kommer, bara allt som händer gör det av en anledning! Avskyr pinsymptom!

Stort grattis ni i tråden som fått er bebis! Men jag antar att ni inte hänger kvar här Flört 

vi kikar nog in ibland för att kolla läget med er, det gör i allafall jag, men vi ser fram emot att träffa er i andra tråden sen =)
  • bumbi 84
    Frökenolson skrev 2012-01-09 17:09:38 följande:

vi kikar nog in ibland för att kolla läget med er, det gör i allafall jag, men vi ser fram emot att träffa er i andra tråden sen =)
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Västeråsmamman

Riparbella det kommer gå jättebra med ditt snitt. Jag är snittad 4 ggr.
    Se bara till att komma upp på benen så fort du orkar så går läkningen snabbare.

• fair

Var hos bm idag v.39+3. Vikt totalt +12kg sen plusset, sf mått 36cm, blodtryck 140/80, bebis hjärtljud 146-152slag/min. Nästa inbokade tid är 23/1 men en remiss är skickad till spec Mvc för ev. överburenhets kontroll som ska göras före vecka 41+5. Här i Västerbotten ska man ha fött före 43+0.

• LillaJag89

Fick en hinnsvepning idag. Och barnmorskan sa att om de kom blod mer än en 5 krona skulle jag ringa förlossningen.

Det har kommit mer än en 5 krona, men då slemblandat. Ska jag ringa in ändå tro?
    Har kommit ganska mkt vid varje toabesök..

• Ananas
    riparbella skrev 2012-01-09 11:41:20 följande:
    I morgon blir det snitt för mig, är så nervös redan nu att jag vill kräkas.
    Lycka till med snittet! Jag får vänta 9 dagar till på mitt... skriv gärna sen om hur det har gått. Vill gärna kunna förbereda mig så mycket det bara går :)